Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Hei! Er 159 høy & veier 65 kg, mye muskler men også endel fett. Vil raskt ned i fett frem mot sommern, & tenker derfor å følger PSMF fra imorgen av.

FØR TRENING: 10g PWO, 10g Bcaa, 2 kapsler glutamin

ETTER TRENING: 30g protein, 2 kapsler glutamin

FROKOST: 150-200g kjøtt, 200g grønt

LUNSJ: 150-200g kjøtt, 200g grønt

MIDDAG: 150-200g kjøtt, 200g grønt

KVELDS: 150g Mager CC eller Mager cottage cheese + 20g protein

TILSKUDD: 6 kapsler omega 3, multivitamin

Noen innspill?

Hvilken grønnsaker spiser du? Hva proteinpulver har du? Hva kjøtt spiser du? :p Med 50g proteinpulver, cottage cheese og kjøtt/grønt så ser jeg for meg at du går over 20g karbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnsak valget er veldig bra :D Det jeg hovedsaklig tenkte på proteinpulveret var om det var karbohydrater i det, men du har helt riktig en god karbing etter trening er bra ;) BCAA har ikke samme formålet som proteinpulver. Det høres ut som en god ide å bytte kveldsen ut med kjøtt/grønt også ja. Har du regnet ut med lifesum eller en kaloriteller hvor mye du vil komme opp i ila en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fin tråd!

Jeg sliter med å gå ned de siste kiloene som plager meg, og har plaget meg lenge.

Pga. kronisk sykdom er det perioder hvor jeg ikke klarer å opprettholde intensiteten og hyppigheten på treningsøktene, men jeg føler at jeg har kontroll på kostholdet. Men det er tydeligvis noe jeg gjør galt, ettersom det føles som at fettprosenten står bom fast. Jeg går i kaloriunderskudd, men blir usikker på om det er for høyt underskudd.

Jente på 22 år, 160 cm. høy og veier ca. 64 kg.

Mål: Redusere fettprosent, men samtidig beholde muskelmasse.

Aktivitetsnivå: Er sykepleier på psykiatrisk avdeling for unge voksne, hvor det som regel er middels høyt aktivitetsnivå. Gåturer hver dag (varierer fra 30 min. til 2-3 t., samt varierende intensitet). Styrketrening 3 dager i uka. Svømming 1 gang i uka (hvis svømminga går ut, blir det enten løping eller kombinert cardio- og styrkeøkt). Prøver å legge inn en joggetur i stedet for bare gåturer.

Har ikke noe særlig rutine i hva jeg spiser hver dag, men slik ser det cirka ut:

Frokost: 40 g. havregryn, 1,5 dl. skummet melk og sukkerfritt syltetøy.

eller 2-3 små skiver lavkarbo brød/hjemmelaget knekkebrød med diverse pålegg

Mellommål: Quest proteinbar

eller Skyr/mager kesam/dobbel 0 yoghurt + noen nøtter eller frukt + wasa glutenfritt knekkebrød

Lunsj: Salat med skinke og egg

eller Kylling/fisk + 1-2 egg + grønnsaker

Middag: Fisk/karbonadedeig/kylling + grønnsaker + ris/potet/pasta

Etter trening: Proteinshake

eller Quest proteinbar

Kveldsmat: 2-3 små skiver lavkarbo brød/hjemmelaget knekkebrød med pålegg

eller 1 boks mager kesam + 1 banan + noen valnøtter

Er dårlig på å veie og måle opp det jeg spiser, men jeg har prøvd å legge inn i Lifesum og der ligger jeg på 1500-1850 kcal om dagen. Skriver ikke opp lørdager, men passer på å ikke gå bananas. Det blir litt vin og litt godt på lørdager.

Setter stor pris på tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd!

Jeg sliter med å gå ned de siste kiloene som plager meg, og har plaget meg lenge.

