Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat det finnes det fryktelig mye forskning på allerede, så tviler på at det kommer en debatt om dette med det første. Helseeffekten av homogenisering kommer nok til å debatteres først, der er det en del usikkerhet.

Men vitenskapelig metode tilsier også at vi aldri vil finne den absolutte sannhet, bare komme nærmere og nærmere rent statistisk. Innen helse så kommer det nok til å komme frem ekstremt mye interessant i årene som kommer nå som man har begynt å se på individuelle forskjeller (mendeliansk randomisering osv).

Det er litt av sjarmen synes nå jeg :p

Men det at vi aldri kommer til å komme frem til den absolutte sannhet, gjør ikke at jeg føler påstander som at "vitenskap har ingen absolutt sannhet" er noe mer enn, i beste fall, flisespikking men mest trolig en misforståelse av konseptet.

Men det at vi aldri kommer til å komme frem til den absolutte sannhet, gjør ikke at jeg føler påstander som at "vitenskap har ingen absolutt sannhet" er noe mer enn, i beste fall, flisespikking men mest trolig en misforståelse av konseptet.

Den eneste absolutte sannheten er at det dukker opp altfor mange kids som har hatt ex.phil og tror de har lært noe.

Hehe, helt enig. Selv om vi ikke får en 100% fasit, så vil vi få et bedre og bedre grunnlag for å konkludere, og etterhvert mer enn godt nok til å være ganske så sikker!

Annonse

Den eneste absolutte sannheten er at det dukker opp altfor mange kids som har hatt ex.phil og tror de har lært noe.

Og at det alltid skal dukke opp en "jeg er så mye bedre enn deg fordi jeg har studert kjempelenge" i den samme debatten ;)

Men bare chill'n helt, kids.

Jeg lover å forske på dette når jeg tar min master / doktorgrad i biokjemi.

Kommer tilbake til dere om en 4-5 år

Gjest GuJunPyo

Oh diskusjonen er lol, når skal den krangelen ende?

Alt grunna metabolic damage.

Og jeg loler enda mer av at Lyle sier at Layne er en løgner, når Layne sa selv i sin egen video at det er mangel for vitenskapelig bevis for det han sier.

Ifølge facebookens og kommentarene han lager virker han som en loner/veldig sur person for meg...

Gjest GuJunPyo
Det er lett å bli kynisk når man virkelig anerkjenner hvor fucked up verden er. :grumpy:

:p

Haha :p

Foresten : "Lyle McDonald is a physiologist" An Interview with Lyle McDonald, Part I Psykolog han?

Ser jo ut som han trenger det selv, han skriver jo som en 14 åring som hater hele verden. Ble overasket veldig å finne ut at han er 67 år.

Haha :p

Foresten : "Lyle McDonald is a physiologist" An Interview with Lyle McDonald, Part I Psykolog han?

Ser jo ut som han trenger det selv, han skriver jo som en 14 åring som hater hele verden. Ble overasket veldig å finne ut at han er 67 år.

pls fortell meg hvordan du vet hvor god han er som psykolog igjennom måten han utrykker seg på nett.

Gjest GuJunPyo
pls fortell meg hvordan du vet hvor god han er som psykolog igjennom måten han utrykker seg på nett.

Jeg har ikke sagt at jeg vet det? Bare sier iforhold til hvordan han viser sin personlighet på nettet og det vi som ikke skjenner vet om han så virker det rart at han er psykolog. Selv om vi ikke ser hans hele personlighet, så virker ikke han som en særlig grei fyr. Det er alt, selvfølgelig kan jeg ha misforstått han og han kan være den mest fantastiske personen irl. Det er jeg åpen for. Men iforhold til hva JEG vet om han virker han som en person med mentale problemer som jeg synes virker rart på en som er en psykolog.

Annonse

Og at det alltid skal dukke opp en "jeg er så mye bedre enn deg fordi jeg har studert kjempelenge" i den samme debatten ;)

Men bare chill'n helt, kids.

Jeg lover å forske på dette når jeg tar min master / doktorgrad i biokjemi.

Kommer tilbake til dere om en 4-5 år

Og under de 4-5 årene har du mest sannsynlig brukt hjernen til å ta til deg store mengder informasjon og memorering, dvs at du har brukt hjernen mer aktivt enn gutten som sitter i kassen og slår inn strekkoder på varene.

Det å ha en grad betyr selvsagt ikke at man trenger å være intelligent, men sannsynligheten for at du har en noe større tankevirksomhet enn gjennomsnittsmannen i gaten ligger nok der (gitt at du studerer noe relevant, så alt av humanoira telles ikke).

Biokjemi er desverre ikke så hardt, så akkurat det er ikke særlig å banke i bordet med.

Biokjemi er desverre ikke så hardt, så akkurat det er ikke særlig å banke i bordet med.

Nei, biokjemi er ikke komplisert i det hele tatt, hvertfall ikke på høyere nivå... [/ironi] :inpain:

Nei, fatter ikke at ernæring og sånn ikke allerede er helt klarlagt med tanke på hvor enkelt biokjemi er.

Gjør du noe annet enn å kopiere det andre allerede har sagt, eller kommet med filosofisk svada du selv ikke skjønner?

Edit: ser at du er 21 nå, skal slutte å være skeptisk til deg, siden du fortsatt er en unge.

Edit2: og det forklarer hvorfor det kommer så mye merkelig svada fra deg.

Helt korrekt.

Jeg baserer meg på vitenskapelig konsensus, og derfor kopierer jeg det andre har sagt.

Er det et problem, eller mener du at jeg bør komme med påstander som bryter med dette utelukkende for å være original?

Vil det gagne saken dersom jeg starter med personangrep fremfor å diskutere sak?

Helt korrekt.

Jeg baserer meg på vitenskapelig konsensus, og derfor kopierer jeg det andre har sagt.

Er det et problem, eller mener du at jeg bør komme med påstander som bryter med dette utelukkende for å være original?

Vil det gagne saken dersom jeg starter med personangrep fremfor å diskutere sak?

Av det jeg har sett har du verken vett nok til å drive effektiv personalangrep, eller å diskutere en sak. Så du kan egentlig gjøre nøyaktig hva du føler for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...