Gå til innhold

Hjelp! Fått gode styrkeresultater, men dårlige muskelresultater


Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Det betyr ikke en dritt om jeg er sterkere i bøy eller mark. Fordi Knebøy er en fullkrops øvelse. Kanskje jeg har bedre Bein genetisk enn rygg? Hvem vet, men bare fordi jeg er sterkere i bøy enn mark betyr ikke at jeg trener feil.

Hvis jeg er sterkere i triceps-press enn Bicepscurl trener jeg feil da? Nei,Jeg er da bare genetisk sterkere i tricepsen enn bicepsen.Ikke at jeg hadde vært et slags monster, men jeg hadde bare hatt sterkere triceps enn biceps.

Hvor mange ganger skal jeg si dette? Jeg har fikset kostholdet og begynt å bulke og jeg merket allerede etter to dager av bulk at jeg var sterkere i Benk (tok mer reps på alle sett).

Skjønner ikke hvorfor du skal være så arrogant? Du har drevet med dette i 7 mnd, og tror tydeligvis at du sitter på mer kunnskap og erfaring enn medlemmene i denne tråden som prøver å gi deg råd?? Jekk deg ned fem hakk. Selvfølgelig betyr det en dritt at du er svakere i markløft enn i beinpress. Selvfølgelig betyr det en dritt at benkpressen din er dårlig. Etter syv måneder trening burde du hatt bedre fremgang og bedre resultater, og det har ingenting med genetikken i beina eller bicepsen din å gjøre. Hvis du trener riktig, og ikke kuker rundt og tror du er bedre enn alle andre, så kanskje du faktisk vil oppleve bedre progresjon. Hvis du ikke er villig til å ta imot gode råd - så drit i å spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GuJunPyo

Var ikke ment som kjeft, var bare egentlig litt irriterende det med benken siden jeg vet at den er ræva og at jeg jobber med saken Var bare litt irriterende å få det reptert igjen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om kostholdet mitt? :)

Tja, er antagelig nok energi og proteiner til å vokse greit fort der i allefall, dog jeg savner litt "ordentlig mat" som grønnsaker, rødt kjøtt og fisk. Er ikke bare størrelsen og styrken som teller vettu, helsa bør veie litt den også.

Om du har økonomi og ork til det er nok f.eks. nøtter et godt alternativ til brødskiver en gang i blant. Flott, sunt fett, næringstett (så masse energi) og mer protein enn brød. Eneste fordelene med brød er strengt tatt at det er lett å spise mye av, og kjekt å ha pålegg på. Utover det er brød fryktelig lite nyttig for noe.

Igjen, dette blir moro å holde et øye på! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Skjønner ikke hvorfor du skal være så arrogant? Du har drevet med dette i 7 mnd, og tror tydeligvis at du sitter på mer kunnskap og erfaring enn medlemmene i denne tråden som prøver å gi deg råd?? Jekk deg ned fem hakk. Selvfølgelig betyr det en dritt at du er svakere i markløft enn i beinpress. Selvfølgelig betyr det en dritt at benkpressen din er dårlig. Etter syv måneder trening burde du hatt bedre fremgang og bedre resultater, og det har ingenting med genetikken i beina eller bicepsen din å gjøre. Hvis du trener riktig, og ikke kuker rundt og tror du er bedre enn alle andre, så kanskje du faktisk vil oppleve bedre progresjon. Hvis du ikke er villig til å ta imot gode råd - så drit i å spør.

Unnskyld om jeg virker arrogant. Men igjen det var kostholdet mitt som var problemet kostholdet. Og jeg har fikset det og merker allerede at jeg løfter bedre. Jeg tror ikke at jeg er bedre enn alle andre. Jeg har ikke kuket rundt. Jeg har trenet hardt og presset meg selv så hardt jeg kan. Så det var veldig deprimerende da jeg fant ut at jeg hadde dårlig muskeløkninger bare grunna kostholdet. Det å øke fra 70 kg til 100 kg på kalori underskudd på markløft er greit. At benken min er dårlig er ikke greit, men igjen det er grunna kostholdet at benken ble så dårlig. Når jeg merker allerede at jeg øker når jeg har fikset kostholdet, så var det vell det som var problemet og bare fortsette å spise?