Pga. kronisk sykdom er det perioder hvor jeg ikke klarer å opprettholde intensiteten og hyppigheten på treningsøktene, men jeg føler at jeg har kontroll på kostholdet. Men det er tydeligvis noe jeg gjør galt, ettersom det føles som at fettprosenten står bom fast. Jeg går i kaloriunderskudd, men blir usikker på om det er for høyt underskudd.

Jente på 22 år, 160 cm. høy og veier ca. 64 kg.

Mål: Redusere fettprosent, men samtidig beholde muskelmasse.

Aktivitetsnivå: Er sykepleier på psykiatrisk avdeling for unge voksne, hvor det som regel er middels høyt aktivitetsnivå. Gåturer hver dag (varierer fra 30 min. til 2-3 t., samt varierende intensitet). Styrketrening 3 dager i uka. Svømming 1 gang i uka (hvis svømminga går ut, blir det enten løping eller kombinert cardio- og styrkeøkt). Prøver å legge inn en joggetur i stedet for bare gåturer.

Har ikke noe særlig rutine i hva jeg spiser hver dag, men slik ser det cirka ut:

Frokost: 40 g. havregryn, 1,5 dl. skummet melk og sukkerfritt syltetøy.

eller 2-3 små skiver lavkarbo brød/hjemmelaget knekkebrød med diverse pålegg

Mellommål: Quest proteinbar

eller Skyr/mager kesam/dobbel 0 yoghurt + noen nøtter eller frukt + wasa glutenfritt knekkebrød

Lunsj: Salat med skinke og egg

eller Kylling/fisk + 1-2 egg + grønnsaker

Middag: Fisk/karbonadedeig/kylling + grønnsaker + ris/potet/pasta

Etter trening: Proteinshake

eller Quest proteinbar

Kveldsmat: 2-3 små skiver lavkarbo brød/hjemmelaget knekkebrød med pålegg

eller 1 boks mager kesam + 1 banan + noen valnøtter

Er dårlig på å veie og måle opp det jeg spiser, men jeg har prøvd å legge inn i Lifesum og der ligger jeg på 1500-1850 kcal om dagen. Skriver ikke opp lørdager, men passer på å ikke gå bananas. Det blir litt vin og litt godt på lørdager.

Setter stor pris på tilbakemelding :)

Hei!

Dette ble fort veldig lite kalorier når du (1) har en jobb som krever mye energi - da gjelder ikke kun energien du bruker til å stå, gå og trene - og (2) ønsker å gå ned i fettprosent og ikke vekt ene og alene.

Dersom du har stagnert så har det skjedd en tilpasning, og da må en kutte kaloriinntaket ytterligere til det skjer enda en tilpasning osv

Det som er synd er at en da til slutt ender opp med å måtte spise >1000kcal, og det er ikke særlig praktisk og ei langvarig

Anbefaler deg heller å øke kaloriene dine, og som nevnt - spis mer mat

Dropp lightprodukter, knekkebrødmåltider og questbarer, da dette bli mer med det sjeldne enn basen i kostholdet

Velg mer fete proteinkilder(fisk, egg, kjøtt, ost etc) og legg til potet, ris, frukt, grønnsaker som middagen din består av - dette er både mer mettende og ikke minst næringsrikt

..sist men ikke minst, sørg for å tren skikkelig, gir en ikke signal til kroppen om at den skal endre seg(styrketrening!) - så gjør den det heller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har samme høyde og vekt som deg, og forsividt samme mål også! Jeg syns kalorimengden ser bra ut sålenge du føler deg opplagt og samtidlig har progresjon på trening :) Jeg er ingen ekspert, men mine tips ville vært dette:

- Legge til proteiner i frokosten, noe som vil holde deg mett lengere. Foreksempel eggehvite/egg i havregrøten (eventuellt i tillegg) eller prøv med proteinpulver eller kesam/cottage cheese oppi.

