Indigo Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Fant nettopp en pose Pommes Frites med rapsolje (Rema 1000) og sjekket næringsinnholdet: Prot: 2g Karb: 23g Fett: 3 gram Kcal/100g: 130. I tillegg litt maltodekstrin og et surhetsregulerende middel. Tenker som så at problemet med junk gjerne er transfett og høyt fettinnhold, og her er det jo ingen av delene. Dette kan da ikke være så verst å servere med middagen, eller er det noen ting jeg overser her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tombrunost Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er vel måten man tilbereder pommesfritesen på som gjør det så jævla usunt. Men det er vel folk her som vet dette bedre enn meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er vel som Tom sier, kaster du det oppi frityrgryta blir det straks litt verre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Steker man dette i stekeovnen uten olje så overlever man nok ja. Men er jo like enkelt å bare kutte potetene selv. Er du like lat som meg så kan en kjøpe ferdig vaskede mandelpoteter som er glimrende til å steke som potetbåter eller tynne skiver i stekeovnen. StineB 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Ingebrigtsen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg kjøper potetbåt varianten selv. Både HOFF og Eldorado (mener jeg de heter) har utgaver uten noe tilsetningstoffer og dermed veldig grei å bruke på diett. Smell de i ovnen og vips, knallmat. Indigo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er vel måten man tilbereder pommesfritesen på som gjør det så jævla usunt. Men det er vel folk her som vet dette bedre enn meg Steker man det i frityrolje, så er det ikke spesielt sunt nei, men steker man det i ovnen, så er det helt ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette M Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Enig med Oddis over her, selv om det kanskje ikke blir så aller verst på næringsinnhold til syvende og sist, så er det uten tvil bedre om man "gidder" å strimle poteter selv. Og det er tross alt fort gjort! Også smaker det fantastisk om de stekes med havsalt:wub: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malin Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er vel måten man tilbereder pommesfritesen på som gjør det så jævla usunt. Men det er vel folk her som vet dette bedre enn meg JA! Har vasket X antall frityrer og jeg spiser ALDRI en pomfri igjen Forsåvidt gjelder dette også hamburgere..... Men er jo stor forskjell på "gatekjøkken" pomfri og den man lager hjemme i ovnen (men spiser ikke det heller :rofl:). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keegil Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 De frosne potetvariantene i frysedisken kan ikke sammenlignes med skiten du får på fastfood-jointen. De aller fleste av dem er ikke særlig kaloritette engang. Jeg bruker diverse slike hele tiden når jeg spiser etter PF, litt lettere å få i seg nok energi på den måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indigo Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Takk for svar her, folkens Pleier å bruke såpass olje på potetbåtene jeg lager selv at det nesten er like greit å gå for pommes frittes rent kcalmessig, og inneholder bare 1/3 av kcal i havregryn (som jeg også spiser massevis av). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanne_ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg bruker en del Hoffs Gourmet Frites, den har bare 1,5g fett per 100g og inneholder bare poteter og olje. Sammen med biff, lett beinersaus, mais, soppstuing og pepsi max på fredager TinaS og Marit 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Alt med måte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Amalie Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg syns det er knallgodt! Du trenger ikke ha noe ekstra fett på dem før du setter dem inn i ovnen, de klarer seg fint på egen hånd. Sprøtt og godt og deilig og flott! xxxxx 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.