Jump to content

Mona Iren

Members
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

About Mona Iren

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

787 profile views
  1. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF 17.04.2016 - 76.5 kg 24.04.2016 - 77.2 kg 01.05.2016 - 76.1kg og 27% BF Prøvde meg på PSMF forrige uke, frem til fredag - ikke en stor suksess. Har aldri prøvd noe type crash diet før. så var nysgjerrig på hvordan kroppen min ville takle det, og kan si med sikkerhet at jeg aldri kommer til å gjøre det igjen! Men, jeg er da en erfaring rikere! Startet mandag, hadde null energi og trøkk på trening på onsdag, fikk skikkelig hodepine på torsdagskveld, var kvalm, svimmel og hadde sykt vondt I hodet fredag. Ingen energi til trening heller. Absolutt ikke verdt det for meg. Så fredag kveld og resten av helgen karbet jeg opp som fy, så holder nok på litt vannvekt nå. Men energien er tilbake og trening I går var fantastisk! Så tror jeg holder meg til moderat underskudd fremover, haha!
  2. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF 17.04.2016 - 76.5 kg 24.04.2016 - 77.2 kg Vekta var nede på 75,9 på torsdag, men etter en langhelg bursdagsfeiring med utrolig mye god mat og drikke er den altså (som forventet) oppe på 77.2 kg. For å være helt ærlig er jeg ganske lettet over at den ikke var høyere!
  3. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF 17.04.2016 - 76.5 kg Utrolig nok kom jeg ned på 76-tallet for første gang I år etter en uke med mye utskeielser og lite trening. Kanskje hadde jeg rett da jeg sa at kalorier ikke tells den uken man har bursdag?
  4. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg 10.04.2016 - 77kg og 27.8% BF Går da sakte men sikkert fremover I hvert fall! Og med tanke på at de 77kg var søndag morgen etter TO filmkvelder meg mye potetgull og dipp, smågodt og sjokolade (), så må jeg vel være fornøyd med det!
  5. Denne uken ble det fire gode treningsøkter, og jeg vil tørre å påstå at 80-20 regelen ble fulgt til punkt og prikke når det gjelder kosthold. Litt kos, mye næring. Denne uken starter jeg ett nytt treningsprogram, og jeg gleder meg som en unge, haha! Tenker også å begynne med meal prepping. 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg 03.04.2016 – 77.4kg Vekta ligger ganske stabilt denne uka, noe som var en veldig gledelig overraskelse. Tenkte fordi den var gått såpass mye ned uken før, at den kom til å hoppe endel opp igjen. Men det gjorde den altså ikke. Vekten svinger vanligvis 2-3 kilo i løpet av en dag, så prøver mitt beste å måle meg samme tid/dag hver gang. Denne uken skal jeg ta noen målinger med målebåndet og, det er jo tross alt mer indikativt enn vekta! I tillegg er det verdt å si at sommerkroppen for meg ikke bare er hvordan den ser ut, men hvordan den fungerer. Har mange fjellturer og mye jogging langs standkanten planlagt, så ønsker å være i god form til dette, i tillegg har jeg håp om å kunne ta chest to floor push ups på tærne innen den tid, og minst en pull up. Og på den fronten kan jeg si at fremgangen har vært super! Kondisen er sykt mye bedre enn den var i begynnelsen av året, og jeg jobber hardt mot de andre målene og! J
  6. @Keek Tusen takk for det ! Ja, er i grunn rart hvordan det funker. En uke kan kostholdet være akkurat sånn jeg vil ha det og jeg følger treningsplanen til punkt og prikke, men neste mandag morgen er det knapt forskjell på vekta etc. Men etter en slappere uke har jeg plutselig veldig fremgang. Men jeg klager ikke!
  7. Denne uken (helgen) var ikke den beste med tanke på kosthold, men er det påske så er det påske! Ble tre treningsøkter forrige uke, litt mindre enn planlagt, men men! Ikke noe annet å gjøre med det enn å gjøre det bedre denne uken! 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. 27.03.2016 - 77.2kg
