Gå til innhold

Tips til kveldsmat


tipptopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Interessant det må jeg prøve.. Hvor får jeg tak i det da? :)

Helsekosten, iHerb og sikkert andre steder også.

Kan jo legge ved den oppskriften jeg pleier å bruke (lager dette hver kveld, avhengig sa du?):

50-60g havregryn

3 toppede ss bakepro/proteinpulver

2 ss mandelmel (kan byttes med mer proteinpulver eller havregryn)

melk til ønsket konsistens

ca 1 ts fiberhusk (obs: jeg liker pannekakene litt deigete, så bruker kanskje litt mye)

1ts kardemomme

Masse sukrin!!

Namnam... Som sagt, bruker litt mye fiberhusk så mine blir ganske deigete (og saftige) og kan klistre seg litt fast i panna. Men stek dem lenge på den ene siden på middels varme med litt smør eller liknende, så pleier det å gå fint. Eeeeller, bruk litt mindre fiberusk. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knekkebrød med peanøttsmør og banan! :)

Eller enda bedre; knekkebrød meg peanøttsmør og nugatti. Jeg kaller dem for de "magiske knekkebrødene". Kondisjonen min er i hvert fall på topp hver gang jeg har spist de! Spiser tre-fire på kvelden, og morgenkardioen gikk som en lek :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for de som liker det veeeldig enkelt! CC blanda med en lett yoghurt/skyr med smak eller naturell.Kanskje blande inn stevia eller noe hvis du vil ha det søtere.

Tilbehør kan være bær, syltetøy, nøtter, eller ALT PÅ EN GANG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsekosten, iHerb og sikkert andre steder også.

Kan jo legge ved den oppskriften jeg pleier å bruke (lager dette hver kveld, avhengig sa du?):

50-60g havregryn

3 toppede ss bakepro/proteinpulver

2 ss mandelmel (kan byttes med mer proteinpulver eller havregryn)

melk til ønsket konsistens

ca 1 ts fiberhusk (obs: jeg liker pannekakene litt deigete, så bruker kanskje litt mye)

1ts kardemomme

Masse sukrin!!

Namnam... Som sagt, bruker litt mye fiberhusk så mine blir ganske deigete (og saftige) og kan klistre seg litt fast i panna. Men stek dem lenge på den ene siden på middels varme med litt smør eller liknende, så pleier det å gå fint. Eeeeller, bruk litt mindre fiberusk. :rolleyes:

Takk for tipset, nå går jeg rett på helsekosten og satser på å bl like avhengig jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dumt spørsmål, men speltlomper er vel sunnere enn potetkaker/lomper?? Bare elsker potetlomper, men spiser det ikke for tiden, så om speltlomper kan være et "alternativ" så blir jeg glad! :) og kjøper dere det bare på vanlige matbutikker? :)

Ellers når jeg har lyst på noe godt pleier det ofte å bli riskaker med smør og ost, eller nugatti om det skal være ekstra godt da! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden spiser jeg havregrøt hver kveld! tar kun 2 min i mikroen.. så det er super enkelt og grei:) blander i litt melk, cottage cheese og ønsket mengde proteinpulver (med sjokoladesmak) etterpå, i tillegg til sukrin og kanel. Vil man ha det mer energirikt så kan man ta i hakkede valnøtter, banan, blåbær eller en smørklatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...