Gå til innhold

Pulsklokke


Gjest

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe meg pulsklokke, primært for å kunne bruke puls for å øke og senke intensitet og få mer ut av treningen, og å klare å pushe meg mer (men flere funksjoner kan selvfølgelig være greit). Vil primært sett bli brukt utendørs.

Klokkene jeg ser på foreløpig er Polar RC3, Poolar RC300X, Polar FT40M, Polar FT40F og Polar RCX3.

Hvilke av disse er best/har de nødvendige funksjonene? Er det andre dere vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med Polar RC3.

For meg har den alle de nødvendige funksjonene jeg trenger, ikke for mye og ikke for lite.

Nå skal det sieies at jeg har ikke testet noen av de andre, men er godt fornøyd med RC3

Thess du trengs her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man "trenger" på en pulsklokke er veldig individuelt. Er man litt gadget-interessert trenger man alltid det man allerede har + litt til.

Men siden du primært skal bruken den utendørs ville jeg hatt en med innebygd gps.

Skal den bare brukes til løping? Eller også ski, sykkel, etc.

Jeg personlig er forøvrig svak for garmin sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Polar RC3 og Polar RCX3 er relativt nye klokker, hadde valgt en av de om du sikter mot Polar sine. RC3 har GPS inkludert, mens ved RCX3 må du ha en ekstern GPS enhet. Jeg har selv RCX5 og er veldig fornøyd, den ekstra GPS enheten er ikke noe ubehagelig i det hele tatt, sitter fint på armen uten å klemme. RCX3 er jo også en lekker klokke sånn utseendemessig om det teller for deg. Inne på Polar sine sider kan du lese litt mer om de ulike klokkene.

For meg så er det vesentlig å kunne koble opp klokken mot PCen etter økten for å se resultatene etter treningen. Eller så er jo mellomtider også et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Finnes det noen billigere versjoner som fungerer, med tanke på at jeg løper relativt lite? Og er pulsklokke primært sett bare "nyttig" under langkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rc3 er gullig god! Utrulig greit å sleppe gps-enheten, føler meg av og til som ein forsøkskanin for eit eksperiment når eg skal ut på tur, med pulsklokke, mp3-spelar kobla på reima til klokka, øyreklokker, pulsbelte, hovudlykt osv. :D Slit av og til litt med at distansen ikkje begynner å telle før ei stund etter eg har begynt å springe, godt mulig dette er brukerfeil, har ikkje brukt noko tid på å setje meg inn i dette.

Kan forresten anbefale denne karen:

DC Rainmaker

PS: Treng du høgdemåler mens du er ute og spring, er det vel kun garmin og muligens toppmodellen til polar(rs800cx) som har dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn først ut hva du vil bruke pulsklokka til. Skal du bare holde styr på pulsen, kan sikkert ei av de billgste gjøre nytten. Selv hadde jeg i flere år ei helt enkel klokke, som viste puls og hadde stoppeklokke, så jeg kunne se hvor lenge jeg løp. Fin startklokke. Og så er det noen av oss som etterhvert vil ha mer ut av klokka : kobling opp mot pc,prosent av maxpuls, soner, skritteller, høydemåler, gps, kobling mot sykkel - tråkkfrekvens, fart osv osv.

Anbefaler å tenke gjennom hva du kommer til å bruke, og sjekke hva polar, garmin osv sier om de ulike klokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min andre RS300X, og er veldig fornøyd. Om den passer deg er helt avhengig av hva du ønsker å bruke den til. Jeg bruker min til kondisjon og intervalltrening.

Har ikke brukt GPSdelen ennå, pga av manglende interesse.

Jeg savnet opprinnelig en god stoppeklokkefunksjon/nedtellingsfunksjon til å bruke ved styrketrening, men greier meg fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal primært sett bare bruke klokka til å kunne se på pulsen for å kunne klare å presse meg selv mer. Å kunne se makspulsen vil være realt, men kommer ann på prishoppet. er da RS300X "grei nok"? Hvilke tilleggsfunksjoner er det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Polar FT40 og synes den er helt grei til mitt bruk :) veeldig brukervennlig. Mitt bruk er å holde øye med pulsen underveis for å passe på at den ikke går for høyt ved langkjøring og at jeg ikke faller for lavt under intervaller eller i intervallpausene.

Etter endt trening får du opp tiden, tiden brukt i fettforbrenningssone (den funksjonen er overflødig spør du meg, men det er fordi det ikke er mitt mål med treningen :p), gjennomsnittspuls og maxpuls. Og kalorier forbrent. Man får ikke opp hvor lenge man befant seg i de ulike pulssonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig ann på bruken. Selv har jeg både hatt Polar og Garming. Startet med Garmin, siden den hadde innebygd GPS, noe ikke Garmin hadde. Savnet muligheten til å se antall min i hver sone hos Garmin, så gikk over til Polar når RC3GPS kom. Som syklist vil du ikke ha no ekstra duppeditter, da kommer stilpolitiet å tar deg!! hehe Trener så, si bestandig ute. derforf var gps noe jeg ønsket for å analysere øktene etterpå.

Skal alt skje på mølle inne, har du ingen bruk for gps. TrorRS300X er et goldt valg. Mange nok funksjoner, pluss har man lyst på GPS og kadensmåler kan man "bygge" ut med dette senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til pulsklokker ( i lavere prisklasse) som passer for primært sett intervaller? Ser på Polar FT60, RS300X, RSC3, FT40 og FT7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...