Gå til innhold

KNEKKE-brød


New Life

Anbefalte innlegg

KNEKKEBRØD

DU treng:

2 dl grov sammalt kveite

2 dl havregryn

2 dl sesamfrø

2 dl solsikkerfrø

1 dl linfrø

2 dl havrekli

2 dl kruskakli

(evt:1 dl valnøtter)

7 dl vann

HUSK LEGG LINFRØ I VANN DAGEN FØR BAKING, DÅ VERT ALT MYKJE ENKLARE å lage.

Så klæsser ein alt i ei stor skål, sammen med vannbadet linfrøene låg i dagen før. Originaloppskriften inneheldt honning og salt, men de blir kjempegode uten.

Smør blandingen utover ei langpanne. Bestem sjøl kor tjukke du vil ha de. Me pleier å doble oppskrifta og bruker da 3 langpanner.

Set ovnen på 170 grader varmluft i ca 30 min (Eg pleier å ta dem ut etter ca 10 min å skjære dem opp med pizzahjul , butter de inn i steike ovnen og fortsetter steikingen, slik at det blir lettere å få de delt) Skjær dei opp i passe størrelse. Åpne ovnen innimellom for å sleppe ut damp(VIKTIG!)

Legg så knekkebrødene på rist, og sett dei i ovenen med døra litt åpen i ca 45 min( fortsatt på varmluft). Da får du harde, sprø knekkebrød. Det varierer selvfølgelig fra ovn til ovn så her får ein prøva seg fram:-)

Tips:

Tilsett krydder ein liker i blandinga. Me pleier å hive oppi litt paprika krydder, oregano, pepper osv. Blir kjempegodt, eller kanel ;)!

TEST UT OG SI HVORDAN DET GIKK, LIKTE DU DEM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...