Gå til innhold

Slankepress i media, og kjendiser som "gode forbilder"?


Gamla

Anbefalte innlegg

Ramla over en artikkel om godeste Tone Damli Aaberge, og fikk litt hakaslepp over dette:

(dårlige mobilbilder, I know..)

post-1896-14440922659929_thumb.jpg

Og dette løser vi på følgende måte:

post-1896-14440922660665_thumb.jpg

post-1896-14440922661079_thumb.jpg

post-1896-14440922661519_thumb.jpg

Det var alt...

Hvis hun er så jævla aktiv at hun ikke husker å spise, og angiveligvis trener, hvordan i *bleep* skal det være i nærheten av nok mat??

Er dette virkelig noe man skal "reklamere" for..?

Red.: Det so ingenting om mellommåltider, men selv om dette skulle være del av hennes diett, så ser ikke leserene dette, og hvilken som helst lettpåvirkelig, naiv og "grønn" leser vil ikke kunne vite bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at hun i det hele tatt ønsker å gå ut med en artikkel som dette. Det er mange unge jenter som ser opp til Tone og hun legitimiserer gjennom den teksten at det er "helt ok og normalt" å glemme og spise. Hun burde tenkt seg om to ganger og vurdert hvilke signaler dette sender ut.

Og ikke minst, den såkalte "måltidsplanen" er jo helt på tryne. Det kan ikke være mer enn omlag 1000 kalorier (om ikke det engang!) i de tre måltidene som er listet opp der.....

Herregud, ikke rart at unge norske gutter og jenter sliter med dårlig kroppsbilde!!

Flott tråd å starte, forresten. Et viktig tema du tar opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at hun i det hele tatt ønsker å gå ut med en artikkel som dette. Det er mange unge jenter som ser opp til Tone og hun legitimiserer gjennom den teksten at det er "helt ok og normalt" å glemme og spise. Hun burde tenkt seg om to ganger og vurdert hvilke signaler dette sender ut.

Og ikke minst, den såkalte "måltidsplanen" er jo helt på tryne. Det kan ikke være mer enn omlag 1000 kalorier (om ikke det engang!) i de tre måltidene som er listet opp der.....

Herregud, ikke rart at unge norske gutter og jenter sliter med dårlig kroppsbilde!!

Flott tråd å starte, forresten. Et viktig tema du tar opp. :)

Takk:)

Tone er jo populær blandt annet for utseendet, hun er jo slank osv , så hvorfor går hun ut med en diett som hadde vært mer hensiktsmessig på en svært overvektig person??:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Tone er jo populær blandt annet for utseendet, hun er jo slank osv , så hvorfor går hun ut med en diett som hadde vært mer hensiktsmessig på en svært overvektig person??:eek:

Helt enig!!

Hvis man ikke har tilstrekkelig forkunnskaper innenfor kosthold og næringsinnhold (slik veldig få unge mennesker har), er det fort gjort å tro at den måltidsplanen der holder mål. "Hvis Tone spiser sånn, kan jeg også spise sånn.", tenker nok mange.

Huff og huff, journalisten burde for øvrig også ha tenkt seg om to ganger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!

Hvis man ikke har tilstrekkelig forkunnskaper innenfor kosthold og næringsinnhold (slik veldig få unge mennesker har), er det fort gjort å tro at den måltidsplanen der holder mål. "Hvis Tone spiser sånn, kan jeg også spise sånn.", tenker nok mange.

Huff og huff, journalisten burde for øvrig også ha tenkt seg om to ganger!!

