Gå til innhold

Mona Iren

Medlemmer
  • Innholdsteller

    62
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Mona Iren

  1. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF 17.04.2016 - 76.5 kg 24.04.2016 - 77.2 kg 01.05.2016 - 76.1kg og 27% BF Prøvde meg på PSMF forrige uke, frem til fredag - ikke en stor suksess. Har aldri prøvd noe type crash diet før. så var nysgjerrig på hvordan kroppen min ville takle det, og kan si med sikkerhet at jeg aldri kommer til å gjøre det igjen! Men, jeg er da en erfaring rike
  2. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF 17.04.2016 - 76.5 kg 24.04.2016 - 77.2 kg Vekta var nede på 75,9 på torsdag, men etter en langhelg bursdagsfeiring med utrolig mye god mat og drikke er den altså (som forventet) oppe på 77.2 kg. For å være helt ærlig er jeg ganske lettet over at den ikke var høyere!
  3. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF 17.04.2016 - 76.5 kg Utrolig nok kom jeg ned på 76-tallet for første gang I år etter en uke med mye utskeielser og lite trening. Kanskje hadde jeg rett da jeg sa at kalorier ikke tells den uken man har bursdag?
  4. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF Går da sakte men sikkert fremover I hvert fall! Og med tanke på at de 77kg var søndag morgen etter TO filmkvelder meg mye potetgull og dipp, smågodt og sjokolade (), så må jeg vel være fornøyd med det!
  5. Denne uken ble det fire gode treningsøkter, og jeg vil tørre å påstå at 80-20 regelen ble fulgt til punkt og prikke når det gjelder kosthold. Litt kos, mye næring. Denne uken starter jeg ett nytt treningsprogram, og jeg gleder meg som en unge, haha! Tenker også å begynne med meal prepping. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg Vekta ligger ganske stabilt denne uka, noe som var en vel
  6. @Keek Tusen takk for det ! Ja, er i grunn rart hvordan det funker. En uke kan kostholdet være akkurat sånn jeg vil ha det og jeg følger treningsplanen til punkt og prikke, men neste mandag morgen er det knapt forskjell på vekta etc. Men etter en slappere uke har jeg plutselig veldig fremgang. Men jeg klager ikke!
  7. Denne uken (helgen) var ikke den beste med tanke på kosthold, men er det påske så er det påske! Ble tre treningsøkter forrige uke, litt mindre enn planlagt, men men! Ikke noe annet å gjøre med det enn å gjøre det bedre denne uken! 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg
  8. Har hatt to uker med mye trening, men også mye sosiale sammenkomster som har innebært enten mye mat og/eller mye alkohyler, så fremgangen på vekta har stanset litt opp. Men det er okei egentlig, de neste 4 ukene blir det fullt fokus på kosthold, så da satser vi på mere fremgang! 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. Ellers hadde jeg en runde med målebåndet, og siden 14.02 har jeg altså mistet 12 cm tilsammen diverse plasser, men dessverre var 6