- ser at du spiser opptil 2 questbarer, noe som er bra hvis alternativet ville vært sjokolade, men om det er vektreduksjon du ønsker ville jeg kuttet disse å spist mere mat!

- jeg er at du noen dager spiser mye karbo slik som banan, ris, brød, knekkebrød o.l Det kunne vært en ide å prøve å legge inn litt mer fett, foreksempel byttet ut noe av karboen med avokado/egg/nøtter?

- Vanskelig å si hvilket "pålegg" du spiser, men om dette ikke er veldig mange skinkeskiver ville jeg sagt at det var lite proteiner i måltidet (noe som gjør det raskerkere sulten)

- ville også tatt tran/annen fiskeolje de dagene du ikke spiser fisk for å få i deg viktige fettsyrer!

- du skriver ikke så mye om hvilken styrketrening du gjør, men om du vil ned i fett og opp i muskler funker hvertfall baseløvelser som knebøy, markløft, benkpress etc. I rundt 8repsx3 sett godt for meg da jeg merker stor og rask progresjon!

Som sagt ingen ekspert!

Masse lykke til!

Hei! Tusen takk for konstruktive kommentarer, her var det noen bra ting jeg kan ta tak i!

Knekkebrødene og lavkarbobrødet jeg spiser er full av fett og lav på karbo, så kombinert med proteinrikt pålegg fungerer det egentlig bra i forhold til makroene. Men kan nok godt være mer obs på å øke proteinene på dette måltidet.

Tar fiskeolje hver dag, glemte å skrive det i hovedposten (y)

Jeg kjører rundt 8 reps x 3 sett, og syns det fungerer bra jeg og. Kjører en del baseøvelser, men har en leddsykdom som gjør at jeg må kjøre øvelser ut fra dagsform og ut fra hvor vondt jeg har i kroppen den dagen. Har et kne som fungerer svært dårlig til bl.a knebøy, men tar da i stedet bulgarske utfall o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette ble fort veldig lite kalorier når du (1) har en jobb som krever mye energi - da gjelder ikke kun energien du bruker til å stå, gå og trene - og (2) ønsker å gå ned i fettprosent og ikke vekt ene og alene.

Dersom du har stagnert så har det skjedd en tilpasning, og da må en kutte kaloriinntaket ytterligere til det skjer enda en tilpasning osv

Det som er synd er at en da til slutt ender opp med å måtte spise >1000kcal, og det er ikke særlig praktisk og ei langvarig

Anbefaler deg heller å øke kaloriene dine, og som nevnt - spis mer mat

Dropp lightprodukter, knekkebrødmåltider og questbarer, da dette bli mer med det sjeldne enn basen i kostholdet

Velg mer fete proteinkilder(fisk, egg, kjøtt, ost etc) og legg til potet, ris, frukt, grønnsaker som middagen din består av - dette er både mer mettende og ikke minst næringsrikt

..sist men ikke minst, sørg for å tren skikkelig, gir en ikke signal til kroppen om at den skal endre seg(styrketrening!) - så gjør den det heller ikke

Hei, og tusen takk for flott svar!

Som jeg skrev i hovedposten min har jeg vært redd for at jeg har for høyt underskudd per nå.

Skal absolutt endre litt på innholdet i måltidene mine, det er flere ting jeg kan gjøre bedre.

Trener styrketrening minst 3 dager i uka, helst 4-5. Har enda ikke kommet 100% i gang etter en operasjon jeg hadde for 6 uker siden, men er på god vei dit nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg lest, sjekket, lest, regnet og prøvd å sette opp min egen matplan. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få i meg all denne maten.....
:confused:
Så jeg lurer på om jeg kan ha regnet feil, selvom jeg tror det skal være riktig.