Jeg er villig til å ta imot gode råd. Men jeg vet at benken min er lav og det har blitt sagt av mange andre. Jeg vet at han prøver å hjelpe meg. Men jeg var bare litt irriteret. Og jeg øker allerede i benk så jeg gjør det vell riktig? jo at Knebøy er sterkere enn markløft kan godt ha med genene å gjøre det.

Unnskyld Tamadeus for min frekkhet og unnskyld jndtim for missforståelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg har foresten ikke gått rundt og dritet i andre sine svar i tråden, det var bare denne ene gangen jeg ble irriteret og svarte sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Plastbox :

Ja, takk for hjelpen. Det skal jeg huske på og vi har masse av nøtter der jeg bor :) Men er ikke rødt kjøtt usunt? Det sto det på naturfagboka ifjor ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å kanskje løse opp ei floke for deg, GuJunPyo..

Det ér faktsik normalt å være sterkere i mark enn i knebøy, om ikke annet fordi man i knebøy i mindre grad bruker ræva (kroppens største muskel) og i mye større grad løfter egen kroppsvekt i tilleg til stanga.

Det er dog ikke utenkelig at ryggen din har vært en begrensende faktor. Er endel muskler der som ikke er kjempestore men som alikevel er nødvendige for markløft, og disse har antagelig ikke fått vokse grunnet kostholdet.

Det samme gjelder brystet. Låra og ræva kan bli en god del sterkere, fordi nervesystemet tilpasser seg en ny type belastning og blir flinkere til å aktivere musklen. 10% økning i aktivering på en av kroppens mindre muskler blir ganske mange færre kg enn 10% økning av låra eller ræva som er blant kroppens største.

Nå som det var ute av veien.. spis, tren, hvil, gjenta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Tusen Takk, Plastbox det viste jeg ikke. :) Foresten Plastbox jeg hørte en bodybuilder på Youtube si at man skal spise hver andre time per måltid. Men gjøre det noen forskjell hvis jeg isteden spiser hver 1 time og 30 minutt isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastbox :

Ja, takk for hjelpen. Det skal jeg huske på og vi har masse av nøtter der jeg bor :) Men er ikke rødt kjøtt usunt? Det sto det på naturfagboka ifjor ihvertfall :p

Sånne pissemyter må du legge fra deg. Tenke selv vettu, kildekritikk osv. Mennesker begynte og dyrke ting, deriblant korn, for ca. 10.000 år siden. Hva tror du våre forfedre spiste i millioner av år før det? Jo, sjømat og byttedyr. Vi har en stor hjerne fordi koordinert jakt lot oss nedbringe dyr med mye god mat på, som tillot oss å gro enda større hjerner. Jeg sier absolutt ikke du skal drikke fløte og maule smør (og særlig ikke sammen med den mengden karbohydrater du spiser, sukker+fett er ikke direkte bra), men du har absolutt ingen grunn til å være redd et par koteletter eller ei pakke kjøttdeig!

Tusen Takk, Plastbox det viste jeg ikke. :) Foresten Plastbox jeg hørte en bodybuilder på Youtube si at man skal spise hver andre time per måltid. Men gjøre det noen forskjell hvis jeg isteden spiser hver 1 time og 30 minutt isteden?

Enda en traust, gammel, seiglivet myte. Måltidsfrekvens har veldig lite å si. Om du føler for å fordele dine 3000 kalorier i 1, 2 eller 10 måltider har ingen innvirkning på hvor mange kalorier du tross alt får i deg i løpet av et år. Det viktigste er kjøtt, fisk og en haug grønnsaker, mat du faktisk liker å spise, og et måltidsmønster du trives med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

192,6 gram proteiner er mer enn nok i forhold til din kroppsvekt. Du trenger ikke pulver i tillegg.

