Gå til innhold

Hjelp! Fått gode styrkeresultater, men dårlige muskelresultater


Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest GuJunPyo

R.Gorbag du virker som en vis og smart person innenfor trening og kosthold. Men jeg er redd at noen av dine råd som å spise en hel kylling og drikke to liter melk vil gjøre meg litt overvektig isteden for å få muskler. Jeg har ikke så stor fettforbrenning at kroppen klarer alt det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du på deg for mye fett må du oppjustere treningsmengden for å komme i passende kalorioverskudd. Løft tungt i begynnelsen av treningsøktene og gjør mer pump trening etterpå. Det er fullt mulig å bulke med 40 + sett per treningsøkt og trene 5 - 6 dager i uka om det gjøres riktig. En høg kalorimengde og passende kalorioverskudd tilpasset en høg treningsmende setter ting i sving og er ofte en bedre vei å gå enn en minimalistisk tilnaerming etter min oppfatning. Det kan imidlertid vaere lurt å starte noe gradvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du på deg for mye fett må du oppjustere treningsmengden for å komme i passende kalorioverskudd. Løft tungt i begynnelsen av treningsøktene og gjør mer pump trening etterpå. Det er fullt mulig å bulke med 40 + sett per treningsøkt og trene 5 - 6 dager i uka om det gjøres riktig. En høg kalorimengde og passende kalorioverskudd tilpasset en høg treningsmende setter ting i sving og er ofte en bedre vei å gå enn en minimalistisk tilnaerming etter min oppfatning. Det kan imidlertid vaere lurt å starte noe gradvis...

Ja, du har mye rett i hva du skriver - men dette dreier seg tross alt om en ganske fersk person. Du anbefaler ikke mengde, shitload av mat og slikt til en nybegynner, mann! Sener, ledd, muskler og slikt må bli vandt til belastningen før man kan finne på å slenge seg på slike avanserte teknikker. Men jeg legger denne tråden død for min del. Nok av info til trådstarter, samt nok av input fra oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Takk for informasjonen Zain og R.Gorbag. Men tråden skal ikke dø ut siden denne skal bli tråden jeg skal poste mine måndtelige form bilder. :) Men ja, jeg vet alt jeg trenger å vite nå for å få muskler så jeg endrer bare første posten litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for informasjonen Zain og R.Gorbag. Men tråden skal ikke dø ut siden denne skal bli tråden jeg skal poste mine måndtelige form bilder. :) Men ja, jeg vet alt jeg trenger å vite nå for å få muskler så jeg endrer bare første posten litt :)

Hvis du vil ha en tråd hvor du logger treningen og legger ut formbilder vil jeg anbefale å lage en logg i dette underforumet: Loggbok | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg har laget logg, men den har så lite views selv om jeg har logget nesten de hele 7 månedene. Jeg er bare redd for at det er ingen som ser og kommenterer formbildene mine :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Du logger for deg selv, og ikke for andre :) Sikker på at flere av oss kommer til å kikke innom for å se framgangen :)

Ja, men tenk om jeg tar feil igjen om fremgangen min, det er det jeg er redd for. Jeg har nå trent totalt 1 år og 3 måneder med treningsfeil og kosholds feil totalt. Jeg vil ikke ha mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo
Grøss å gru om folk ikke ville kommentere de halvnakne bildene dine altså. THE VALIDATION POOL IS RUNNING OUT.

Haha, ja. Jeg snakker da bare om at de kommentere formen min, jeg mener ikke noe mer enn det :p Takk, Kari! :D

Selters : Faktisk helt til Desember gjorde jeg feil teknikk i markløft, jeg gjorde det med bøyd rygg. Til en person kommenterte det og jeg rettet det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men uenig. Problemet alle disse med "naturlig høy forbrenning" har er jo nettopp at de spiser etter behov og får i seg for lite energi. Er dermed veldig greit å bruke noen dager på å logge og telle litt så man får et forhold til hvilke mengder mat som faktisk er tilstrekkelig for å nå målene sine. Spise seg "DRIT STAPP METT" betyr 3-5 ganger mer mat for meg og kompisene mine enn for forloveden min og venninnene hennes. :p

Hunnkjønn: "Woooh, METT! Spiste 4 pizzastykker!"

Hankjønn: "Spiste en stor pizza med 7 kjøtt-toppinger på alene. No biggie. *buuuuurp*

Derfor jeg mente han skulle sjekke vekta med jevne mellomrom. Sånn at hvis han spiser seg DRIT STAPP METT på 4 pizzastykker, men står på stedet hvil vektmessig så er det en klar pekepinn på at de 4 pizzastykkene ikke holder mål. Mer må til!

Hvis han sliter med å få i seg nok kalorier til å gå opp i vekt så nytter det heller ikke å fintelle makroene. En hard gainer som logger og teller og prøver å treffe feks 40/40/20 (Prot/Karb/Fett) vil aldri i verden klare å gå opp i vekt med vanlig mat. Derav rådet om å spise seg "DRIT STAPP METT". Med unntak av å sørge for et tilstrekkelig proteininntak så inkluderer det å stappe i seg alt man kommer over... inkludert raske karbohydrater og flytende kalorier.

Er ikke imot logging av mat. Det er veldig lærerikt ift å se hva du faktisk får i deg når du spiser forskjellige typer måltider og hvordan det påvirker humør, metthetsfølelse osv, men herregud så bry det er og veie og måle og logge og styre, og det er kanskje også nyttigere for de som skal ned i vekt/fettprosent, enn de som ønsker seg større, men ikke får det til...

TS må OPP I VEKT. Samme vekt om 7 måneder = ingen muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Ja, men som sagt skal jeg poste måndtelige fremgangsbilder, hvis jeg ikke får noe fremgang om en måned så spiser jeg bare mer. For meg er dette ikke et styr å logg osv. Jeg vet av erfaring at det å stappe i seg all mat funker dårlig for meg, prøvde det i 2011. Fikk en øl-mage isteden for musker ;) Av erfaring vet jeg også at hvis jeg spiser mer så er det bare den første måneden som er hardt. Etter det så blir kroppen vandt til maten, men takk for kommentaren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...