Gå til innhold

Er det på tide å begrave PSMF en gang for alle?


Pinglo

Anbefalte innlegg

Slanke personer vil gå på en smell ved å ligge så lavt over lengre perioder. Det har vært et drøss med slanke, men også undervektige, som har presentert sine planer om å gå på PSMF over et par mnd, gjerne ikke med konkurranseplaner eller noe sånt, som har blitt overtalt både i forumet og på PM om å finne på mer fornuftige løsninger.

Det var ikke det jeg spurte om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ingen personlige eksempler, men du finner nok en del innen spiseforstyrrelsesfeltet.

Er det noen andre som kjenner eksempler da?

Jeg har møtt ganske mange anorektikere/unge jenter med ulike spiseforstyrrelser gjennom jobb og jeg har hittil ikke hørt om noen som har nevnt PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på tide å begrave psmf en gang for alle?

Kanskje...eller så må man forsøke å endre folks oppfatning av hva dietten er. Jeg.lå omkring på 200p/5k/20f om dagen i en periode og det fucker deg opp. Nå skal det sies at jeg veide 151 kilo når jeg startet, og vekten raste ned - fort.

Å se fremgang hver eneste dag gir selvsagt en god følelse, spesielt siden jeg orket ikke trene i denne perioden. Jeg følte meg helt jævelig..men fettet forsvant. Så plutselig en dag innså jeg at hvis dette fortsetter vil jeg sitte igjen med masse overflødig hud. Jeg må trene. Gradvis må man tilbake til et mer variert kosthold.

Er man slank, eller tilnærmet undervektig fra før og vil vedlikeholde treningen (spesielt trening som inkluderer cardio) sin på psmf...er denne dietten virkelig ikke bra. Psmf er ingen mirakelkur, men da jeg leste artikkelen i FHM tenkte jeg "oh holy shit..kan jeg få six pack på 12 uker hvis jeg bare spiser karbonadedeig og asparges???"

Er man f.eks. ung jente er fortsatt kroppen i stor utvikling, gutter og for den saks skyld..og man bør ikke kvitte seg med makronæringsstoffer når kroppen utvikles. Man har gjerne også litt mer ustabil psyke enn det man har når man er eldre. Ting skal gå så fort. Det er ingenting som går fort...jeg er fortsatt overvektig, men nå orker jeg å trene. Og nå får jeg virkelige resultater - som varer.

Og til det formålet er psmf bra. Kickstarts for overvektige. Men jeg vil gå så langt som å si at det er direkte farlig for unge folk å gå på en sånn diett...bor de fortsatt hos mor og far bør foreldrene sette foten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...