Altså, mitt utgangspunkt er at jeg veier 90kg og er 1,69 cm høy og er 42 år gammel.
Jeg har trent noe siden mai, men har falt ut litt nå i sommer, selvom det blir litt trening her og der. Mest jogging og intervall. Var med i et bakkeløp for en uke siden og er fornøyd med å faktisk komme meg opp, og slettes ikke sist!
Skal ned i vekt og stramme opp, og vil trene styrke 3 ganger i uken. Antagelig vil det bli jogging/ gange med puls 1- 2 ganger i tillegg, men jeg får se hva jeg klarer å få tid til.

Matplanen tar utgangspunkt i 1750 kcal pr dag.

Det vil se ut omtrent som dette om jeg legger opp til 4 måltider pr dag:

Proteiner: 45 g Fett: 20 g Karbs: 90 g altså 438 kcal pr måltid

En bekjent mente jeg burde kutte MASSE i karbohydrater dersom jeg ville ned i vekt og at jeg da i løpet av 3 mnd ville se gode endringer. Kan jeg kutte i karbohydratene? Jeg så vel i guiden her på Fitnessbloggen at man kunne legge noe over til fett, men hvordan regner jeg da?

Hva spiser dere? Leser på frokosttråden og middagstråden, men ikke alle som legger med beregning av hva som er hva og kcal.

Er skikkelig gira nå, men orker ikke å plumpe uti det her og kanskje legge på meg 5 kg istedet for å ha en jevn og god progresjon både på trening og vekt.

Håper jeg har forklart meg godt nok, og at noen gidder å gi meg tilbakemelding eller tips på veien
;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest, sjekket, lest, regnet og prøvd å sette opp min egen matplan. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få i meg all denne maten.....
:confused:
Så jeg lurer på om jeg kan ha regnet feil, selvom jeg tror det skal være riktig.

Altså, mitt utgangspunkt er at jeg veier 90kg og er 1,69 cm høy og er 42 år gammel.
Jeg har trent noe siden mai, men har falt ut litt nå i sommer, selvom det blir litt trening her og der. Mest jogging og intervall. Var med i et bakkeløp for en uke siden og er fornøyd med å faktisk komme meg opp, og slettes ikke sist!
Skal ned i vekt og stramme opp, og vil trene styrke 3 ganger i uken. Antagelig vil det bli jogging/ gange med puls 1- 2 ganger i tillegg, men jeg får se hva jeg klarer å få tid til.

Matplanen tar utgangspunkt i 1750 kcal pr dag.

Det vil se ut omtrent som dette om jeg legger opp til 4 måltider pr dag:

Proteiner: 45 g Fett: 20 g Karbs: 90 g altså 438 kcal pr måltid

En bekjent mente jeg burde kutte MASSE i karbohydrater dersom jeg ville ned i vekt og at jeg da i løpet av 3 mnd ville se gode endringer. Kan jeg kutte i karbohydratene? Jeg så vel i guiden her på Fitnessbloggen at man kunne legge noe over til fett, men hvordan regner jeg da?

Hva spiser dere? Leser på frokosttråden og middagstråden, men ikke alle som legger med beregning av hva som er hva og kcal.

Er skikkelig gira nå, men orker ikke å plumpe uti det her og kanskje legge på meg 5 kg istedet for å ha en jevn og god progresjon både på trening og vekt.

Håper jeg har forklart meg godt nok, og at noen gidder å gi meg tilbakemelding eller tips på veien
;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest, sjekket, lest, regnet og prøvd å sette opp min egen matplan. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få i meg all denne maten.....
:confused:
Så jeg lurer på om jeg kan ha regnet feil, selvom jeg tror det skal være riktig.

Altså, mitt utgangspunkt er at jeg veier 90kg og er 1,69 cm høy og er 42 år gammel.
Jeg har trent noe siden mai, men har falt ut litt nå i sommer, selvom det blir litt trening her og der. Mest jogging og intervall. Var med i et bakkeløp for en uke siden og er fornøyd med å faktisk komme meg opp, og slettes ikke sist!
Skal ned i vekt og stramme opp, og vil trene styrke 3 ganger i uken. Antagelig vil det bli jogging/ gange med puls 1- 2 ganger i tillegg, men jeg får se hva jeg klarer å få tid til.

