Harper Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei på dere. (WALL OF TEXT) Jeg ligger inn et gir til, før sommeren, og må ha bekreftelse/avkreftelse på at jeg er på rett vei og ikke helt på bærtur Jeg er 153 lav og veier 59kg. ( Har tatt av 12kg siden Aug-12 og de siste kiloene sitter på som lim.) Trener styrketrening ABA splitt program a la Benkpress, Knebøy, Militærpress, Pull-ups, Markløft, og noen få isolasjonsøvelser på overkropp, jogger, løper intervaller og tar noen Crossfit økter i uken for kombinasjonen styrke og pust/puls. Målet for sommeren er ene og alene og se smashing ut. Så overfladisk er jeg faktisk. Styrkepresentasjonen skal jeg konsentrere meg om etter sommeren igjen. Sommeren 2013 er MIN sommer! Ukesplanen min ser slik ut: Mandag, Onsdag, Fredag: Morgen intervall 4x4, Egentrening ABA, lett gange 1t Tirsdag, Torsdag, Søndag: Morgen jogg 40 min, Crossfit Wod, lett gange 1t Lørdag: Hviledag, lett gange 2,5t (Lett gange: Stakkers hunden må jo få trim den også) En typisk dag med kosthold ser slik ut: Frokost: 150g cottage cheese, 1 egg, 40g blåbær, 1 glass Melk Mellom: Proteinshake Jordbær PF Lunsj: 1 banan, Yoghurt, Liten sjokomelk, 200g jordbær og en dæsj vaniljekesam Middag: 300g Kylling, 50g ris, brokkoli og gulrøtter (og litt saus ) Etter trening: 100g kokt skinke Proteinshake Jordbær PF Kvelds: Blåbær med cottage cheese og 1 redbull zero calories. 1 remse 75% kakao mørk sjokolade (ca 30g) - Tar Omega3 når jeg husker det. Ellers så er jeg elendig på kosttilskudd. Noen som tror det er oppnåelig å redusere fett prosenten med dette opplegget her fram mot sommeren? I forhold til kosthold: Må jeg spise mer fisk/kjøtt og grønnsaker for å få optimale resultater? Burde jeg konsentrere meg mye mer på å "perfeksjonere" kostholdet fram mot sommeren? Jeg har ingen opplegg på andel av proteiner/fett/karbo jeg får i meg per dag. Er dette et must? Har fått en del kommentarer på at jeg trener for mye og spiser for lite. Skal helt ærlig si at det har vært framgang siden November-12 men det går veeeldig sakte. Jeg ser jo det at jeg har tydelig en del fett å forbrenne vekk... Takker og bukker for svar/kritikk/råd:) Marrone39 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Har fått en del kommentarer på at jeg trener for mye og spiser for lite. Du trener 19økter i uken derav - 3 intervalløkter - 3 styrkeøkter - 3 joggeturer - 3 crossfitøkter - 7 lengre gåturer Og spiser rundt 1500-1700kcal (det jeg regnet kjapt i hodet - uviss hva denne proteinshaken inneholder av kcal) om dagen på en kropp med et aktivitetsnivå som krever 2500kcal bare for å opprettholde vekten din Har fått en del kommentarer på at jeg trener for mye og spiser for lite. ... Kristin Charm, rudboy, melis1988 og 5 andre 8 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Målet for sommeren er ene og alene og se smashing ut. Så overfladisk er jeg faktisk. Styrkepresentasjonen skal jeg konsentrere meg om etter sommeren igjen. Sommeren 2013 er MIN sommer! Med det aktivitets nivået og det lave matinntaket vil du sikkert ende opp som "tynnfeit" Uansett, vil du se smashing ut bør du titte innom loggen til Karen eller søke på Erle engmark for å se hvordan de trener og spiser! Skal love deg at du blir å se bedre ut dersom du fokuserer på styrken og ikke kun vekten/fett prosent. Sondre Aalbotsjord, Aurelius, FatUnicorn og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harper Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Med det aktivitets nivået og det lave matinntaket vil du sikkert ende opp som "tynnfeit" Uansett, vil du se smashing ut bør du titte innom loggen til Karen eller søke på Erle engmark for å se hvordan de trener og spiser! Skal love deg at du blir å se bedre ut dersom du fokuserer på styrken og ikke kun vekten/fett prosent. Tynnfeit nei. Jeg løfter 65kg i Benken og 110kg i mark, 75kg i frontbøy og er 153 cm høy og er 59kg. Muskler og styrke har jeg. Jeg har trent ca 12 økter i uken siden aug ifjor og har lagt på rundt 1500+ kcal. Har ikke vært syk en dag og har forblitt skadefri. Mitt hovedmål nå fram mot sommeren er å redusere fettprosenten. Og derav denne posten for å se om jeg kjører for hardt på? Og om jeg burde roe ned med øktene og heller konsentrere meg over et "perfeksjonert" kosthold iforhold til at vektnedgang/cm tap er 80-70% kosthold og 20-30% trening. Muligens idiotisk å ha slikt "hastverk" med å komme meg i skikkelig sommerform, men jeg orker ikke en sommer til med langermede gensere og ingen bikini. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harper Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Du trener 19økter i uken derav - 3 intervalløkter - 3 styrkeøkter - 3 joggeturer - 3 crossfitøkter - 7 lengre gåturer Og spiser rundt 1500-1700kcal (det jeg regnet kjapt i hodet - uviss hva denne proteinshaken inneholder av kcal) om dagen på en kropp med et aktivitetsnivå som krever 2500kcal bare for å opprettholde vekten din ... Når du skriver det slik så ser det jo helt galskap ut. Spis mer? Tren mindre? Mali-H og rudboy 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Når du skriver det slik så ser det jo helt galskap ut. Spis mer? Tren mindre? Bingo Tenk deg hvor mye stress du skaper i kroppen når aktivitetsnivået er så høyt uten at energiinntaket henger med, resultatet er en tynn og svak kropp - du blir bare en mindre versjon av sånn du er nå. Programmet du trener er veldig bra da det er flerleddsøvelser som har stort potensial i styrkeøkning - men da må en virkelig klare å henge med spisingen og ikke skulle fly rundt og bevege deg mest mulig i tillegg Har du økt noe i styrke det siste? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Tynnfeit nei. Jeg løfter 65kg i Benken og 110kg i mark, 75kg i frontbøy og er 153 cm høy og er 59kg. Muskler og styrke har jeg. Jeg har trent ca 12 økter i uken siden aug ifjor og har lagt på rundt 1500+ kcal. Har ikke vært syk en dag og har forblitt skadefri. Mitt hovedmål nå fram mot sommeren er å redusere fettprosenten. Og derav denne posten for å se om jeg kjører for hardt på? Og om jeg burde roe ned med øktene og heller konsentrere meg over et "perfeksjonert" kosthold iforhold til at vektnedgang/cm tap er 80-70% kosthold og 20-30% trening. Muligens idiotisk å ha slikt "hastverk" med å komme meg i skikkelig sommerform, men jeg orker ikke en sommer til med langermede gensere og ingen bikini.ser ikke hvordan du ikke kan kunne gå i bikini med dine 59 kg,alvorlig talt. Så må du høre på de du har fått svar fra her,dette er galskap med slik aktivitetsnivå og så lite mat! Jeg har selv kjørt meg i dørken ved å gjøre det samme som du og det er verken sunt eller noe annet.Etterhvert vil du møte veggen og ha null energi,null hormonfunksjon(bare et veldig jalla hormonsystem) og miste sexlyst,få mye hår og bli sur...ja det er veldig mye å strebe etter,...hell no:dry:. Lena Ludvigsen og melis1988 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harper Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Bingo Tenk deg hvor mye stress du skaper i kroppen når aktivitetsnivået er så høyt uten at energiinntaket henger med, resultatet er en tynn og svak kropp - du blir bare en mindre versjon av sånn du er nå. Programmet du trener er veldig bra da det er flerleddsøvelser som har stort potensial i styrkeøkning - men da må en virkelig klare å henge med spisingen og ikke skulle fly rundt og bevege deg mest mulig i tillegg Har du økt noe i styrke det siste? Akkuratt slik som det er nå, så er det akkuratt det jeg vil være. En mindre versjon av sånn jeg er nå. Jeg orker ikke en sommer til der jeg ikke er tilfreds. Kroppsbygging og Styrkeøkning er noe jeg vil ta fatt i når jeg har klart å bli kvitt det siste fettet. Hadde vi vært i August nå, hadde situasjonen vært annerledes og jeg hadde hatt mer roen over meg. Jeg føler at det blir lettere for meg å konsentrere meg om en ting av gangen iht fettforbrenning i første omgang, og styrketrening og bygging i andre omgang.. Nå har jeg trent regelmessig i 9 mnd, og det siste halve året har vekten og cm tapet nesten stått på stedet hvil.. Derfor la jeg inn dette 2 mnd programmet for å få opp forbrenningen og bli kvitt driten en gang for alle (etter 10 år som overvektig på 153m høy og 70 kg). Kanskje det ser ut som overkill mtp at eg ikke spiser nok. Og det tar jeg til meg og vil gjøre noe med. Jeg har økt i styrke på alle øvelsene jevnt over. Men er en litt over 1 mnd tid siden jeg har testet noen 1RM i øvelsene. Øker 1,5-2,5 kg på vektene hver uke og har et program som går over 6 uker med 7 uke som hvileuke. Programmet jeg kjører nå er 4-5 sett med 2-5 reps med tung vekt, avhengig av dager og uker. Når jeg begynte å trene så tok jeg så vidt 40 kg i marken og nå går 110 lett opp. Så styrkeøkning har det vært:) Takk for at du tar deg tid til å svare Therese:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harper Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 ser ikke hvordan du ikke kan kunne gå i bikini med dine 59 kg,alvorlig talt. Så må du høre på de du har fått svar fra her,dette er galskap med slik aktivitetsnivå og så lite mat! Jeg har selv kjørt meg i dørken ved å gjøre det samme som du og det er verken sunt eller noe annet.Etterhvert vil du møte veggen og ha null energi,null hormonfunksjon(bare et veldig jalla