Gå til innhold

Slankepress i media, og kjendiser som "gode forbilder"?


Gamla

Anbefalte innlegg

De tenker bare penger, og hvordan de kan tjene mer penger. Og det er tydeligvis alt som betyr noe. Hvis myndigheten brydde seg om HELSE og folks beste hadde de også satt igang tiltak som hadde forbydd alt av usunn mat og ingen kims, ingen kos reklamer, og en endring i butikkene der godteriet stod FØRST, og ikke SIST.... DET hadde gjort mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en samtale med en venninne i går.

Hun: Jeg vil ha markerte magemuskler

Jeg: Tren styrke typ tunge baseøvelser + intervall

Hun: Jeg får så store legger hvis jeg trener bein. Jeg vil ha smale bein, markert mage og smal overkropp.

Jeg: Tren styrke + intervall/cardio.

Hun: Hva er cardio?

Jeg gav opp:p

:banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, men er det flertallet kjøper! Det selger!:p synd men sant.

Haha ja er det, men kunne lært noe nyttig..Flertallet i norge aner ikke hva proteiner, karb eller noe er, hvor enkelt sunn mat kan være.

Bli kvitt skiten:dry: Jeg stemmer i for flere blader om helse og ernæring, kun med fktiske eksperter!

Blomkålsuppe, råkostsalat, kjøttkaker, seibiff..

Vi MÅTTE lære om sunn mat og kosthold på skolen..

Ja jeg er jo gammal:rolleyes: (seriøst, var på tur med noen fra sykehjemmet, til en ungdomsskole, hvor ungdommene kunne spørre og grave om gamledager.. Jeg hadde mer til felles med hu på 93 år, enn jyplingene rundt bordet:banghead: Hu er 3x så gammel som meg, de var halvparten av min alder...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli kvitt skiten:dry: Jeg stemmer i for flere blader om helse og ernæring, kun med fktiske eksperter!

Blomkålsuppe, råkostsalat, kjøttkaker, seibiff..

Vi MÅTTE lære om sunn mat og kosthold på skolen..

Ja jeg er jo gammal:rolleyes: (seriøst, var på tur med noen fra sykehjemmet, til en ungdomsskole, hvor ungdommene kunne spørre og grave om gamledager.. Jeg hadde mer til felles med hu på 93 år, enn jyplingene rundt bordet:banghead: Hu er 3x så gammel som meg, de var halvparten av min alder...)

Det er akkurat derfor vi må spre budskapet om fitnessbloggen. Og generelt finne opp en eller annen genial metode som gjør at alt MØKK som ikke er sant går ut av ørene, slik at KUNNSKAP kan gå inn og feste seg i hodet på folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke alltid media vært slik da?

Kommer nok ikke til å forandre seg, er jo dette som selger, selv om det ikke er riktig.

En måte er å si fuck heimkunnskap og kjøtttkake/bolle baking der..og faktisk lære om riktig ernæring med sunn tilnærming fra tidlig alder i skolen.

Tror det står i pensum at man skal lære om ernæring i heimkunnskap. Det gjorde i hvertfall vi. Vi hadde om litt av hvert faktisk! Hvordan man vasker vinduer og hvorfor man burde unngå narkotika for eksempel. Haha. Og så lærte vi om ernæring og mosjon i tillegg. Vi hadde samme fyr i heimkunnskap som gym da. Han var tidligere OL utøver i turn og var nok over snittet interessert i dette, så det kan ha noe med det å gjøre. Men jeg mener vi hadde en pensumbok som det stod litt om sånne ting i.

