Gå til innhold

Earth Hour kl 20.30 ikveld!


OhMickey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Skjønner ikke poenget med dette. Går i samme kategori som Valentine's, Halloween og jul.

Poenget er å gi et signal til politikerne om at vi bryr oss om miljøet, og at de må prioritere det mer i politikken sin. Er et betydelig bedre poeng bak denne saken enn både valentines, halloween og jul tilsammen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det skal være poenget, men jeg skjønner det ikke. Lite sannsynlig at politikerne lar seg imponere av at folk slukker lyset i en times tid. Virker mindre enn halvhjertet. Å tro at denne timen uten lys vil gagne miljøet er som å tro på julenissen og de andre overtro-greiene jeg nevnte.

Hva med å ikke bruke strøm i et helt år? Nemlig. DA har det jo virkelig en effekt, og DET ville jo gå ut over komforten.

Latterlig opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det skal være poenget, men jeg skjønner det ikke. Lite sannsynlig at politikerne lar seg imponere av at folk slukker lyset i en times tid. Virker mindre enn halvhjertet. Å tro at denne timen uten lys vil gagne miljøet er som å tro på julenissen og de andre overtro-greiene jeg nevnte.

Hva med å ikke bruke strøm i et helt år? Nemlig. DA har det jo virkelig en effekt, og DET ville jo gå ut over komforten.

Latterlig opplegg.

Så la vær da, se hvor langt det bringer deg ;)

Enig med Afterall jeg :) Dessuten er det jo koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en lett, mindre kostbar symbolsk handling, som de aller aller fleste kan utføre.

Så jeg bør gjøre det fordi jeg KAN det? Jeg KAN også bade i fjorden nå på denne årstiden, men ser ikke poenget med det heller.

Symbolsk handling, ja nettopp. Akkurat som jeg sa.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere gjør nå som dere vil :) Jeg synes nå at symbolikken er bra, og at det er viktig å rette tankene mot miljøet i vår travle hverdag. Det mange tenker på når de sitter der med lyset av, er jo faktisk at "dette var koselig, kanskje vi skulle gjort det oftere". Jeg synes tanken i seg selv er fin, selvom det ikke utgjør noe spesiell forskjell mth miljøet, men det er ikke formålet heller. Formålet er å rette søkelyset mot problematikken, noe en slik dag faktisk gjør, enten dere vil det eller ikke.

Konklusjon: Det er koselig, man får hvile øynene litt, det er koselig, man sparer litt strøm, det er koselig, og om alle gjør det vil det faktisk kunne bety en forskjell for miljøpolitikken enten dere tror det eller ei.+ at det er koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte spesielt denne:

5 - Symbolikken

Symbolske ritualer er noe som hører hjemme i katolske kirker, livssyn og i okkulte grupperinger. Hva har symbolske ritualer i klimasaken å gjøre? Det er helt utrolig hvor mange "religiøse trekk" selv "sekulære grupperinger" kan finne på å bruke. Symbolske handlinger er noe som alltid trekker folk, fordi det er spennende. På samme måte er det som går i kirken ved spesielle anledninger/tilstelninger uten at de har interesse for budskapet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...