Gå til innhold

"Hjelp til valg av Styrkeløftutstyr"-tråden


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

1. Bare skoa.

2. Løfte singlet , mark sokker(fotball strømper), sko til markløft( eller mark slippers). Det er obligatorisk.

Så kommer det i tillegg OM du vil ha håndleddstøtter, belte , og knevarmere. Men de må være godkjente (Titan, metal, sbd, osv)

3. Titan løfte singlet , Titan RPM håndleddsbind, SBD eller rehband knevarmere.

Send Mail til http://www.maxrep.no feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine spørsmål er som følger:

1) Kan jeg bruke noe av dette utstyret på et styrkeløfterstevne?

2) Hva mer trenger jeg av utstyr.

3) Hvilket utstyr anbefaler du og hvorfor?

Her ser du hvilke merker som er IPF-godkjent, som du altså kan bruke på stevne.

Les også gjerne FAQ-en til OSK for hva du trenger for å delta: http://oslostyrkeloftklubb.no/faq/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bare skoa.

2. Løfte singlet , mark sokker(fotball strømper), sko til markløft( eller mark slippers). Det er obligatorisk.

Så kommer det i tillegg OM du vil ha håndleddstøtter, belte , og knevarmere. Men de må være godkjente (Titan, metal, sbd, osv)

3. Titan løfte singlet , Titan RPM håndleddsbind, SBD eller rehband knevarmere.

Send Mail til http://www.maxrep.no feks :)

Usikker på de nye reglene og omfanget det blir av dem, men i 2014 kunne wrist wraps fra gasp brukes så lenge man teiper over synlig logo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Trenger et nytt belte..

Noen som har tips til et godt belte som jeg kan få relativt kjapt. Nettbutikk eller fysisk butikk spiller ingen rolle.

Noen som har bestilt fra eleiko? Lever eller ikke lever-belte?

takk!

Pass på å velge ett godkjent merke! :)

Titan, inzer, metal, eleiko feks.

Mylna performance i Eiker(?) er norsk forhandler av eleiko, har ein kompis som jobber der, flinke folk!

Ellers så har du Åge, maxrep.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å velge ett godkjent merke! :)

Titan, inzer, metal, eleiko feks.

Merket på beltet har nada å si så lenge beltet har riktige mål osv. Det er kun nødvendig med godkjente merker i internasjonale konkurranser. Det ble gjort et unntak for konkurranser innenfor landets grenser ang. de nye reglene. Det vil si at belter som Wahlander kan brukes nasjonalt, hvertfall i den 4-års perioden som ble fastsatt. Hva som skjer etter 2018 er ikke godt å si.

Personlig bruker jeg lever spenne, men ville nok ikke kjøpe det ved neste anledning. Veldig upraktisk i konkurranser med lever da man ofte har strammere belte i eksempelvis bøy enn i benkpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merket på beltet har nada å si så lenge beltet har riktige mål osv. Det er kun nødvendig med godkjente merker i internasjonale konkurranser. Det ble gjort et unntak for konkurranser innenfor landets grenser ang. de nye reglene. Det vil si at belter som Wahlander kan brukes nasjonalt, hvertfall i den 4-års perioden som ble fastsatt. Hva som skjer etter 2018 er ikke godt å si.

Personlig bruker jeg lever spenne, men ville nok ikke kjøpe det ved neste anledning. Veldig upraktisk i konkurranser med lever da man ofte har strammere belte i eksempelvis bøy enn i benkpress.

Da har det jo noe å si! Får ikkje brukt det beltet i konkurranse etter 4 år. Liksågreit å kjøpe ett som ikkje "går ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt, men er også mulig å ta en sjanse å kjøpe f.eks Wahlander til halve prisen av hva Eleiko sitt belte er :)

Og så må du ut med samme summen uansett etter 4 år, kanskje mer og siden det er mindre konkurranse på beltesalg :)

Ett Titan belte koster forøvrig rundt det samme som ett whalander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...