Jump to content

BR

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg spiste etter ketolyse prinsipper i to uker, men fikk i meg alt for lite kalorier over en periode på 4 dager. I løpet av de dagene begynte jeg å våkne flere ganger om natten, og også våkne etter 5-6 timer og ikke få sove mer. La også merke til at at hjertet slo kraftigere. (la kun merke til dette om natten) For to uker siden begynte jeg å spise "normalt" igjen, men søvnproblemene, og hjertebanken er der fortsatt. Våkner lenge før klokken ringer om morgenen, og i helgene ligger jeg kanskje i sengen i 12 timer for å prøve å hente meg inn igjen på søvnen, men jeg våkner gjerne etter 5-6 timer, og ligger og halv sover resten. For det første føler jeg meg helt vrak i hverdagen, og for det andre kaster jeg bort halve helgen på å prøve å hente meg inn igjen. Er det noen som har opplevd lignende? Har vert hos legen å tatt blodprøver, men ikke fått svar enda.
  2. Takker for et veldig bra og utfyllende svar! Har ikke sett svaret ditt før nå.
  3. PSMF er en lavkarbodiett. På andre lavkarbodietter spiser man mye fett. Man spiser lite karbohydrater for å komme i ketose, men hvorfor skal man spise minimalt med fett?
  4. Det er jo kanonbra! Vist det er området jeg bør ligge i, så er jeg jo på ville veier pr dags dato.
  5. Ok. Hvor mye går du ned i uken ca?
  6. Hva mener dere om denne dietten? For lite mat kanskje? Mann 28 Vekt: 109 Høyde: 189 Relativt stillesittende jobb 3 styrkeøkter i uken på 45-60 minutter 2 kardioøkter i uken 4x4 intervall på mølle. Treningsdager drikker jeg en proteinshake etter trening i tillegg på 260 ca Kcal. Frokost Kalorier Karbohydrater Fett Protein Natrium Sukker Activiate Lakse Olje - Omega 3 , 8 ML 70 0 7 0 0 0 Baker Rognaldsen - Kjempe Grovbrød, 3 skive (35g) 249 50 2 8 0 2 Tine Melk - Ekstra Lett, 1.8 dl 67 8 1 6 0 8 Vita Hjertegod - Lett Smør, 18 g 65 0 7 0 0 0 Norwegia - Hvitost , 24 gram 65 0 4 8 0 0 Totalt 516 58 21 22 0 10 Lunsj Nordfjord - Kokt Skinke, 50 gram 46 0 1 9 0 0 Tine - Lett Rømme, 15 g 28 1 3 0 0 0 Mae Ploy - Sweet Chili Sauce, 2 tablespoons 70 17 0 0 400 14 Tine - Ekstra Lett Melk, 200 g 76 9 1 7 0 0 Prior - Egg (Kokt Helt) , 3 serving 237 1 17 20 0 0 Totalt 457 28 22 36 400 14 Middag Uncle Ben's - Basmati Rice (Boil-in-bag), 62.5 g 219 48 1 6 100 0 Brokkoli - Brokkoli Kokt, 200 g 46 4 1 6 0 0 Toro - Sjysaus, 2 dl 32 5 1 2 2 800 1 Gilde - Svin Ytrefilet, 150 grams 158 0 3 33 225 0 Totalt 455 56 5 47 3 125 1 Kvelds Tine - Ekstra Lett Melk, 100 g 38 5 1 3 0 0 Baker Rognaldsen - Kjempe Grovbrød, 3 skive (35g) 249 50 2 8 0 2 Norwegia - Hvitost , 24 gram 65 0 4 8 0 0 Vita Hjertegod - Lett Smør, 8 g 29 0 3 0 0 0 Totalt 381 54 10 19 0 2 Totalt 1 809 197 58 124 3 525 27 Kalorier Karbohydrater Fett Protein Natrium Sukker
  7. Men hvorfor kjappere resultater? Siden det blir et større kalori underskudd? Eller er det noen andre faktorer som spiller inn? Mener å ha lest noe om at gerilja cardio stresser kroppen til å frigi adrenalin, som bidrar til større reduksjon av underhudsfett enn mange andre former for cardio.
  8. Men svar meg på en ting. Jeg har alltid slitt med å forstå nødvendigheten av kardio. På en diett så er det ikke noe problem å skape et stort nokk underskudd med hjelp av kostholdet, men så trener man styrke for å bevare muskelmasse (og KANSKJE øke i muskelmasse) Men hvor kommer kardio inn i bildet? Ser gevinsten med bedre kondisjon, men hvorfor blir bestandig kardio og diett nevnt i samme setning?
