Gå til innhold

Hvilke sko bruker du, hvilke merke trives du best med?


Norskefaa

Anbefalte innlegg

Jeg trives med adidas. Jeg har adidas som fotballsko og løpesko. Jeg bruker det ikke til vanlig, da går det i nike eller lacoste. Veldig glad i adidas!

Har ikke prøvd Asics, men har lyst! Heller ikke prøvd reebok. Men populære merker er jo dem jeg har nevnt nå.

Hvilke sko trives du med? Og Hvilke sko bruker du når du løper eller går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker som regel høye hæler :D Trives best med ... merke, hmm, vet ikke, bare det er høyt nok? :D

Når jeg løper, noe jeg aldri gjør, bruker jeg de utgåtte, stygge treningsskoene mine jeg kjøpte for en tid siden.. husker ikke.. det sier litt om hvor mye jeg løper.

Ellers trener jeg i sokker :D Sokker er awesome til trening :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 par Nike Free Run 2 som jeg bestilte fra NikeID med egne farger og etternavnet mitt skrevet på "tungen".

http://www.dailyfreerun.com/images/xiejitu/Men_Nike_Free_Run_2_Gray_Black_02.jpg Ikke mine farger, men samme type sko.

Var generelt sett fanboy av Nike og har både fotballsko og joggesko derfra. Det meste av treningstøyet mitt er fra Nike, men har etterhvert begynt å drite mer og mer i merke og kjøper nå litt forskjellige ting uten å bry meg om det er merke i det heletatt...

I det daglige går jeg med Vans. Vanlige Vans Classic Era greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inov-8 X-talon 212 for terreng, og Inov-8 Rocklite 315 GTX som fritidssko:-)

Leter fremdeles etter noen gode sko for asfalt. Sliter litt med dårlig kne, så vurdere å teste ut Hoka til sommeren. Foreløpig bruker jeg enten x-talon 212 eller newton på asfalt, men må begrense farten litt pga. knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inov-8 X-talon 212 for terreng, og Inov-8 Rocklite 315 GTX som fritidssko:)

Leter fremdeles etter noen gode sko for asfalt. Sliter litt med dårlig kne, så vurdere å teste ut Hoka til sommeren. Foreløpig bruker jeg enten x-talon 212 eller newton på asfalt, men må begrense farten litt pga. knærne.

Jeg sliter selv med et sint kne, ser etter noen sko som funker fint i skog og mark til når det blir varmere i lufta. Inov så bra ut, anbefaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eivind_Lie

Elsker selv sko med litt høyde, ala de du postet der Eivind. Har p.d.d Nike Air High, men finner ikke noen kurante i butikkene her. Kunne jo bestilt fra nett, men litt styr det og.

Så hvis noen har sett noen eksemplarer av favorittskoene mine her i byen, rop ut.

Sneakers - Athletic Shoes | Foot Locker

og DrJays.com | Urban Clothing, Sneakers & Jeans from Nike, Adidas, Timberland, Rocawear

finner man det meste som kan leveres til Europa, de modellene som man ikke får til europa får man opp varsel på :) da er det bare og bruke myus eller noe liggnende om man MÅ ha modellen :p hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter selv med et sint kne, ser etter noen sko som funker fint i skog og mark til når det blir varmere i lufta. Inov så bra ut, anbefaling?

Kommer nok litt an på hvorfor du får vondt i knærne. Vil nok anbefale deg å ta en tur på Løplabbet, og få noen råd der, og prøve sko på tredemølle før du kjøper noen.

Mine kne-problemer er pga en liten menisken-skade. Har sjekket det ene kneet, men har mistanke om at begge meniskene er litt skadet. Valgte å heller gå til fysioterapeut og trene opp knærne, i stedet for å operere. I tillegg til å prøve ut forfot-sko, har jeg vendt meg til å roe ned tempo når jeg springer ned bakker og å bruke litt kortere skritt. Brukte også en stund på å finne noen gode terreng-sko, og til nå har jeg ikke funnet noen sko for asfalt som er bedre en inov-8 212. (Akillessenene mine liker ikke Newton).

Vær obs på at det ikke er støt-demping på Inov-8 sine sko, og det kan ta en stund å bli vandt med de (fikk litt vondt i utsiden av det ene kneet til å begynne med). X-talon 212 har 6 mm drop, er nesten skli-sikre, og i tillegg lav profil som forminsker sjansene for å vrikke anklene. 315 er dessverre ikke så skli-sikre som 212, så derfor bruker jeg dem mest som fritids-sko:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier egentlig aldri bry meg om merke på klær, så lenge det ser bra ut i mine øyne og passer meg så er jeg happy. Når det er sagt, så skal jeg innrømme når det gjelder sko så er jeg rett og slett en merkehore as hell.

Casual:

* adidas - classics, superstars I og II, limited editions fra adidas og limited editions fra Jeremy Scott

* nike - hele dunk-serien, hele air jordan-serien, jordan, retro jordan og limited editions jordan

* lacoste - dress-sko modellene

* timberland - om vinteren

Trening:

* nike - lunarglide-serien, lunareclipse-serien, zoom vapor-serien og air pegasus-serien

* adias - adistar salvation

* asiacs - de har mange fine modeller og gode sko til trening

* mizuno - de har mange fine modeller og gode sko til trening

Alt som har blitt nevnt er sko jeg bruker til daglig, trening eller eventuelt eide som jeg likte utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt an på hvorfor du får vondt i knærne. Vil nok anbefale deg å ta en tur på Løplabbet, og få noen råd der, og prøve sko på tredemølle før du kjøper noen.

*Snip*

Jeg skal se hva jeg får gjort så fort foten min tillater det, vanligvis så holder jeg meg til rundbane sprint. Der syns jeg mine skechers(kjøpt fra USA) løpesko fungerer veldig bra, de har en drop på 4mm, samme med de jeg trener i til vanlig. Eneste jeg savner er litt mer ankelstøtte da høyrefot skrår seg litt under løft og nedfall (Muligens feil teknikk, eller rett og slett føttene mine ikke lystrer.)

Tar en titt på Inov og ser hva de har tilgjengelig for skog og fjellturer, siden jeg vil få gjort mest mulig av det i vår/sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg savner er litt mer ankelstøtte da høyrefot skrår seg litt under løft og nedfall (Muligens feil teknikk, eller rett og slett føttene mine ikke lystrer.)

Dersom du trenger ankelstøtte, bør du kanskje holde deg unna inov-8. Ankelstøtte er en mangelvare, men de har lav profil som hindrer overtråkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...