Gå til innhold

Hvor mange timer på gymmet pr økt?


Tiik

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har nå trent styrketrening i ca 1 år, og trener ca 1,5 - 2 timer hver økt. (Inkludert oppvarming.)

Kjører da 100% økter, 3-4 seriere x 6-12 reps og ca 8 øvelser. (til failure på hvert sett)

Noen sier dog at en økt bør vare maks 1 time (helst 45 min)

Hvorfor skal vi ikke trene mer enn 1 time?

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lengden på øken som teller, men kvaliteten på det du gjør :) har selv korte og opptil flere timers lange styrkeøkter og jeg føler ikke akkurat at det er ugunstig for meg. kjører du høy intensitet/frekvens og korte pauser så blir man gjerne fortere ferdig med økta enn om man har lavere intensitet/frekvens og lengre pauser, sier seg litt selv. kommer kanskje litt an på hvilke målsettinger og forutsetninger du har med treningen itillegg fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen kjøtthuer har lest en artikkel på iform eller tilsvarende om at kortisolnivåene øker etter 45 min med trening. No shit. Gjør ikke noe feil du, selv om failure på hvert sett høres en smule urealistisk ut (spørs hvordan vi definerer failure selvsagt).

Enig med han McBain duden der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker 1 time eller 2 timer på trening har vel lite å si, sålenge kroppen din og innsatsen både tåler og responderer på det, kjør på. Men hvis det er et spørsmål om nødvendighet, vil jeg si at det nødvendige fint kan gjøres på rundt timen.

Kommer jo litt an på hva type trenings program du kjører, et split set vil jo ta mindre tid framfor et fullkropps program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.:)

Målet er å vokse, bli sterkere og større. og samtidig holde midjen og magefett til et normalt minimum, uten å overtrene.

Så da lurer jeg om jeg er på vei til å overtrene hvis jeg kjører ca 8 øvelser pr økt, 4 sett x 6-12 reps til failure på hvert sett, 5 ganger i uken. (ca 10 mins oppvarming på tredemølle, og 1-2 oppvarmingssett pr muskergruppe)

:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor lenge du har trent, og treningsfrekvensen på øktene dine.

For å besvare spørsmålet ditt. Med oppvarming er styrkeøktene mine over på 45-60 min. Jeg kjører stort sett supersett og har minimalt med pauser. Dessuten trener jeg alene og står ikke å småprater med noen på gymet.

Mer pauser og mer prat, så blir det gjerne hyggeligere, men økta tar ditto lengre tid.

Kardioøktene varierer med dagsformen. Noen ganger 15 min intervall, andre ganger 60 min. Sjelden mer med mindre det er utendørs på fjellet :)

Men hva har dette med kosthold å gjøre ? Burde vært postet i ett av treningsforumene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...