Matplanen tar utgangspunkt i 1750 kcal pr dag.

Det vil se ut omtrent som dette om jeg legger opp til 4 måltider pr dag:

Proteiner: 45 g Fett: 20 g Karbs: 90 g altså 438 kcal pr måltid

En bekjent mente jeg burde kutte MASSE i karbohydrater dersom jeg ville ned i vekt og at jeg da i løpet av 3 mnd ville se gode endringer. Kan jeg kutte i karbohydratene? Jeg så vel i guiden her på Fitnessbloggen at man kunne legge noe over til fett, men hvordan regner jeg da?

Hva spiser dere? Leser på frokosttråden og middagstråden, men ikke alle som legger med beregning av hva som er hva og kcal.

Er skikkelig gira nå, men orker ikke å plumpe uti det her og kanskje legge på meg 5 kg istedet for å ha en jevn og god progresjon både på trening og vekt.

Håper jeg har forklart meg godt nok, og at noen gidder å gi meg tilbakemelding eller tips på veien
;)

Det å kutte karbohydratene fungerer, sånn jeg har forstått det så vil kroppen etterhvert lære å bruke fett som 'hoved'-energikilde isteden for karbohydrater. Naturlig så har kroppen en prioriteringsliste som tilsvarer, Karbohydrater > proteiner > fett. Det kan være ganske tamt å ligge lavt på karbohydratene til å begynne med, man får litt mindre energi osv, men det er bare til kroppen har fått omstilt seg.

Når det kommer til gange så tror jeg ikke det har veldig mye for seg. Leste her om dagen at en person på 80kg som vil gå ned 1kg i uka bare med å gå, måtte gå 10 timer hver dag. Med jogging måtte man holde på 2 timer. Hvis du kjører intervaller derimot, så blir tida redusert drastisk. Feks 4x4 :) Så lenge du ligger i kaloriunderskudd så skal du ikke gå opp i vekt. Men ta det med ei klype salt, jeg er ikke han her inne med mest peiling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei! Jeg har ikke tenkt å telle helt presist kalorier, rett & slett fordi jeg ikke vil være opphengt i det. Men jeg vil gjerne ha en nogen lunde kontroll på hva jeg får i meg, & gjerne lage meg noen vaner. Jeg ønsker å gå ned i vekt, ikke noe drastisk men litt. Jeg trener styrke ca 5 ganger i uken, er 160 høy & veier 65kg.

LUNSJ 14:00

- kylling/fisk/skinke

- grønnsaker

- 1 frukt

- egg/avokado

MIDDAG 18:00

- laksefilet

- grønnsaker

- 1 frukt

KVELDS 22:00

- 1 porsjon (40g) havregryn

- 1 proteinshake/ 6 eggehviter

- rundt 10 nøtter

- 1 frukt

- bær

spis hele egg i stedet for å legge til fett fra nøtter

ETTER TRENING

- proteinshake

FØR & UNDER TRENING

- pwo & bcaa

Mellom måltidene spiser jeg bær eller grønnsaker. Vil gjerne ha litt tips som legg til et egg, 1 knekkebrød etc. Ikke direkte på kaloriene.

Det blir veldig vanskelig å gi konkrete svar uten konkrete spørsmål - går du opp/ned i vekt eller vedlikeholder du vekten din på dette?

Du forteller ingenting om mengder, men om du går opp eller vedlikeholder er det ikke verre enn at du tar bort litt slik at du havner i et kaloriunderskudd

Siden en porsjon havregryn er 40g tviler jeg på at resten er store mengdene er snakk om.

