Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svak hoftemuskulatur ift eventuelt tight adduktor muskulatur / hoftebøyer (rectus femoris delen). Ofte kommer problemet fra ankelen dersom føttene er formet slik at man ofte "faller" inn på indre fotrand. Skyver man fra innsiden av føttene vil quadriceps fyre mer enn øvrig hofte- samt setemuskulatur.

Jeg har hatt det samme problemet, og en medvirkende årsak kan være overpronasjon. Jeg har fått støpt spesialsåler hos ortopedingeniør for å motvirke dette (pga mine akillesproblemer), og synes det hjelper godt mht utførelse ved knebøy/markløft :)

Annonse

Dette kan kanskje fikse det:

1. Du har muligens litt stor avstang mellom beina?

2. Prøv å flytte beina nærmere hverandre.

3. Står tærne dine veldig rett frem? Prøv å vri dem utover.

4. Få avstanden mellom tærne til å bli større enn mellom anklene.

Tegningen er overdrevet litt for å få fram poenget, men prøv å eksperimenter litt med disse to tingene. Det bruker å hjelpe for å finne en bra posisjon. Du kan jo også slenge opp en video hvis problemet vedvarer.

post-3875-14440933193563_thumb.jpg

Annonse

Dette kan kanskje fikse det:

1. Du har muligens litt stor avstang mellom beina?

2. Prøv å flytte beina nærmere hverandre.

3. Står tærne dine veldig rett frem? Prøv å vri dem utover.

4. Få avstanden mellom tærne til å bli større enn mellom anklene.

Tegningen er overdrevet litt for å få fram poenget, men prøv å eksperimenter litt med disse to tingene. Det bruker å hjelpe for å finne en bra posisjon. Du kan jo også slenge opp en video hvis problemet vedvarer.

[ATTACH=full]97727[/ATTACH]

Takker for gode tips :)

Jeg har slitt med det samme, både i markløft og knebøy, og det som hjalp for meg var å hele tiden tenke på knærne, gjerne gå litt ned i belastning og fokusere på å få meg meg knærne ut og trene rumpa mer (gluteus medius)!! Denne øvelsen ish var effektiv for meg! ;)

(Ser ut som en skikkelig kjerringøvelse.. i know =P)
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...