Apropo det.. kjapt spørsmål om kyllingvingene dine. Får du 600g spiselig stuff av dem? Vet ikke hvor stor andel av kyllingvinger som er bein og sånt, men det er i allefall for mye til at jeg gidder å sitte og pirke på det. Bare spør, så du ikke går i fella med å overvurdere energi- og proteininntak igjen, heh. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo det.. kjapt spørsmål om kyllingvingene dine. Får du 600g spiselig stuff av dem? Vet ikke hvor stor andel av kyllingvinger som er bein og sånt, men det er i allefall for mye til at jeg gidder å sitte og pirke på det. Bare spør, så du ikke går i fella med å overvurdere energi- og proteininntak igjen, heh. (y)

Jeg stusset over dette i går når jeg hadde den vanlige "hvor mye proteiner er det egentlig i dette produktet"-runden i butikken. En liten(!) pose med kyllingvinger veier 700g. 27g proteiner per 100g. Det virker veldig usannsynlig at dette lille mellommåltidet kan inneholde 189g proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset over dette i går når jeg hadde den vanlige "hvor mye proteiner er det egentlig i dette produktet"-runden i butikken. En liten(!) pose med kyllingvinger veier 700g. 27g proteiner per 100g. Det virker veldig usannsynlig at dette lille mellommåltidet kan inneholde 189g proteiner.

Det bekrefter mistanken, GuJunPyo! Kyllingvinger inneholder ikke i nærheten av så mye proteiner som oppgitt! I følge http://www.næringsinnhold.no/ inneholder:

Brystfilét av kylling stekt uten fett: 27.9g protein

Brystfilét av kylling stekt med fett: 27.1g protein

Kyllingvinger med skinn, ovnsstekt: 27.4g protein

Virker veldig merkelig at næringsinnholdet er oppgitt per 100g av "spiselig andel", ikke per 100g av hele produktet, men dette er tydeligvis tilfelle.

Edit: Æsj, svarte.. et kjapt Google-søk viser at proteininnholdet i kyllingvinger er nærmere 5-8g per 100g enn 27. Med andre ord gir 600g kyllingfilet ikke 189g protein, men nærmere 30-50g. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir mye overtenking her.

Spis deg DRIT STAPP METT på proteinrik kost, og sjekk med jevne mellomrom at vekta øker. Øker kroppsvekta di jevnt og trutt ligger du i greit overskudd. Står du på stedet hvil må du spise mer.

Hvor mye har kroppsvekten din økt siste 7 måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Oj, det sjekka jeg ikke faktisk. Men jeg regner med at det er omtrent 0,5 kg. Men ja jeg har sjekket på mylog.no 5-6 kyllinglår er omtrent 130 gram proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det sjekka jeg ikke faktisk. Men jeg regner med at det er omtrent 0,5 kg. Men ja jeg har sjekket på mylog.no 5-6 kyllinglår er omtrent 130 gram proteiner.

Det stemmer nok dårlig. Det vil si, tallet er for "spiselig del" av kyllinglårene. Om 5-6 lår er ca. 500g og 500g lår gir 130g protein vil det si at lårene inneholder 26g per 100g, mot 100% rent kyllingfilét med ca. 27g per 100g. Det virker høyst suspekt, da en god del av et lår er bein og brusk.

Litt rask googling indikerer at det faktiske tallet er nærmere 12-13g per 100g i lår, altså 65g protein på en halvkilo. Correct me if I'm wrong!

Blir mye overtenking her.

Spis deg DRIT STAPP METT på proteinrik kost, og sjekk med jevne mellomrom at vekta øker. Øker kroppsvekta di jevnt og trutt ligger du i greit overskudd. Står du på stedet hvil må du spise mer.

Hvor mye har kroppsvekten din økt siste 7 måneder?

Enig, men uenig. Problemet alle disse med "naturlig høy forbrenning" har er jo nettopp at de spiser etter behov og får i seg for lite energi. Er dermed veldig greit å bruke noen dager på å logge og telle litt så man får et forhold til hvilke mengder mat som faktisk er tilstrekkelig for å nå målene sine. Spise seg "DRIT STAPP METT" betyr 3-5 ganger mer mat for meg og kompisene mine enn for forloveden min og venninnene hennes. :p

Hunnkjønn: "Woooh, METT! Spiste 4 pizzastykker!"

Hankjønn: "Spiste en stor pizza med 7 kjøtt-toppinger på alene. No biggie. *buuuuurp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

OG to scoops whey er 43 gram. 65 gram for kyllinglårene. + resten av proteiene fra de andre maten : 3,2

28,2

18,0

2,4

20,5

12,3

= 192,3 gram proteiner. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...