Å vite hvor mange kalorier en får i seg er det samme som å vite hva som står på kvitteringen etter å ha handlet matvarer - mao ikke fanatisk, men jeg forstår retningen du vil.. Mao - en trenger ikke telle hver eneste dag, men innimellom - spesielt slik at en slipper å gamle rundt i blinde.

Når trener du, etter 22?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jente 27 her, 179 cm høy og 75 kg. Trener vanligvis 3 ganger i uka, og spiser helt normalt sunt. Men har mye magefett jeg gjerne skulle strammet opp før en ferie om ca en måned. Dessuten skulle jeg gjerne blitt kvitt litt appelsinhud og! Jeg har planlagt å øke til tre kondisjonstreninger og tre styrkeøkter i ukene fremover, og kommer til å spise ca sånn som nedenfor. I tillegg tar jeg tran og jerntilskudd. Er det noe jeg burde gjøre annerledes?

Frokost: 1 hardkokt egg, en halv avokado, ett knekkebrød med en spiseskje cottage cheese og pepper.

Mellommåltid: En liten skål havregryn, en spiseskje linfrø, em teskje chia frø, kanel, stevia og melk.

Lunsj: 2 skiver kalkunskinke, en medium steamet søtpotet, en neve spinat, en tredjedel brokkoli, en toppet spiseskje cottage cheese og ett knekkebrød.

Mellommåltid: ett par gulrøtter, en liten boks skyr og en handfull mandler.

Før trening: banan.

Etter trening: en liten boks alpro sjokomelk

Middag: en filet av bakt laks/ørret eller kylling og en halv tallerken salat med div grønt, litt avokado og litt melon/eple

Kveldssnacks: 1/3 boks Kesam med frosne bringebær.

Drikke: vann og svart kaffe/grønn mynte te. Maks en liten kopp varm sjokolade per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jente 27 her, 179 cm høy og 75 kg. Trener vanligvis 3 ganger i uka, og spiser helt normalt sunt. Men har mye magefett jeg gjerne skulle strammet opp før en ferie om ca en måned. Dessuten skulle jeg gjerne blitt kvitt litt appelsinhud og! Jeg har planlagt å øke til tre kondisjonstreninger og tre styrkeøkter i ukene fremover, og kommer til å spise ca sånn som nedenfor. I tillegg tar jeg tran og jerntilskudd. Er det noe jeg burde gjøre annerledes?

Frokost: 1 hardkokt egg, en halv avokado, ett knekkebrød med cottage cheese og pepper.

Mellommåltid: havregryn, linfrø, chia frø, kanel, stevia og melk.

Lunsj: kalkunskinke, steamet søtpotet, spinat, brokkoli, cottage cheese og ett knekkebrød.

Mellommåltid: gulrot, skyr og en handfull mandler.

Før trening: banan.

Etter trening: alpro sjokomelk

Middag: bakt laks/ørret eller kylling og salat

Kveldssnacks: Kesam med frosne bringebær.

Drikke: vann og svart kaffe/grønn mynte te. Maks en liten kopp varm sjokolade per dag.

Tror folk har lettere for å komme med tilbakemeldinger om du tar med mengder, hvor mye havregryn, hvor mye bakt laks, hvor mye kesam, hvor mye av det forskjellige. Ellers så ser det jo ikke så halvgærent ut. Hvis hva jeg har fått med meg er riktig, så kan det være lurt å konsentrere karbohydratene mer rundt trening, helst etter. Fett/protein om morningen og prot/karbs om kvelden, det heter vel biorytme også tror jeg. Jeg er ikke supergod på kosthold, jeg vet hva som funker for meg, men det er vel noen biologiske forskjeller fra gutt til jente osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk har lettere for å komme med tilbakemeldinger om du tar med mengder, hvor mye havregryn, hvor mye bakt laks, hvor mye kesam, hvor mye av det forskjellige. Ellers så ser det jo ikke så halvgærent ut. Hvis hva jeg har fått med meg er riktig, så kan det være lurt å konsentrere karbohydratene mer rundt trening, helst etter. Fett/protein om morningen og prot/karbs om kvelden, det heter vel biorytme også tror jeg. Jeg er ikke supergod på kosthold, jeg vet hva som funker for meg, men det er vel noen biologiske forskjeller fra gutt til jente osv.

