Gå til innhold

Tomt for smør, bruk heller margarin!


Vegard L

Anbefalte innlegg

Spiser margarin jeg, dauer ikke av det, selv om det ikke er det optimale :p

De gangene jeg spiser brødvarer blir det bremykt, og jeg stekere mat i cocosa, men enkelte ting gjør seg bare altså best i margarin, og jeg tenker som så...det skal for f**a være godt å spise maten du lager, ellers blir man aldri å holde på en kostholdsstil. Og ja...havregrøt med SMØR smaker ikke godt :p

SMØR er best :p

(og jeg spiser ikke havregrøt eller brødvarer..så jeg bruker bare smør i matlaging og i eggemelk. Høres grose ut? I know. Men det er godt :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan noen fortelle meg hva den store magiske forskjellen er? har aaldri tenkt på om det er meierismør eller margarin jeg bruker, ei heller at det er forskjell i smaken.. har bare tatt det som er i kjøleskapet? :p eventuelt blanda hvis jeg har hatt litt igjen av hver.. Smør er smør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen fortelle meg hva den store magiske forskjellen er? har aaldri tenkt på om det er meierismør eller margarin jeg bruker, ei heller at det er forskjell i smaken.. har bare tatt det som er i kjøleskapet? :p eventuelt blanda hvis jeg har hatt litt igjen av hver.. Smør er smør..

Og margarin er margarin. Smør er et naturprodukt, margarin er et kjemiske produkt, kort fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass hadde jeg fått med meg, ble litt dumt at jeg kalte begge smør.. Men det jeg lurer på er hva som er forskjellen i forhold til smak og konsistens på ting man baker :)

Mulig jeg skyter på noens sjel her, men bakverk av smør smaker pyton :p. Får en sånn fremtredende, heslig smørsmak som omtrent legger seg som ett lag i ganen. Etter min mening :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg spiser brødvarer blir det bremykt

For å quote en eldre post du har da, så er Bremykt 70% smør og 30% rapsolje og eit av hovedmomenta til Fjordland når det kommer til Bremykt er den gode smørsmaken.

Smør smelter forøvrig ved lavere temperatur enn din kroppstemperatur, så det vil nok ikkje legge seg som eit belegg på samme måte som feks kaldt sauefett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...