hormonsystem) og miste sexlyst,få mye hår og bli sur...ja det er veldig mye å strebe etter,...hell no:dry:. At du ikke kan forstå det, får være din greie... Det handler vel i bunn og grunn om hvordan jeg ser det? Alvorlig talt. Med en fettprosent på 26% så er ihvertfall ikke jeg fornøyd... Slik som folk reagerer på dette treningsopplegget så skulle man tro at jeg holder på å drepe meg selv. Jeez Louise. Ja. Det er kanskje litt heftig. Dette er et opplegg jeg skal benytte meg av fram mot sommeren (merk 15 Juni) sålenge kroppen gir meg klarsignal og hodet henger med.. Er det en dag der jeg kjenner at idag blir det tullball å drive med intervaller, eller hva det nå enn måtte være, så gjør jeg ikke det. Til høsten går jeg tilbake til turer med hunden, styrketrening og litt crossfit og mange flere hviledager. Jeg skriver inn her, nettopp for å få råd og høre andres meninger. Så det som blir anbefalt er selvfølgelig noe jeg tar til meg. "Spis mer" er mottatt. I dag er kaloritellingen i gang igjen for fullt og har allerede få i meg 800kcal på sunn og såkalt "ren" mat. Ikke kast steiner på meg for at jeg ber om råd. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 At du ikke kan forstå det, får være din greie... Det handler vel i bunn og grunn om hvordan jeg ser det? Alvorlig talt. Med en fettprosent på 26% så er ihvertfall ikke jeg fornøyd... Slik som folk reagerer på dette treningsopplegget så skulle man tro at jeg holder på å drepe meg selv. Jeez Louise. Ja. Det er kanskje litt heftig. Dette er et opplegg jeg skal benytte meg av fram mot sommeren (merk 15 Juni) sålenge kroppen gir meg klarsignal og hodet henger med.. Er det en dag der jeg kjenner at idag blir det tullball å drive med intervaller, eller hva det nå enn måtte være, så gjør jeg ikke det. Til høsten går jeg tilbake til turer med hunden, styrketrening og litt crossfit og mange flere hviledager. Jeg skriver inn her, nettopp for å få råd og høre andres meninger. Så det som blir anbefalt er selvfølgelig noe jeg tar til meg. "Spis mer" er mottatt. I dag er kaloritellingen i gang igjen for fullt og har allerede få i meg 800kcal på sunn og såkalt "ren" mat. Ikke kast steiner på meg for at jeg ber om råd.Misforstå meg rett,innlegget mitt er ment som godt fra min side,bare understreker hvor farlig d er å holde på uten nok kunnskap:) Treningsmengden er flott den,masse aktivitet,ikkenoe galt ved det men det er trening og maten folk reagerer på..for lite mat ift trening:) Spis mer og du kan trene like mye om det er det du ønsker:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harper Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Misforstå meg rett,innlegget mitt er ment som godt fra min side,bare understreker hvor farlig d er å holde på uten nok kunnskap:) Treningsmengden er flott den,masse aktivitet,ikkenoe galt ved det men det er trening og maten folk reagerer på..for lite mat ift trening:) Spis mer og du kan trene like mye om det er det du ønsker:) Misforstått rett! At noen gir meg et spark i ræva mtp mat, er vel på sin rette plass. Så får gå i meg selv og skjerpe meg der. Takker og bukker for svar Metal_Barbie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Selvdrap er jo en garantert vei til lavere fettprosent, no problem. Jeg ville foreslått periodisk faste med fastende styrkeøkter og påfølgende lange gåturer. Enkelt og greit, og det virker. Cardio gir deg god kondis. Kjekt å ha, men det er ingen som ser det på stranda. En fast kropp med markert muskulatur derimot... Harper og Metal_Barbie 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harper Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Selvdrap er jo en garantert vei til lavere fettprosent, no problem. Jeg ville foreslått periodisk faste med fastende styrkeøkter og påfølgende lange gåturer. Enkelt og greit, og det virker. Cardio gir deg god kondis. Kjekt å ha, men det er ingen som ser det på stranda. En fast kropp med markert muskulatur derimot... Hehe. Ja selvdrap ville gjort underverker for fettprosenten! Periodisk faste prinsippet har jeg forsøkt i 2 mnd, men spisemønsteret fungerte ikke for meg:/ Og har fotstått det slik at PF passer best om du ikke må "tilpasse" deg spisemønsteret. Jogging gir bedre kondis. Men Intervaller øker vel oksygenopptaket og øker hvileforbrenningen? Styrketrening skal jeg ikke slutte med. Men det er vel ikke til å ligge under en stol at høyintensitetstrening som crossfit og intervalltrening øker og gjør underverker for forbrenningen? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20348-gale-mathilde-trenger-r%C3%A5d/#findComment-746726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.