Takk for svar! Du har ett poeng der, skal oppdatere med litt mengder. Interessant det du nevnte angående biorytme, det har jeg ikke hørt om, skal google det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

jeg kunne trenge litt hjelp :)

Kvinne, 40 år, trener styrke 3 ganger i uken og har en jobb med normal aktivitet (går/står det meste av dagen) Jeg har som mål å øke muskelmassen men minke fettprosent/vekt. Jeg er 165 cm høy, 69 kg.

I dag ligger jeg på rundt 16-1800 kcal om dagen.

Spiser ca 110g carbs, 120 g protein og 60 g fett om dagen.

Hvordan ser dette ut i forhold til målsetting og aktivitet?

Blir kjempeglad for innspill, er helt ny med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mann, 26 år, trener vektløfting 3-4 ganger i uken.

Høyde: 172cm

Vekt: Ca. 70kg

Vil holde meg på ca samme vekt, få muskler og stramme opp kroppen og ha det gøy med å løfte vekter.

Måltid 1: 2 knekkerbrød med 2 kokte egg og kaviar + 3dl lettmelk

Maltid 2: 250gram fisk(laksefilet/torskefilet/ørretfilet/sashimi laks, rullerende), ca 50 gram kikerter, ca 50 gram røde linser, grønnsaker (agurk, gulrot, eisbergsalat, brokkoli, champignon, gul paprika, rød paprika. Ca en neve av hver)

Måltid 3: Ca 125gram kyllingfilet, samme porsjon kikerter, røde linser og grønnsaker

Måltid 4: En boks (ca 130gram) tunfisk, samme prosjon kikerter, røde linser og grønnsaker

Måltid 5: Ommelette av 3 egg, 2 skiver ost + 2 dl helmelk

Snack i løpet av dagen: 1-2 frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hva mener dere om denne dietten? For lite mat kanskje?

Mann 28

Vekt: 109

Høyde: 189

Relativt stillesittende jobb

3 styrkeøkter i uken på 45-60 minutter

2 kardioøkter i uken 4x4 intervall på mølle.

Treningsdager drikker jeg en proteinshake etter trening i tillegg på 260 ca Kcal.

 

 

Frokost

Kalorier

Karbohydrater

Fett

Protein

Natrium

Sukker

 

Activiate Lakse Olje - Omega 3 , 8 ML

70

0

7

0

0

0

 

Baker Rognaldsen - Kjempe Grovbrød, 3 skive (35g)

249

50

2

8

0

2

 

Tine Melk - Ekstra Lett, 1.8 dl

67

8

1

6

0

8

 

Vita Hjertegod - Lett Smør, 18 g

65

0

7

0

0

0

 

Norwegia - Hvitost , 24 gram

65

0

4

8

0

0

 

Totalt

516

58

21

22

0

10

 

Lunsj

 

Nordfjord - Kokt Skinke, 50 gram

46

0

1

9

0

0

 

Tine - Lett Rømme, 15 g

28

1

3

0

0

0

 

Mae Ploy - Sweet Chili Sauce, 2 tablespoons

70

17

0

0

400

14

 

Tine - Ekstra Lett Melk, 200 g

76

9

1

7

0

0

 

Prior - Egg (Kokt Helt) , 3 serving

237

1

17

20

0

0

 

Totalt

457

28

22

36

400

14

 

Middag

 

Uncle Ben's - Basmati Rice (Boil-in-bag), 62.5 g

219

48

1

6

100

0

 

Brokkoli - Brokkoli Kokt, 200 g

46

4

1

6

0

0

 

