Gå til innhold

Drikker du pepsi max eller cola zero?


Tilateq

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest noen123
Jeg vil jo egentlig heller anbefale å lage seg en ekstremt god smoothie i stedet for brus, :) Selv har jeg greid å holde meg foruten brus (for det meste) i en del måneder nå!

tja, hvis målet er å holde seg unna flytende kalorier er brus det bedre valget, selv om smoothien er sunnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilgitt, siden du er så søt på bildet.

Jeg kan også informere deg om at klimakrisen er ganske oppblåst, og temperaturen sammen med kontinentenes plassering alltid vil fluktere, en eller annen gang vil kontinentene kræsje sammen (igjen). Vi har vært gjennom flere istider, og noen få masse-ekstinksjon-perioder (bindetegn så du kan lese det lettere) hvor mange planter og dyrearter har blitt utryddet og aldri kommet tilbake igjen. Svingninger i temperatur er HELT naturlig i et geologisk tidsperspektiv. Å gi penger til noen som vil hjelpe arktis er ganske så meningsløst, siden man ikke på noen som helst måte kan redde den, i tillegg til at dette er en HELT naturlig prosess. Med mindre Coca-Cola har planer om å fylle arktis med isbiter tror jeg hele ideen er dødfødt.

Studerer geografi og geologi, så henger med i svingene i hva du skriver, men er ikke helt enig. Jeg har forøvrig tro på globaloppvarming jeg, men folk er jo forskjellige så !;)

Men vil gjøre hva jeg kan for å redde de helt utrolig søte isbjørnene og da. Herremin, hadde jeg kunne hatt en sånn liten isbjørnbaby, åååw <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også informere deg om at klimakrisen er ganske oppblåst, ....... , i tillegg til at dette er en HELT naturlig prosess. Med mindre Coca-Cola har planer om å fylle arktis med isbiter tror jeg hele ideen er dødfødt.

Helt naturlig er det ikke da CO2 utslippene fyrer opp under den naturlige prosessen. Så vi mennesker er med på å framskynde en prosess som likevel ville skjedd. Nå er det ikke det globale miljøet som trues av global oppvarming, men livet til endel mennesker. Jordkloden vil klare seg helt utmerket om havet stiger 2 meter og det blir litt varmere. Noen endringer vil det bli, noen arter vil kanskje dø ut og andre vil tilpasse seg nye steder. Men for menneskene vil det bli ganske store utfordringer med alle byene som er bygd i havkanten. Er nok derfor politikerne tar dette så mye mer alvorlig enn annen forurensing.

Sånn ontopic så synes jeg faktisk Grans cola-x er like god som cola-zero og bedre enn pepsi max og cola light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt naturlig er det ikke da CO2 utslippene fyrer opp under den naturlige prosessen. Så vi mennesker er med på å framskynde en prosess som likevel ville skjedd. Nå er det ikke det globale miljøet som trues av global oppvarming, men livet til endel mennesker. Jordkloden vil klare seg helt utmerket om havet stiger 2 meter og det blir litt varmere. Noen endringer vil det bli, noen arter vil kanskje dø ut og andre vil tilpasse seg nye steder. Men for menneskene vil det bli ganske store utfordringer med alle byene som er bygd i havkanten. Er nok derfor politikerne tar dette så mye mer alvorlig enn annen forurensing.

Jeg avsluttet egentlig i forrige post, men siden det fortsatt er snakk om global oppvarming poster jeg en siste gang om det.

Oppblåst har aldri betydd ikke-eksisterende. Politikere som ikke har noen som helst form for faglig kunnskap og som blir hjernevasket av lobbyister, og tar det alvorlig er bare trist, det finnes langt viktigere ting å ta tak i.

Det du nevner er ikke noe annet enn utsagn og myter på lik linje som treningsmyter som kvinneblader fronter. Har folk virkelig glemt skandalen der forskere og folk fra FNs klimapanel trikset med tall? Grunnen til at vi gjør alt dette er faktisk føre-var prinsippet, og ikke et akutt problem.

Jordkloden hadde heller ikke klart seg utmerket hvis havet hadde steget 2 meter, hvor du har fått denne utrolige informasjonen fra vet jeg ikke. Havet HAR steget visse steder, men i de fleste tilfeller har den blitt utlignet med landhevningen fra siste istid, dvs at havet effektivt ikke har hevet seg, 2 meter hadde vært katastrofe.

Beklager at den kan høres krasst ut, men dette er en del tyngre enn grunnleggende trenings- og ernæringsteori, og for en som meg som faktisk studerer dette og mest sannsynlig får 1 stk. veileder fra Bjerknessenteret ganske snart, er dette vanskelig å se på uten å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg avsluttet egentlig i forrige post, men siden det fortsatt er snakk om global oppvarming poster jeg en siste gang om det.

Oppblåst har aldri betydd ikke-eksisterende. Politikere som ikke har noen som helst form for faglig kunnskap og som blir hjernevasket av lobbyister, og tar det alvorlig er bare trist, det finnes langt viktigere ting å ta tak i.

Det du nevner er ikke noe annet enn utsagn og myter på lik linje som treningsmyter som kvinneblader fronter. Har folk virkelig glemt skandalen der forskere og folk fra FNs klimapanel trikset med tall? Grunnen til at vi gjør alt dette er faktisk føre-var prinsippet, og ikke et akutt problem.

Jordkloden hadde heller ikke klart seg utmerket hvis havet hadde steget 2 meter, hvor du har fått denne utrolige informasjonen fra vet jeg ikke. Havet HAR steget visse steder, men i de fleste tilfeller har den blitt utlignet med landhevningen fra siste istid, dvs at havet effektivt ikke har hevet seg, 2 meter hadde vært katastrofe.

Beklager at den kan høres krasst ut, men dette er en del tyngre enn grunnleggende trenings- og ernæringsteori, og for en som meg som faktisk studerer dette og mest sannsynlig får 1 stk. veileder fra Bjerknessenteret ganske snart, er dette vanskelig å se på uten å svare.

Jeg skrev ikke at 2 meter er et reelt scenario. Det var selvsagt en overdrivelse og FN's klimapanel mener at havet kommer til å stige 35-50 cm de neste 100 årene. Forskerne som tror på de verste scenariene beregner en stigning på 100 cm.

Poenget mitt var at jordkloden fint ville taklet at havet steg 2 meter og livet vil gått videre. For menneskene ville det vært en katastrofe som du sier. Jordkloden har tross alt taklet flere istider og flere perioder som har vært langt varmere enn i dag.

Selv er jeg mye mer bekymret for forurensingen av havet enn global oppvarming. Allerede nå er nivået av tungmetaller i fisk og sjøpattedyr mye høyere enn de burde være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...