Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I teorien skal 1000kcal underskudd daglig gi en kilo vektnedgang per uke. Hvorvidt dette underskuddet dekkes utelukkende av fettvev er en annen sak, avhengig av hvor mye rent fett du har tilgjengelig på kroppen. Er hele underskuddet kostindusert? Uansett synes jeg underskuddet er ganske voldsomt, og det synes nok kroppene deres også. Ved å halvere underskuddet og i tillegg begynne å øke aktivitetsnivået vil kroppen trives best både fysisk (hormonelt) og psykisk, i tillegg til at du skåner muskelmasse. Det tar litt lenger tid, ja, men det skal vel være en livsstilsendring hos dere, og ikke bare en diett? :)

Nå er vi i bra aktivitet, eg mangler 2-3 kilo til samme form som på bildet. Og med hensyn til mat er det ingen problem, spiser mye kylling, torsk, laks, egg + mye grønt for. Men det blir lite kalorier av det.. og det er kun snakk om 2-3 uker inklusiv oppkarbing

Var mest hva en i teorien ville ha av vekttap, med et slikt underskudd. Man mister jo mer en kun reint fett..

Ser ikke noe grunnleggende

Om du ligger så nærme bildet, så ville jeg aldri hatt et så stort underskudd. Hva haster? 2-3 uker med oppkarbing høres OK ut, men fraråder virkelig noe lenger enn det med det utgangspunktet du har.

Hvorfor fraråder du det, sågar med forsterkende adverb? Jeg synes det er spennende å se om det ligger noen empiri bak ståstedet ditt eller om det kun er fordi du tror det ikke er gunstig. At det er ubehagelig er en annen skål..

Annonse

Var mest hva en i teorien ville ha av vekttap, med et slikt underskudd. Man mister jo mer en kun reint fett..

Skal vi snakke teori blir følgende korrekt: 1 kilo fett, ca 7500 kalorier. 1000 kalorier i underskudd hver dag = 7000 i underskudd på 1 uke. Du har med andre ord mistet 0.9kilo fett hver uke du ligger 7000 i underskudd.

EDIT: Som du sier mister man jo mer enn kun rent fett, bla. innhold i tarm, mindre væske (i sær hvis du kutter ned på carbs) etc etc...så du vil nok kunne se ennå større forskjell enn 1kg forskjell på vekten. Men her er det så mange individuelle forskjeller at nøyaktig blir umulig å si.

Prøv en uke, og gi oss resultatet :) spennende, spennende.

Ser ikke noe grunnleggende

Hvorfor fraråder du det, sågar med forsterkende adverb? Jeg synes det er spennende å se om det ligger noen empiri bak ståstedet ditt eller om det kun er fordi du tror det ikke er gunstig. At det er ubehagelig er en annen skål..

Fortell meg hvordan den setningen skulle fungert uten setningsadverbialet, som forøvrig er benektende og ikke forsterkende, da det står til (les: benekter) hele setningen og ikke et enkelt ledd.

Uansett: Fordi et så stort underskudd sjeldent kan dekkes av fettvev alene, og at du dermed vil miste muskelmasse samtidig. I tillegg vil et stort underskudd føre til lave nivåer av bla. leptin og potensielt øke kortisolnivåene dine.

Tenk så feit jeg hadde vært om 1kg kroppsfett var 70kcal a...

Vet ikke om du tuller eller misforsto, men for å være på den sikre siden.. 1kg kroppsfett kan frigi ca 70kcal om dagen. Derfor Thookdee skrev det, fordi trådstarter ser rimelig slank ut, og dermed er det begrenset hvor mye energi han kan hente fra fettvevet sitt hver dag. :)

Vet ikke om du tuller eller misforsto, men for å være på den sikre siden.. 1kg kroppsfett kan frigi ca 70kcal om dagen. Derfor Thookdee skrev det, fordi trådstarter ser rimelig slank ut, og dermed er det begrenset hvor mye energi han kan hente fra fettvevet sitt hver dag. :)

hehe begge deler

Annonse

Fortell meg hvordan den setningen skulle fungert uten setningsadverbialet, som forøvrig er benektende og ikke forsterkende, da det står til (les: benekter) hele setningen og ikke et enkelt ledd.

Uansett: Fordi et så stort underskudd sjeldent kan dekkes av fettvev alene, og at du dermed vil miste muskelmasse samtidig. I tillegg vil et stort underskudd føre til lave nivåer av bla. leptin og potensielt øke kortisolnivåene dine.

Er det noen måte man kan måle kortisolnivåene sine, evt nivåer av leptin? Jeg har ligget på 1000 - 1500 kcal underskudd siden begynnelsen av 2013 (målte hvileforbrenning på bodyscan til 2500 kcal for 1 måned siden). Har gått ned 17 kg og kroppen fungerer bra synes jeg :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...