Gå til innhold

Pommes frites = fy?


Indigo

Anbefalte innlegg

Fant nettopp en pose Pommes Frites med rapsolje (Rema 1000) og sjekket næringsinnholdet:

Prot: 2g

Karb: 23g

Fett: 3 gram

Kcal/100g: 130.

I tillegg litt maltodekstrin og et surhetsregulerende middel. Tenker som så at problemet med junk gjerne er transfett og høyt fettinnhold, og her er det jo ingen av delene. Dette kan da ikke være så verst å servere med middagen, eller er det noen ting jeg overser her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er vel måten man tilbereder pommesfritesen på som gjør det så jævla usunt. Men det er vel folk her som vet dette bedre enn meg

JA! Har vasket X antall frityrer og jeg spiser ALDRI en pomfri igjen :sick: Forsåvidt gjelder dette også hamburgere.....

Men er jo stor forskjell på "gatekjøkken" pomfri og den man lager hjemme i ovnen (men spiser ikke det heller :rofl:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De frosne potetvariantene i frysedisken kan ikke sammenlignes med skiten du får på fastfood-jointen. De aller fleste av dem er ikke særlig kaloritette engang. Jeg bruker diverse slike hele tiden når jeg spiser etter PF, litt lettere å få i seg nok energi på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...