Gå til innhold

Jørgen foss vil at restauranter skal servere mindre porsjoner


Anbefalte innlegg

raymoreand flanigan.com - Google-søk

Ønsker å dele denne artikkelen fra gårsdagen D2 med dere. En god venn av meg.

Til den over som mente vi skylle forby slike operasjoner,hvem er DU til å være bøddelen over mitt liv?..

Jeg fikk livet og livsgnist tilbake den dagen jeg opererte for snart fem år siden. Jeg er tilbake i samfunnet, både sosialt og ikke minst som en ressurs og ikke utgiftspost!... Jeg er idag velfungerende, normalvektig og aktiv- men i huet vil jeg alltid være en tjukkas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge er det ikke måte på hvor mange særorgan, særorganisasjoner, interesseorganisasjoner, religiøse og ikke-religiøse forbund og foreninger som finnes. Utelukkende fordi det gir penger i kassa fra Staten™.

Jeg tror ikke det utelukkende er pågrunn av statlige tilskudd at vi i Norge har et sterkt frivillig engasjement. Idrettsbevegelsen er et godt eksempel. Både badmington og styrkeløft er tuftet på dugnad, entusiasme, ønsket om fremgang - og - et lite dryss av midler kanalisert gjennom statlige kanaler. At de overvektige tar et tak for å bedre sin situasjon er flott. At staten bidrar er også flott. Feit eller ei - vi er da alle mennesker med rett og plikt til å gjøre det beste ut av våre utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det utelukkende er pågrunn av statlige tilskudd at vi i Norge har et sterkt frivillig engasjement. Idrettsbevegelsen er et godt eksempel. Både badmington og styrkeløft er tuftet på dugnad, entusiasme, ønsket om fremgang - og - et lite dryss av midler kanalisert gjennom statlige kanaler. At de overvektige tar et tak for å bedre sin situasjon er flott. At staten bidrar er også flott. Feit eller ei - vi er da alle mennesker med rett og plikt til å gjøre det beste ut av våre utgangspunkt.

Dessverre stilles det ingen krav til resultater, pengene kommer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men for moro skyld, vær vennlig å gi din beskrivelse av Jørgen Foss sin rent fysiske tilstand når du skal beskrive han for en som ikke vet hvordan han ser ut.

Jørgen Foss er en stor mann, både i kraft av sin politiske innflytelse og fysiske størrelse. Til tross for at han innehar maktposisjoner i både LFO og Arbeiderpartiet har han beina godt plantet på bakken. I bredbeint sumostilling ruver han som en massiv bauta i norsk vinterlandskap. Den vonde barndommen har satt sine spor, men han lar seg ikke velte. Tilbake står han stolt og fjellstøtt med rak rygg. Han ser framover mot sommeren, mot lysere tider.

729x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av mye av det som har blitt diskutert i denne tråden rundt store/små måltider på restauranter; etter å ha sett programmet med Jørgen Foss og Hellstrøm, forsto jeg mer av bakgrunnen til at han kom med denne uttalelsen. For meg så det ut som JF har mistet adskillige kilo etter slankeoperasjonen, og at det nå faktisk er fysisk umulig for han å innta store måltider pga innsnevret magesekk (jfr. de små knekkebrødpakkene han knasket på gjennom hele dagen). Synes han fremsto mer ydmyk i dette programmet enn i mange andre sammenhenger jeg har sett og lest om han. Jeg håper at han klarer å få et bedre liv og tilværelse etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det ikke måte på hvor mange særorgan, særorganisasjoner, interesseorganisasjoner, religiøse og ikke-religiøse forbund og foreninger som finnes. Utelukkende fordi det gir penger i kassa fra Staten™.

Det er derfor det ikke finnes lobbyister i USA, blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende jeg høres fordømmende og lite følsom ut nå, isåfall vennligst bær over meg, for det er en ting jeg ikke klare å forstå. Hvis man ønsker å gjøre noe med sin egen situasjon, trenger man da egentlig ernæringsfysiolog? Hvor mange overvektige finnes det som ikke vet hva som skal til for at vekten skal gå i riktig retning (spise mindre og bevege seg mer)?

Er jeg fordømmende nå? Ja, jeg mener dette seriøst.

Nei, du har helt rett i mitt tilfelle ihvertfall. Jeg kan "alt" om kalorier inn og ut, og hvilket forhold av proteiner, fett og karbohydrater som passer best for min kropp. Det er ikke det jeg trenger hjelp med. Det er den biten i hjernen min som sier til meg: "Fråts i deg all den sjokolade og ting som inneholder sukker som du bare greier." DEN biten trenger jeg hjelp med. Viljestyrken kjemper en evig kamp mot denne biten av hjernen min. Av og til vinner den, for en stund. Akkurat nå ligger viljestyrken nede med brukket rygg og klynker... :cry: Men dette var fullstendig off topic. Når det gjelder porsjonsstørrelser på restaurant, så synes jeg at det hadde vært fantastisk om de kunne hatt 2-3 størrelser å velge blant ja. Det ville forhåpentligvis dekke de flestes behov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet vi har det bra her i landet... kanskje alt for bra, når folk klager over at de får for mye mat på restaurantene.

Det finnes steder i verden der kvinner må selge kroppen sin for å kunne fø barna sine. Kjenner jeg blir litt dårlig av noen av kommentarene her inne.

I så måte må det vel være bra at folk ikke ønsker å kjøpe mer mat enn de faktisk kan spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så måte må det vel være bra at folk ikke ønsker å kjøpe mer mat enn de faktisk kan spise?

Så det du sier, er at det ikke går ann å spise andre steder enn på restaurantene?

Man kan diskutere dette emnet opp og ned, men den harde sannheten er at overvekt skyldes en ting, og en ting alene... mangel på selvdisiplin.

Er du overvektig og så svak at du ikke klarer å la noe av maten ligge igjen på tallerkenen når du spiser ute, kan du heller lage middagen hjemme, eventuelt hoppe over et måltid, noe du ikke har vondt av... slike svake mennesker får ingen sympati fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man er overvektig skal man ikke få lov å spise på restaurant... fordi man kan spise mindre hjemme?

Et ønske om å kjøpe mindre porsjoner trenger vel ikke nødvendigvis handle om at man er svak. Hva med slanke mennesker som ønsker en mindre porsjon? Eller foreldre som ikke vil kjøpe pølse & chips til ungene fra barnemenyen? Er ikke bare "feite, late og svake" mennesker som kan syns det er OK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er da at det er sløsing å servere 300 gram biff til en som spiser 100 gram.. Hva er det som svir??

Hadde du syns det var greit å måtte betale for en voksen når 5 åringen din skulle spise ute også? Det er jo bare å la restene være til overs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...