  9. Dette blir bare en personlig erfaring/mening, men tenkte kanskje at det er verdt å nevne det bare for å ha det sagt. Las Vegas har jeg ikke besøkt, med ser for meg at det er en opplevelse, spesielt hvis dere tar turen til Grand Canyon. San Francisco - var helt ærlig talt en mega-skuffelse. Greit nok at jeg besøkte San Francisco på slutten av en fantastisk ferie, og at jeg i ukene før det hadde først hatt ett utrolig unikt møte med Albuquerque og New Mexico, deretter forelsket meg i Disneyland, og så brukt ti dager i paradis i Santa Barbara county, med vakre strender, western ridning, vin
  10. Enig med Akse om at det er lett å bruke penger der, haha. Har ikke vært i LA i grunn, men i Santa Barbara og San Francisco, men opplevde ikke at de la til moms i restauranter? Men 20% tips må du regne med. På butikker la de til moms i kassa, så der må du passe på at husker dette. Var der i fjor høst, og shoppingen var ikke noe særlig billigere enn i Norge. Men mye mer og annerledes utvalg har de jo da! Og så går det jo an å dra på outlets? Har som sagt ikke vært i LA, men var i Disneyland i noen dager. Og det anbefaler jeg hvis du har interesse for det. Trodde jeg skulle mislike det (Er v
  11. Tusen takk for svar. Alle aktivitetene er ting jeg har lyst til å gjøre, kanskje bortsett fra bevelighetstreningen. Vet det er mye forskjellig samtidig, men sliter litt med å velge bort noe. Synes du treningsmengden slik jeg har lagt den opp er for mye/overdrevet? Skjønner hva du mener om at man ikke kan bli sprinter, langdistanseløper og kroppsbygger samtidig. For meg er vel egentlig hovedmålet med treningen akkurat nå å trene for å gjøre hverdagen bedre (bedre kondis, sterkere, etc) og mer aktiv, og for å leve ett langt og så friskt liv som mulig. Ser for meg at mål er noe som e
  12. Ser ovenfor at du har prøvd c25k, og sier det var for tungt. Men hva med å prøve en variant av dette der du starter med uke en (tror den er noe sånn som 8x1min jogging, med 90sek gange i mellom), og fortsetter å prøve deg på denne til du føler den er overkommelig? Så går du videre til uke to og gjør det samme osv. Har selv brukt den appen og syntest den funket bra. Måtte gjenta noen dager, syntes blant annet at det gikk for fort da den hoppet fra 2 x 8 min og rett til 1 x 20 min. Så jeg endte opp med å prøve meg på den 20 minutter en mange ganger før den var i boks. Så brukte mer enn 8 uker, m
  13. Hei, Jeg har treningsprogram som jeg tenker starte når det jeg holder på med nå er over i starten av april, og merker at jeg har veldig mange ting jeg har lyst til å gjøre, men er skeptisk på om det er litt vel mye forskjellig på en gang. Dermed lurte jeg på om noen hadde orket å ta seg en titt? Litt forklaringer og bakgrunn til hvorfor jeg har satt det opp som jeg har. - Circuits: Har fulgt Kayla Itsines sitt BBG program, og synes det er utrolig gøy. Består av mye eksplosiv styrke, og kroppsvektsøvelser, a la burpees, jump squats/lunges, push ups/walkout pushups, leg raises, mye ø
  14. Denne uken har det blitt 5 gode treningsøkter og 6 dager med 14-15 timers fastevindu og bra kosthold, så er super fornøyd med det. Ser ikke så mye forskjell på vekta, men merker fremdeles stor fremgang på trening så er fornøyd likevel! 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF
  15. Mona Iren

