Gå til innhold

Store leggmuskler?


ZuZu

Anbefalte innlegg

Jeg vet egentlig ikke om jeg har valgt riktig plass å legge ut denne tråden, men jeg prøver.

Jeg er ei jente på 160 cm. og har alltid slitt med denne delen av kroppen. Da jeg var lett overvektig betydde det ikke så mye, for da var det mage, lår og rompe som trengte omtanke og da var jeg hvertfall proposjonert. Men nå som jeg er nede under 60 kilo igjen og trener aktivt for første gang i mitt liv så ser jeg da at jeg er "feilproposjonert".

I alle fall i mine øyne. Jeg kan stramme leggene og kjenne at det er muskler der, ikke så mye som dingler. Ikke har jeg overtrent leggene på noe tidspunkt heller, de er bare veldig kraftige, og det ser rart ut når jeg har så korte bein som jeg har og i tillegg er slank.

Så spørsmålet er, kan jeg gjøre noe med dette når det kommer til trening? Eller må jeg gjøre, som en kamerat nevnte, "sulte" vekk muskler? Det kan være det er nok fett å ta av der bare at jeg ikke kjenner det, men hvordan finner jeg i såfall ut det?

Er veldig noob ennå når det kommer til trening, så setter pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk, jeg har flyttet den et par ganger før, så håper ikke jeg gjorde det etter at du flytta den :oops:

Det gjorde du ikke ;)

Angående spørsmålet ditt, du vil ikke på noen som helst måte kunne "sulte" vekk leggmusklene dine. Jeg anbefaler deg sterkt å be kameraten gå å legge seg. Det finnes heller ikke noe som heter punktforbrenning, så leggene dine vil forbli som de er, og du bør være stolt av dem, da leggmuskler bare er flott og ganske vanskeli å trene seg opp til :) Du får heller fokusere på å bygge muskler i resten av beina, så kommer det seg nok. Problemet er nok også større for deg i ditt hode enn hva noen andre legger merke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggene er ganske genetisk bestemt i størrelse. Husk på at leggene blir ganske mye belastet daglig, hver gang du går - så på den måten får de aldri tid til og vokse seg store, da de blir på en måte "utholdenhets" trent. Og gjøre de større er mulig, men det tar litt lenger tid - men når du først trener de kjør med sakte bevegelse spesielt i den negative fasen, og øk ROM. Det og ikke gå så mye og heller bare trene de vil nok også hjelpe. Men som sagt en vanskelig muskel og bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joakimz, jeg ser at overskriften er litt misvisende ;) Jeg ser egentlig etter råd for å få leggene litt smalere og er ikke sikker på om det er mer fett å hente og om det da er noe å gjøre med den saken. Eneste jeg har sett av andre linker er å strekke leggene og ikke belaste de under ulike nedfall//løft, men ellers er det håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv arvet fotball-legger. Har ikke lange bein heller, så har alltid hatet å gå i shorts og generelt gå i klær som viser leggene. Da jeg veide en del kilo for mye kom jeg meg omtrent ikke inn i noen støvletter som gikk over ankelen uten at jeg måtte opp 1-2 størrelser . Etter årevis med hat har jeg innsett at det er niks og nada jeg kan gjøre bortsett fra å trene leggene, og jeg liker dem overhodet ikke fortsatt, men muskuløse legger er alltid bedre enn tjukke legger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv arvet fotball-legger. Har ikke lange bein heller, så har alltid hatet å gå i shorts og generelt gå i klær som viser leggene. Da jeg veide en del kilo for mye kom jeg meg omtrent ikke inn i noen støvletter som gikk over ankelen uten at jeg måtte opp 1-2 størrelser . Etter årevis med hat har jeg innsett at det er niks og nada jeg kan gjøre bortsett fra å trene leggene, og jeg liker dem overhodet ikke fortsatt, men muskuløse legger er alltid bedre enn tjukke legger.

Høres ut som meg det her ;) heller bukse og pen overdel når jeg skal pynte meg enn korte kjoler osv. Bilder av meg selv i helfigur blir klipt av ved låret, hehe. Og jeg er helt enig, heller muskuløse legger enn tjukke legger, så jeg skal fortsette å trene dem. Har arvet disse av mamma, hun er hakket verre stakkar og har store ankler i tillegg, folk flest tror hun er hoven når de kikker, og støvletter er grusomt. Jeg fant et par jeg fikk på meg, men foten har vokseplass for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg det her ;) heller bukse og pen overdel når jeg skal pynte meg enn korte kjoler osv. Bilder av meg selv i helfigur blir klipt av ved låret, hehe. Og jeg er helt enig, heller muskuløse legger enn tjukke legger, så jeg skal fortsette å trene dem. Har arvet disse av mamma, hun er hakket verre stakkar og har store ankler i tillegg, folk flest tror hun er hoven når de kikker, og støvletter er grusomt. Jeg fant et par jeg fikk på meg, men foten har vokseplass for å si det sånn.

Oh the curse. Her har det gått i arv fra bestemor til mamma til meg. Søstrene mine slapp unna. :dry:

Og folk er misunnelige. Jaja! :p Heldigvis blir støvletter mer passende etterhvert selv om det egentlig ikke føles som leggene er blitt mindre i omkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...