Jump to content

xz-

Members
  • Content Count

    585
  • Joined

  • Last visited

About xz-

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. dette er gull og noe jeg kjenner meg igjen i (som gjør at jeg stort sett ikke orker å delta i annet enn loggbøker) dette også no2 er en ide jeg tror kunne utvikles til noe som kan trekke inn både folk med og uten peiling til forumet. jeg tenker intervjuer som settes sammen av både generiske og spesifikke ting slik at begge grupper tilfredsstilles. jeg er f eks ikke veldig interessert i fitness eller langrenn, men jeg hadde gjerne lest intervjuer med utøverne hvis man bare kunne få noen detaljer om spesifikke ting som man kunne diskutere og ikke bare generisk treningspjatt type "fitnessjenta trener brosplitt og spiser torsk&brokkoli" eller "langrennsjenta trener 4 timer om dagen over to økter". jeg hadde blitt mye mer nyskjærrig hvis jeg heller kunne fått lest ting som "fitnessjenta trener brosplitt istedenfor fullkropp fordi hun mener fordelene er x og ulempene bare er y" eller "langrennsjenta trener 28 timer i uka der 20 timer er lett mengde i 60-70% av makspuls fordi x, 2x1 timersøkter med 85-90% pga x og 6 timer er teknikktrening delt på 1 time med x siden hun er god på det og 5 timer med y siden hun må bli bedre på det". seff ville vel kanskje ikke alle man intervjuet være villig eller ha mulighet til å gå i dybden av treningen sin, men å ihvertfall få noen slike detaljer kjenner jeg at jeg blir nyskjærrig bare av å tenke på. jeg tror det ligger interesse i å få vite hva folk begrunner valgene sine med. spesielt hvis man kan få dem til å forsvare de når de stilles opp mot noe annet. f eks "hva er målet ditt? hvordan trener du? er fine generiske spørsmål som alle kan like. hvis man så sier "hvorfor trener du slik?" eller enda bedre "hvorfor trener du slik når x sannsynligvis er bedre?", får man mer spesifikke spørsmål som de med kunnskap kan sette pris på og være interessert i å diskutere videre. for å trekke folk inn i forumet måtte man ha laget en link til en tråd som opprettes av en mod i forumet for hver artikkel slik at ting blir ryddig. det er kanskje ikke redningen til forumet, men jeg tror det hadde vært et friskt pust hvis det virker gjennomførbart uten så mye arbeid og kunne vekket interessen igjen hos mange (spesielt hvis man hadde fanget opp et bredt spekter av utøvere/idretter).
  2. Den tar du hvis du gjør det på trening med litt kalk. Jeg syntes ihvertfall det er lettere da siden man som regel har fått varma opp hendene godt med andre ting og generelt er klar til å prestere da. Jeg mangla ca 4mm på #3 sist jeg prøvde. Blitt litt lat, men skjønner jeg må ta meg sammen nå hehe.
  3. Vanskelig å si om drakten er for stram til å ha god teknikk da det blir litt individuelt mtp på toleranse av smerte og ubehag. Det handler mye som eirich sier om å være tøff nok til å holde spennet fordi drakten gir mest når den stritter mest imot. En større drakt kan nok være litt lettere å lære seg å bruke, men jo mer du vil tjene på drakten jo mer må du tåle. Jeg får lett imellom 20-30kg på min drakt i klassisk, men til gjengjeld gir den meg sår på skuldrene, blåmerker på beina og kjører suspen opp i halsen min.
  4. Trener aldri grep bortsett fra at jeg shrugger med dobbelt overhåndsgrep, men vil prøve å forbedre det nå så jeg får reppa litt på 3'ern siden jeg kjøpte den. Ja har googla litt rundt og ser at de fleste sier det samme som deg. At HG350 = CoC #3 stemmer nok bra utifra hvordan 300 føltes for min del.
  5. Takk, takk! Hehe, jeg deltok på den lukkede premieutdelingen der eirich fikk utdelt to flotte glass han fikk æren av å fylle.
  6. Klarte noen reps på CoC 2,5 sist jeg prøvde den hos en kompis. Fikk meg 3'ern idag, men mangler ca 1cm. Ellers har jeg lukka en 300lb Heavy Gripper (mulig det var et annet merke) ganske greit. Den var mye lettere en CoC 3, selv om den er "bare" 280lb. Så de regner vel ut tyngden forskjellig antar jeg, kanskje noen her som vet?
  7. Dette kan kanskje fikse det: 1. Du har muligens litt stor avstang mellom beina? 2. Prøv å flytte beina nærmere hverandre. 3. Står tærne dine veldig rett frem? Prøv å vri dem utover. 4. Få avstanden mellom tærne til å bli større enn mellom anklene. Tegningen er overdrevet litt for å få fram poenget, men prøv å eksperimenter litt med disse to tingene. Det bruker å hjelpe for å finne en bra posisjon. Du kan jo også slenge opp en video hvis problemet vedvarer.
  8. Bra program hvis du har tid og lyst + mulighet til nok mat og søvn. Jeg fikk opp bøy 1rm 20kg på base mesocycle og 5kg på intense phase (egentlig 10kg vil jeg tro, men testa ikke ordentlig). Anbefaler å bruke en lavere 1rm til utregningen enn din sanne 1rm. Jeg hadde 160 som pr, men brukte 150 i programmet. Ellers vil jeg ikke anbefale det på frontbøy, kjør det på vanlig bøy først. Mener også han strongliftsfyren anbefaler det, da han brente seg skikkelig på å kjøre det på frontbøy og måtte bryte eller stille om på programmet underveis. Bare spør hvis du lurer på noe mer, har kjørt programmet noen runder i tillegg til smolov jr på benk.
  9. Dette var veldig hjelpsomt da jeg selv prøver mye utstyr for tiden i forberedelse til mitt første stevne. Bøy og mark er ganske safe, men sliter med å finne passende benkskjorte. Ser du sier det er ok med en litt løs superkatana Gundersen™ , jeg ligger for tiden mellom 46 og 48. 48 kan jeg touche vekter under rawpr med og føles som den gir lite. 46 klarer jeg ikke touche noe med og armene føles som de skal sprenges. Anbefalninger? Jobbe mer med arch, breiere grep og slutte å grine eller er 46 en tapt sak?
  10. Yo, ang. "dem som ikkje e medlem på kraft, men vil være med å trene kan sende mæ en pm" (meetup 9. feb, tromsø).

    Er ikke medlem, men er gjerne med på trening imorgen. Er nybegynner, men det er alltid greit å se hvordan de viderekomne gjør det. Vet forresten ikke hvor jeg sender PM fra.

×
×
  • Create New...