    Dagens Glade

    Fikk levert en pakke jeg hadde bestilt, som inneholdt 17 Quest-barer, en av hver smak! Nå blir det mange gode kaffepauser fremover!
  16. Takk for svar! Det høres logisk ut, så prøver meg på det! Bruker Garmin VivoSmart sammen med Garmin soft strap premium heart rate monitor. Brukte Polar Loop med tilhørende HR monitor før, og merker at Garmin sin er mye mer konservativ når det gjelder hvor mye kalorier jeg forbrenner under en treningsøkt enn Polar sin, så jeg satser på at jeg kan stole på Garmin sin!
  17. Setter pris på alt av erfaringer og tips!
  18. Jeg har ett spørsmål angående dette med forbruk og inntak av kalorier. Mulig denne posten hører hjemme i posten for dumme spørsmål, men jeg prøver meg her. Først litt bakgrunn: Jeg prøver meg for tiden på litt vektnedgang, men det jeg først og fremst er ute etter nedgang i fettprosent. Er i grunn ganske fornøyd med kroppsbygningen og klesstørrelse etc, så vil ikke nødvendigvis bli mindre, men vil gjerne kvitte meg med magefettet, og stramme opp her og der. Er 179 cm, ca 78-79 kg og 27 år. Har kun trent regelmessig siden jul, før da var det mer periodevis. Trener nå 4-5 ganger i uk
  19. Med så imponerende fremgang som du har hatt så langt, så klarer du det helt sikkert!
  20. @okveine Takk for svar. Skjønner hva du mener, men foreløpig nyter jeg å spise flere måltider. Blir ekstremt fort mett, så jeg ser for meg at jeg ville slitt med å for eksempel spise ett måltid på ca. 1000 kalorier (50% for meg). Såvidt jeg klarer presse I meg de måltidene jeg spiser nå, og de er jo ikke akkurat store. Og jeg har lest det om å spise det største måltidet etter trening. Problemet her er bare det at jeg sjeldent er hjemme fra trening før 8-9, og synes det er ukomfortabelt å skulle spise ett stort måltid så nært leggetid. Foreløbig funker det fint sånn som jeg gjlr det nå,
  21. Kjenner meg igjen I dette med å ikke klare å holde seg unna godis etc, er alltid kjempeflink dagen lang og spiser sunn og god mat, men når kvelden kommer blir jeg skikkelig sugen på snacks og godis. Men den siste uken har jeg prøvd meg på periodisk faste, der jeg kun spiser 9-10 timer av dagen, sånn at jeg har siste måltid klokken 7-8 på kvelden, og av en eller annen grunn har det funket kjempebra! Kanskje det er fordi jeg vet at når jeg har spist det måltidet er jeg ferdig for dagen, eller fordi jeg vet at jeg hvis jeg spiser mer etter det så ødelegger jeg muligheten for kroppen å faste de
  22. Ikke så mye nedgang på vekta denne uka, men litt fremgang på body fat, så det er jo supert! Merker også stor fremgang på formen, og ikke minst kjenner jeg det litt på klærne! Så det er flott! Startet med periodisk faste denne uken, og har stort sett bare hatt positive opplevelser med dette. Gjorde dette 4 dager forrige uke, med 13-14 timers faste, satser på I hvert fall 5 dager med 14-15 timer denne uka. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF
  23. Hei, Jeg har ett spørsmål angående søvnbehov jeg håper noen kan svare meg på. Overalt kan man lese om hvordan alle burde sove minst 7-8 timer per natt, og hvordan kroppen blir påvirket hvis man ikke gjør det. Men personlig føler jeg at hvis jeg sover 7 timer eller mer, så er det kjempevanskelig å komme seg ut av sengen neste dag, jeg føler meg uopplagt, har ofte vondt i hodet, har bare lyst til å spise usunt, har null motivasjon til å trene, gjesper hele dagen osv. Men hvis jeg derimot sover 4-5 timer, maks 6, så føler jeg meg proppfull av energi neste dag, jeg har null
  24. @FrkHoel Tusen takk for svar! Skal se om jeg klarer å presse inn ett per hundre kalorier mer, spesielt på treningsdager Har ett spørsmål til, nå har jeg prøvd mellom 14 og 15 timer faste hver dag og spist ca. som jeg skrev ovenfor, men litt mer protein og fett, og litt mindre karbo enn det ovenfor. Det har egentlig gått utrolig bra, går overaskende bra å vente så lenge med frokosten, og føler meg faktisk mer konsentrert på morgenen nå. Det eneste jeg har merket som er litt uvanlig, er at jeg er utrolig kald på morgenen nå, hendene mine er som is! Men så snart jeg spiser første måltidet, e
  25. Hei, Jeg har litt lyst til å prøve meg på periodisk faste, mest fordi jeg er fæl på å spise ofte, men lite, noe som gjør at jeg aldri er ordentlig sulten, men heller aldri ordentlig mett. Og etter å ha lest om positive følger av PF, spesielt med tanke på konsentrasjon etc, så har jeg lyst til å teste det ut. Jeg tenker at jeg kommer til å spise ca. samme som jeg gjør nå, bare I ett kortere vindu. Ser for meg følgende: Klokken 10:30 - Havregrøt med linfrø, chiafrø, mandler, kokos og bær Cals: 427, Karbo: 52, Fett: 14g, Protein: 12g Klokken 12:30 - Eggerør
×
×
  • Opprett ny...