  9. Kanskje kroppen min reagerer negativt på å kun spise en boks kesam før jeg skal sove? Og at det gir dårlig søvn, og deretter dårlig humør, konsentrasjon, energi, osv om dagen som følger av dårlig søvn? Kutte ut juice og heller spise mer mettende mat som Zmurph sier, og da spise den "ekstra" maten før jeg legger meg om kvelden?
  10. Hva ville du lagt deg på da? Og hvor mange kalorier mener du 45-60 min styrketrening forbrenner? Og en økt med 4x4 intervall på tredemølle?
  11. Må ha vert helt fantastisk! Men hvordan reagerte kroppen din på det underskuddet da? Helt fint?
  12. Takk for det:) Men når det er slik at jeg ikke vil gå offentlig i t-skjorte pga manboobs og mage som stikker ut, så er det en plage. Overvektig eller ei. Har ingenting å si på kropp og koshold når eg skal bygge muskler og er i overskudd. Da går det som det suser:) Øker som bare det! Men med en gang jeg prøver å gå ned i vekt stopper alt opp. Jeg trener annenhver uke med 10-12 reps og 4-6 reps. Vil si at intensiviteten er bra, og jeg pleier å varme opp. Kjører samme øvelser, men som sagt (de funker) Har en greit aktiv hverdag med jobb og gjøremål. Drikker 2,5-3 liter vann daglig. Kjører ikke fullkropp nei. Det blir for mye! Men øktene ligger på ca en time. Kjører sjeldent kardio da jeg er helt tom etter en uke med 3 styrkeøkter om jeg er i underskudd. Vet det er mye sukker i sweet chili og ikke minst juice, men det er egentlig bare noe jeg bruker for å fylle opp kalorikvoten uten å måtte spise alt for mye fast føde. Jeg holder meg borte fra snop og annet junk når jeg er på diett. Var hos legen å tok "generelle" blodprøver for noen mnd siden, og alt var bra. Kanskje jeg bør bestille meg en time og si hvordan ståa er. Jeg prøver ikke å unnskylde meg selv, og påstå at det MÅ være noe medesinsk, men jeg føler at jeg gjør alt riktig.
  13. Jeg merker det på at jeg våkner om natten, sover fryktelig dårlig, er i dårlig humør, sløv, konstant trøtt, har en sterk sultfølelse når jeg våkner.
  14. Det er kroppen som blir stresset. Kutter 350-600 kcal, og ligger i det området. Kostholdet er som følger: Frokost: 1 boks mager vaniljekesam 130g frosne blåbær, 1,5dl ekstra lett melk 20ml selolje 10:00 1 banan Lunsj: 2 salater som tilsammen inneholder: 3 egg 130g pasta 60g skinke 4ss sweet chili saus 2 ss lett rømme Og drikker 2dl eplejuice, og 2dl ekstra lett melk. 14:00 1 banan Middag: Her er det 1 laksefilet med 2 middels poteter, toppene fra 1 brokkoli, en gullerot, med 35g margarin 3 dager i uken. 1 svinefilet med 60g basmatiris brokkoli, gullerot, og sjysaus 2 dager i uken Kvelds: 1 boks mager kesam med fun light. I helgene er det samme frokost som i hverdagene, istedenfor salat er det 3 grove brødskiver med kokte egg og litt vita hjertegod majones. 2 bananer i mellom måltidene wok med 225g div grønnsaker 60g basmati, 150g kyllingfilet til middag. Samme kvelds som i hverdagene. Drikker 2 dl eplejuice til alle middagene. Proteinshake myoprotein med 4 dl melk etter trening. Da tror jeg at jeg har fått med alt. Ca 3000kcal på treningsfri dager, 3300 treningsdager, 3000 på lørdager da jeg er ganske aktiv, 2300 på søndager da jeg som regel er lite i bevegelse.
  15. Fant denne artikkelen av Børge Fagerli http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/ Men jeg stusser på kcal pr kg kroppsvekt. Skal jeg trykke i meg 35x104 kcal daglig? En annen ting, jeg vet det ikke er bra å se på badevekten, så er det noen som har en formening om hva en bør forvente å gå ned i cm rundt livet med målebånd, eller andre målepunkt med fettkaliper i uken?
×
×
  • Create New...