Det er jo forferdelig mange som henter slanke- og kostholdsråd fra ukeblader også! "Tone er jo stjerne, hun bruker jo bare de beste ekspertene...!":inpain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som satt og så på Idol og på Tone i går og tenkte søren, hu er flott ass :D

Men som de sier, tynne jenter ser bra ut i klær, de som er fit ser bra ut naken :D Eeeeller hvordan det nå låt igjen :roflmao:

Nå skal det jo sies at hun har en fenomenal rumpe da, ikke at jeg har sett så nøye på den men .. :p

HA! Det har hu ikke:P hihi på det bildet de brukte i artikkelen, hvor hun var ikledd treningstights, var rævva ganske så flat:P

Finnes mye kjekkt undertøy for tia.:sneaky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA! Det har hu ikke:p hihi på det bildet de brukte i artikkelen, hvor hun var ikledd treningstights, var rævva ganske så flat:p

Finnes mye kjekkt undertøy for tia.:sneaky:

Joda, men har sett det i en musikkvideo... Men det går bra, det er så mange fine rumper å se på her så vi overlever :D Skulle bare promotert FB litt mer til omverdenen, så hadde vi ordnet dette teite 'slankepresset' en gang for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd :D

Noen ganger kan man ikke gjøre annet enn å riste på hodet. Til tider virker det som om hvertfall Dagbladet og VG sliter med å finne nyheter som handler om noe annet enn den siste lynkuren på 6-8 uker får å finne packen.

Selv skal jeg innrømme at hvis jeg hadde lest alt som stod i media og på blogger hadde jeg rett som det var blitt tussete - var på god vei! Nå styrer bevisst unna det meste - som regel bare visvas og sludder uansett. Trives bra her inne jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg. Det er mange måter å ha et usunt forhold til både kosthold og trening på - og i det siste syns jeg personlig det har tatt helt av, hvertfall i Oslo. Sunt kan faktisk bli usunt. Det virker som om annenhver jente på treningsstudioet som har begynt å trene og er blitt bitt av basillen "fit is the new skinny" skal stillie i bikinifitness og ser på det som en artig hobby - og ikke den ekstremsporten det faktisk er. Jeg hyller HåK og syns det er den ola nordmann skal trakte etter - ikke den evige perfeksjonismen som ligger skyhøyt og til tider veldig langt utenfor rekkevidde uten ekstreme tiltak. Selvfølgelig vil alle Håk´r variere fra person til person - og all skal ikke settes i samme bås - men med alt fokuset i media og tåpelige tips fra gud og hvermann roer det ikke akkurat fokuset. Jeg er glad jeg ikke er 16 år lenger :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alltid media vært slik da?

Kommer nok ikke til å forandre seg, er jo dette som selger, selv om det ikke er riktig.

En måte er å si fuck heimkunnskap og kjøtttkake/bolle baking der..og faktisk lære om riktig ernæring med sunn tilnærming fra tidlig alder i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alltid media vært slik da?

Kommer nok ikke til å forandre seg, er jo dette som selger, selv om det ikke er riktig.

En måte er å si fuck heimkunnskap og kjøtttkake/bolle baking der..og faktisk lære om riktig ernæring med sunn tilnærming fra tidlig alder i skolen.

Aldri så ille som de siste åra.. Det blir bare mer og mer, og flere og flere aviser/blader å stappe det i..(n)

Kjøttkaker og boller i heimkunnskapen er nå ti ganger bedre enn grandis, cola og rosablogger:inpain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri så ille som de siste åra.. Det blir bare mer og mer, og flere og flere aviser/blader å stappe det i..(n)

Kjøttkaker og boller i heimkunnskapen er nå ti ganger bedre enn grandis, cola og rosablogger:inpain:

Yeah, men er det flertallet kjøper! Det selger!:p synd men sant.

Haha ja er det, men kunne lært noe nyttig..Flertallet i norge aner ikke hva proteiner, karb eller noe er, hvor enkelt sunn mat kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en samtale med en venninne i går.

Hun: Jeg vil ha markerte magemuskler

Jeg: Tren styrke typ tunge baseøvelser + intervall

Hun: Jeg får så store legger hvis jeg trener bein. Jeg vil ha smale bein, markert mage og smal overkropp.

Jeg: Tren styrke + intervall/cardio.

Hun: Hva er cardio?

Jeg gav opp:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...