Gå til innhold

Tips til kveldsmat


tipptopp

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei av egg i alle former å varianter... Kesam blir ofte en kjapp erstatter... men må komme på noe nytt da jeg kjører kesam hver morgen :p klarer ikke fast føde til frokost :p

Kravet er 40g med proteiner i måltidet, og bør ikke ta lang tid eller være komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en av "dem" som ikke har turt seg ut på cottage cheesen untatt når jeg lager noe middag... men elsker kesam... Synes og CC har litt funky konsistens uten at jeg har prøvd å spise den ren... (sikkert bare hode mitt som tuller med meg) :p hva bør jeg blande den med? Lover å teste den ut imorgen som snacks vist noen har en god oppskrift :)

takk for tipse om knekkebrød... har heeeelt glemt av de gode gamle knekkebrøda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Therese... Det der hørtes niiice ut :D Du blander kesamen og saften... så blander du dette med ferdig kokt vaniljeris? Varmer du bær? eller lar du dem bare tine en stund først?

Idiotsikker oppskrift

1. Kok ris på vanlig måte

2. Tilsett noen dråper stevia vanilla creme (evt vaniljeessens + sukrin/annen søtning)

3. Bland kesam med funsaft(jeg bruker bringebærsmak)

4. Bland sammen ris og kesam i en skål - rekkefølge spiller ingen rolle

5. Tilsett bær og kanel etter ønske. Jeg bruker ikke varme bær, men "skikkelige" bær som en stykkfryste fra coop :)

[ATTACH]2506[/ATTACH]

(her brukte jeg litt for mye ris i forhold til kesam, ellers ser det litt "bedre" ut - 150g ris til 300g kesam med bringebær og bjørnebær)

post-154-14440824782975_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en av "dem" som ikke har turt seg ut på cottage cheesen untatt når jeg lager noe middag... men elsker kesam... Synes og CC har litt funky konsistens uten at jeg har prøvd å spise den ren... (sikkert bare hode mitt som tuller med meg) :p hva bør jeg blande den med? Lover å teste den ut imorgen som snacks vist noen har en god oppskrift :)

takk for tipse om knekkebrød... har heeeelt glemt av de gode gamle knekkebrøda :D

Spiser ikke CC selv jeg, klarer ikke konsistensen :p

Veit det ligger en link her et sted på knekkebrød. De er gode.. Skal se om jeg finner :D

EDIT: Her er knekkebrød oppskrifta :Dhttp://forum.fitnessbloggen.no/threads/knekke-br%C3%B8d.923/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å blande havregryn, hvetekim, gresskarkjerner, linfrø, litt råkakao og ca 200g frosne blåbær i den bolle. Deretter heller jeg oppi varm grønn te for å tine bæra, og få en "grøtaktig" konsistens.. så blander jeg dette med protein pulver med bringebærsmak.

smaker digg, og har sinnsykt mye næringsstoffer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lage pannekaker av melk, egg + havregryn, men sliter med å få alt til å henge sammen, selv om røra er mer enn tykk nok.. noen tips? :p

fiberhusk! binder sammen røra. men ikke bruk formye, da blir det gele nemlig... og det er litt næsti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...