Toro - Sjysaus, 2 dl

32

5

1

2

2 800

1

 

Gilde - Svin Ytrefilet, 150 grams

158

0

3

33

225

0

 

Totalt

455

56

5

47

3 125

1

 

Kvelds

 

Tine - Ekstra Lett Melk, 100 g

38

5

1

3

0

0

 

Baker Rognaldsen - Kjempe Grovbrød, 3 skive (35g)

249

50

2

8

0

2

 

Norwegia - Hvitost , 24 gram

65

0

4

8

0

0

 

Vita Hjertegod - Lett Smør, 8 g

29

0

3

0

0

0

 

Totalt

381

54

10

19

0

2

 

 

 

 

Totalt

1 809

197

58

124

3 525

27

 
        
        
 

Kalorier

Karbohydrater

Fett

Protein

Natrium

Sukker

 

 

        
        
        
        
        
        
        
  
        
        
        
        
        
        
  
        
        
        
        
        
  
        
        
        
        
        
   
        
        
        
        
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om denne dietten? For lite mat kanskje?

Vekt: 109

Høyde: 189

Relativt stillesittende jobb

3 styrkeøkter i uken på 45-60 minutter

2 kardioøkter i uken 4x4 intervall på mølle.

Treningsdager drikker jeg en proteinshake etter trening i tillegg på 260 ca Kcal.

 

 

Frokost

Kalorier

Karbohydrater

Fett

Protein

Natrium

Sukker

 

Activiate Lakse Olje - Omega 3 , 8 ML

70

0

7

0

0

0

 

Baker Rognaldsen - Kjempe Grovbrød, 3 skive (35g)

249

50

2

8

0

2

 

Tine Melk - Ekstra Lett, 1.8 dl

67

8

1

6

0

8

 

Vita Hjertegod - Lett Smør, 18 g

65

0

7

0

0

0

 

Norwegia - Hvitost , 24 gram

65

0

4

8

0

0

 

Totalt

516

58

21

22

0

10

 

Lunsj

 

Nordfjord - Kokt Skinke, 50 gram

46

0

1

9

0

0

 

Tine - Lett Rømme, 15 g

28

1

3

0

0

0

 

Mae Ploy - Sweet Chili Sauce, 2 tablespoons

70

17

0

0

400

14

 

Tine - Ekstra Lett Melk, 200 g

76

9

1

7

0

0

 

Prior - Egg (Kokt Helt) , 3 serving

237

1

17

20

0

0

 

Totalt

457

28

22

36

400

14

 

Middag

 

Uncle Ben's - Basmati Rice (Boil-in-bag), 62.5 g

219

48

1

6

100

0

 

Brokkoli - Brokkoli Kokt, 200 g

46

4

1

6

0

0

 

Toro - Sjysaus, 2 dl

32

5

1

2

2 800

1

 

Gilde - Svin Ytrefilet, 150 grams

158

0

3

33

225

0

 

Totalt

455

56

5

47

3 125

1

 

Kvelds

 

Tine - Ekstra Lett Melk, 100 g

38

5

1

3

0

0

 

Baker Rognaldsen - Kjempe Grovbrød, 3 skive (35g)

249

50

2

8

0

2

 

Norwegia - Hvitost , 24 gram

65

0

4

8

0

0

 

Vita Hjertegod - Lett Smør, 8 g

29

0

3

0

0

0

 

Totalt

381

54

10

19

0

2

 

 

 

 

Totalt

1 809

197

58

124

3 525

27

 
        
        
 

Kalorier

Karbohydrater

Fett

Protein

Natrium

Sukker

 

 

        
        

Til sammenligning spiser jeg nå på diet 2500kcal per lav dag,ca 210g carbs 210g protein 90g fett. 

2800kcal på høye dager.

Trener en brøkdel av deg, veier ca det samme og er bitte litt høyere, å jeg går nedover i vekt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...