På bloggen til Tone Damli stod det en gang at hun elsker å spise havregryn til frokost, og det kan jeg respektere. Alle sånne hjernedøde artikler og menyforslag må nok tas med en klype salt, problemet er vel de som ikke fatter det og bare ser at Tone er heit, og dette spiser hun, så nå skal jeg spise det jeg også. Jeg husker for eksempel en episode av 30 Rock hvor Avery Jessup nevner at hun jogger hver morgen og spiser nøyaktig 1200 kcal om dagen. "1200?" tenkte jeg. "Flott!". Fant fort ut at det var litt vel lite, da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det står i pensum at man skal lære om ernæring i heimkunnskap. Det gjorde i hvertfall vi. Vi hadde om litt av hvert faktisk! Hvordan man vasker vinduer og hvorfor man burde unngå narkotika for eksempel. Haha. Og så lærte vi om ernæring og mosjon i tillegg. Vi hadde samme fyr i heimkunnskap som gym da. Han var tidligere OL utøver i turn og var nok over snittet interessert i dette, så det kan ha noe med det å gjøre. Men jeg mener vi hadde en pensumbok som det stod litt om sånne ting i.

På bloggen til Tone Damli stod det en gang at hun elsker å spise havregryn til frokost, og det kan jeg respektere. Alle sånne hjernedøde artikler og menyforslag må nok tas med en t-skje, problemet er vel de som ikke fatter det og bare ser at Tone er heit, og dette spiser hun, så nå skal jeg spise det jeg også. Jeg husker for eksempel en episode av 30 Rock hvor Avery Jessup nevner at hun jogger hver morgen og spiser nøyaktig 1200 kcal om dagen. "1200?" tenkte jeg. "Flott!". Fant fort ut at det var litt vel lite, da :p

Wow, er du like gammel som meg??hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det står i pensum at man skal lære om ernæring i heimkunnskap. Det gjorde i hvertfall vi. Vi hadde om litt av hvert faktisk! Hvordan man vasker vinduer og hvorfor man burde unngå narkotika for eksempel. Haha. Og så lærte vi om ernæring og mosjon i tillegg. Vi hadde samme fyr i heimkunnskap som gym da. Han var tidligere OL utøver i turn og var nok over snittet interessert i dette, så det kan ha noe med det å gjøre. Men jeg mener vi hadde en pensumbok som det stod litt om sånne ting i.

På bloggen til Tone Damli stod det en gang at hun elsker å spise havregryn til frokost, og det kan jeg respektere. Alle sånne hjernedøde artikler og menyforslag må nok tas med en t-skje, problemet er vel de som ikke fatter det og bare ser at Tone er heit, og dette spiser hun, så nå skal jeg spise det jeg også. Jeg husker for eksempel en episode av 30 Rock hvor Avery Jessup nevner at hun jogger hver morgen og spiser nøyaktig 1200 kcal om dagen. "1200?" tenkte jeg. "Flott!". Fant fort ut at det var litt vel lite, da :p

Hehe, heimkunnskap ja. Det er nok litt utdatert for min del, begynner å bli en del år siden jeg hadde det på skolen :p

Ang Tone syns jeg det er synd at det skal gi et sånt inntrykk.. Som du sier, alle ser på Tone som heit og alt det der, og tenker absolutt IKKE på at de skal ta det med en t-skje.. Og det er jo akkurat det som er så utrolig dumt ... Jeg vil også se ut sånn, og siden hun gjør det må det jo funke for meg også liksom... Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dææng, yngre!! og du har lært sånnt?? Hvilken barne/ungdomsskole gikk du på?

Akkurat det er jeg ikke komfortabel med å skrive på nett, men vi var akkurat det siste kullet før en eller annen reform, så det er mulig vi har gått på "samme reform" da. :)

Måtte forresten redigere innlegget mitt, "tas med en t-skje" ble kanskje litt feil. en klype salt, sier man vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jeg ikke komfortabel med å skrive på nett, men vi var akkurat det siste kullet før en eller annen reform, så det er mulig vi har gått på "samme reform" da. :)

Måtte forresten redigere innlegget mitt, "tas med en t-skje" ble kanskje litt feil. en klype salt, sier man vel.

Skjønnte hva du mente;) Men t-skje var jo mer enn klype uansett, så høyst gyldig!hehe

Ser den ja.. Jeg hadde bare "gamle" lærere på barneskolen, den gamle skolen lissm..:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...