Gå til innhold

Dopingbruk blir ulovlig - adressa


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her argumenteres det bra for hvorfor tenåringer som bare vil se litt bedre ut på stranda bør holde seg langt unna steroider. (Kanskje moderatorene da lar den stå.)

http://www.youtube.com/watch?v=wZSArEKtNMM

Men ungdommene søker vel kun på det som er interessant for dem-en fyr som prater om steroider på nettet er vel ikke det de først vil søke på? Eller? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo
Flere millioner bruker dop, men bare noen få av de får alvorlige konsekvenser. Og de vi hører om er bare misbrukere.

Så er nok ikke så farlig som mange skal ha det til, alt her i livet er jo så klart farlig. Men skal man tenke slik kan man ikke gjøre en dritt - og i forhold til mye annet er det nesten ufarlig.

Under idrett = Fullt ulovlig. Utenom = do whatever fuck you wanna do.

( Nei jeg bruker som sagt ikke :p ). Men fatter ikke hvorfor det er så mange haters der ute, eller er dere bare misunnelige?

Blir jo nesten som og hate alle som har større motor i bilen en det man selv har..

Har du vitenskapelig data som sier at flere millioner faktisk bruker sterioder? Og har du vitenskapelig data som sier at fleste parten av dem ikke blir skadet?

Har du ikke vitenskapelig data for å støtte dette har du ingenting som beviser det du har sagt.

Nei, jeg er ingen hater. Men jeg vil HA bevis. det er alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Slapp av, Roidrage?

Kalvegodt innholder:

20% Protein og 20% fett,

Sorry, bare runt 4 % av de som tar sterioder får roid rage, det forklarte vitenskapsmenn selv i dokumentaren "sciene of steriods" (national geographic dokumentaren)

Så nei, din venn har nok ikke roid rage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Her argumenteres det bra for hvorfor tenåringer som bare vil se litt bedre ut på stranda bør holde seg langt unna steroider. (Kanskje moderatorene da lar den stå.)

http://www.youtube.com/watch?v=wZSArEKtNMM

Har denne personnen noen ekte vitenskapelige rapporter for å bevise dette? Hvis ikke så kan alt han sier så godt bare være "bro science" og løgn.

Bare fordi det er en "stor" fyr som sier at sterioder ikke er farlige, betyr det nødvendigvis ikke å være sant. Det har vært mange saker hvor "store" folk har gitt dårlige råd innenfor trening og kosthold. Og dette kan godt være det samme hvis han ikke har noe fra vitenskap for å bevise dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette blir håndhevet i særlig grad, men det hadde jo vært gøy om det ble det. Veldig motiverende å se sterke folk som du vet er clean! Får ihvertfall meg til å ville stå på enda hardere :)

Som en kontrast blir jeg verken motivert eller særlig imponert av store bolebøller, selv om det ligger hardt arbeid bak.

FOLK får gjøre som de vil none the less. Bare mine two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra din profil:

“Life’s not about waiting for the storm to pass guys, it’s about learning how to dance in the fucking rain”

Det er et sitat fra Greg Plitt, en boler.

Hykleriet er til å ta og føle på...

Ikke no hykelri. Kun en mening. Å hør. Det går faktisk ann å bruke sitater uten å være enig i hva folk gjør?? Sitatet er bra uanset. Dessuten er det ikke Greg sitt sitat... Han legger bare til masse banne ord. Dessuten trodde jeg ikke at Greg bolte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Høyt testosteron og aggresjon har nok en sammenheng, men vi kan også tenke så det trenger ikke å bety noe.

Tigerhaien er feks ett av dyrene med høyest nivå av det, og er det mest hissige haien :p Tviler på at haien tenker så mye hehe

Har det? Og det baserer du på?

Androgene-anabole steroider (AAS) og vold - Kunnskapssenteret

  • Det kan anses som vel dokumentert at anabole steroider i doser opp til lave dopingdoser innebærer liten eller ingen påvirkning av personens aggresjonsnivå.
  • Det er ikke dokumentert at det er årsaksmessig sammenheng mellom noe moderate doser anabole steroider og aggressivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det? Og det baserer du på?

Androgene-anabole steroider (AAS) og vold - Kunnskapssenteret

  • Det kan anses som vel dokumentert at anabole steroider i doser opp til lave dopingdoser innebærer liten eller ingen påvirkning av personens aggresjonsnivå.
  • Det er ikke dokumentert at det er årsaksmessig sammenheng mellom noe moderate doser anabole steroider og aggressivitet.

aldri snakkert om moderat, jeg sa høyt :) Rettere sagt misbruk isåfall. Jeg tror heller ikke at moderate doser er noe spesielt skadelig, nesten ingenting er farlig i moderate doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av rein interesse, hva er det som gjør at en del ser på det som deres livsoppgave å redde det norske folk fra å være imot dopingmidler? Hva er det som forer dette for legalisering-korstoget deres?

Hva er det som gjør at noen tenker at det bare MÅÅÅÅÅ overbevise forumbruker xxxx om at steroider ikke er farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av rein interesse, hva er det som gjør at en del ser på det som deres livsoppgave å redde det norske folk fra å være imot dopingmidler? Hva er det som forer dette for legalisering-korstoget deres?

Hva er det som gjør at noen tenker at det bare MÅÅÅÅÅ overbevise forumbruker xxxx om at steroider ikke er farlig?

Av rein interesse, hva er det som gjør at en del ser på det som deres livsoppgave å redde det norske folk fra å bruke dopingmidler? Hva er det som forer dette kriminaliserings-korstoget deres?

Hva er det som gjør at noen tenker at det bare MÅÅÅÅÅ overbevise forumbruker xxxx om at steroider er farlig?

Vi lever i et samfunn hvor vi har mulighet til å stemme fram en regjering som deler vårt syn på hvordan landet bør fungere. Hvis parti A har en urettferdig politikk, så ser jeg det som min oppgave å få innbygerne til å stemme for parti B, så lenge det parti B foretar seg er moralsk riktig.

Det er ikke lovligheten rundt doping som provoserer meg mest, men det faktum at jeg mener mennesker blir urettferdig behandlet for helt ugyldige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg dette som er forlengelse av aggressiv feminismes hegemoni i norsk politikk, en makt som er helt absurd uproporsjonal med hvor stor støtte militant feminisme har utenfor akademika og radikal venstre. Nå vil man altså gjøre det kriminelt å ha høye verdier av mannshormoner simpelthen fordi noen feminister ikke liker det. At det ikke har noe med helse å gjøre er innlysende da ingen angriper det mest dødebringende steroidet av alle, nemlig p-pillen. Dette ser jeg bare som en forlengelse av prostitusjonslovgivningen hvor man også ønsket å bedrive symbolpolitikk mot menn, uavhengig av hvilken effekt det egentlig har (les: verre vilkår for de prostituerte ifølge prostituerte selv). Mer overordnet synes jeg det er helt sinnsykt at en lov kan besluttes fordi noen få mennesker opphever seg selv til smaksdommere og vil tvinge sin moralisering og mening på andre mennesker på bekostning av noe så viktig som deres frihet. Så for meg handler ikke dette om å være for eller mot doping, men for eller mot smale politiske gruppers meningsvoldtekt av fredelige mennesker, sosialisme vs liberalisme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...