Gå til innhold

Hipthrusts


Treningsanne

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan dere andre gjør denne øvelsen? Teknikken (tror jeg) er grei, men med hvilket "utstyr"?

Jeg gjorde denne først bare med vektplater og benk - med vektplaten over hoftene. Dette går greit med 20 kg's platene, men 25-platene er for store til at jeg har plass mellom puppene og symfysen. Har jeg mer enn 2 20-kgs plater oppå hverandre blir det også veldig knotete - for må holde så godt på platene for at de ikke skal skli ut, at jeg sklir av benken med skuldrene...

Så da forsøkte jeg meg i Smith-maskinen. Det funker i grunnen med tanke på plassering og en kan ha på masse vekt (med en god pad) - men den Smith-maskinen som er på senteret jeg trener går ikke så veldig lavt - slik at bevegelsesbanen blir ganske snever. I tillegg driver maskinen og henger seg opp på krokene underveis i bevegelsen, så må egentlig ha en hånd på stangen underveis for å hindre at den gjør det.

Det åpenbart "letteste" ville jo være å bare bruke en stang og en benk - og lasse på det jeg klarer av vekter. Problemet med det er at jeg jo ikke vil få særlig tunge vekter, siden det vil bli begrenset av styrken til å løfte stangen opp med. Jeg kan sikkert klare 80 kg i hipthrusts - men jeg får ikke en stang med 80 kg på opp fra gulv (evt fra stativ) og ned på hoften...

Så - er det noen der ute som har noen gode tips? Eller er jeg rett og slett nødt til å ha en partner for å gjøre denne øvelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah. Takk! ;)

(Jeg har ikke tenkt på at jeg kunne krype under vektstangen når den ligger på gulvet...:banghead::oops::rolleyes: Prøvde meg på denne med stang fra stativ og kavet som bare juling med å få stang fra stativ til hofter. Så sikkert ut som en gærning, og de som var i rommet må jo trodd jeg var helt idiot som ikke bare la stangen på gulvet og krøp under. :hilarious:)

Vel, vel! Problem løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Vel. Jeg klarer ikke krype under en stang som har 10 kg på hver side, så tynn er jeg ikke. Jeg klarer å krype under stanga med 20 kg på begge sider, men så mye tar jeg ikke enda.

Pleier altså å kjøre denne i smith-maskina.

Bygg evt. opp med plater/kasser på hver side dersom diameteren på skivene er for små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettbeinshiptrust er også effektivt. I tillegg er det bra stabiliserende. digg øvelse jeg burde gjort mer av:)

Har noen forslag til hvordan man best får litt vekt i tillegg på denne? Senteret mitt har ikke metervis med kjetting, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Jeg klarer ikke krype under en stang som har 10 kg på hver side, så tynn er jeg ikke. Jeg klarer å krype under stanga med 20 kg på begge sider, men så mye tar jeg ikke enda.

Pleier altså å kjøre denne i smith-maskina.

Sett enn lav step under på hver side!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg klarer ikke krype under en stang som har 10 kg på hver side, så tynn er jeg ikke. Jeg klarer å krype under stanga med 20 kg på begge sider, men så mye tar jeg ikke enda.

Pleier altså å kjøre denne i smith-maskina.

Men om du har 10kg på hver side på en vanlig kort stang, så klarer du vel å sitte på gulvet og løfte den på hofta? Jeg tar hip trust på 22 kg totalt og det går fint, men kan tenke meg når jeg hadde kommet opp i 30 kg så hadde det blitt vanskelig å løfte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...