  8. Har hatt to uker med mye trening, men også mye sosiale sammenkomster som har innebært enten mye mat og/eller mye alkohyler, så fremgangen på vekta har stanset litt opp. Men det er okei egentlig, de neste 4 ukene blir det fullt fokus på kosthold, så da satser vi på mere fremgang! 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF 28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF 20.03.2016 - 78,7kg og har ikke målt BF. Ellers hadde jeg en runde med målebåndet, og siden 14.02 har jeg altså mistet 12 cm tilsammen diverse plasser, men dessverre var 6 av dem rundt brystet! Hvis ikke det er deprimerende, så vet ikke jeg Ikke rart sports-BHen ikke funker like bra lengre!
  9. Dette blir bare en personlig erfaring/mening, men tenkte kanskje at det er verdt å nevne det bare for å ha det sagt. Las Vegas har jeg ikke besøkt, med ser for meg at det er en opplevelse, spesielt hvis dere tar turen til Grand Canyon. San Francisco - var helt ærlig talt en mega-skuffelse. Greit nok at jeg besøkte San Francisco på slutten av en fantastisk ferie, og at jeg i ukene før det hadde først hatt ett utrolig unikt møte med Albuquerque og New Mexico, deretter forelsket meg i Disneyland, og så brukt ti dager i paradis i Santa Barbara county, med vakre strender, western ridning, vinsmaking, og generelt avslappning i fantastiske omgivelser, med fantastiske folk (og ikke minst hunder, haha). Så jeg var kanskje ikke i rette mindset for å nyte SF. Men San Francisco, som jeg virkelig hadde gledet meg til, var ekstremt nedtur. Alcatraz var interessant, Coit Tower har fantastisk utsikt, sjøløvene kjempesøte, og omvisningen hos Lucasfilm veldig gøy. Men alt i alt er det bare en storby. Med mye høye bygninger, mye trafikk og mas og mye folk. Som alle andre storbyer i grunn. Bare en persons erfaring, men personlig ville jeg ikke brukt tiden min på besøke SF.
  10. Enig med Akse om at det er lett å bruke penger der, haha. Har ikke vært i LA i grunn, men i Santa Barbara og San Francisco, men opplevde ikke at de la til moms i restauranter? Men 20% tips må du regne med. På butikker la de til moms i kassa, så der må du passe på at husker dette. Var der i fjor høst, og shoppingen var ikke noe særlig billigere enn i Norge. Men mye mer og annerledes utvalg har de jo da! Og så går det jo an å dra på outlets? Har som sagt ikke vært i LA, men var i Disneyland i noen dager. Og det anbefaler jeg hvis du har interesse for det. Trodde jeg skulle mislike det (Er vanligvis ikke glad i karuseller, mye folk, mye kø, varmt, mye barn etc), men jeg ELSKET det! Og vi var der uten barn, haha. I tillegg vil jeg anbefale at dere leier bil. Går sikkert an å klare seg med taxi/kollektiv trafikk, men hvis dere har tid, så anbefaler jeg å kjøre oppover kysten. Fantastisk. Er både uenig og enig med Akse over her, USA er definitivt æsjebæsj hvis man tenker politikk og enkelte holdninger osv. Men har kun hatt positive opplevelser der, og ble forelsket i de tre statene jeg har vært i (New Mexico, California og Hawaii). Absolutt verdt ett besøk!
  11. Tusen takk for svar. Alle aktivitetene er ting jeg har lyst til å gjøre, kanskje bortsett fra bevelighetstreningen. Vet det er mye forskjellig samtidig, men sliter litt med å velge bort noe. Synes du treningsmengden slik jeg har lagt den opp er for mye/overdrevet? Skjønner hva du mener om at man ikke kan bli sprinter, langdistanseløper og kroppsbygger samtidig. For meg er vel egentlig hovedmålet med treningen akkurat nå å trene for å gjøre hverdagen bedre (bedre kondis, sterkere, etc) og mer aktiv, og for å leve ett langt og så friskt liv som mulig. Ser for meg at mål er noe som endrer seg over tid, og jeg ser ikke bort fra at jeg etter hvert finner ut at det er noe spesifikt jeg kunne tenkt meg å oppnå, som å løpe maraton, klare ett visst antall kilo i enkelte styrkeløft e.l., og da vil det være lettere å kunne sette opp treningen mot å nå det målet. Er i grunn ikke interessert i å bli tynnere i det hele tatt, er godt fornøyd med den størrelsen jeg er. Handler mer om å endre kroppskomposisjonen, og bytte ut litt av kroppsfettet med muskler. Vil mer tung styrke være mer logisk for å oppnå dette? For eksempel hvis jeg kun kjører 1 x hill sprints/intervaller i uka, og bytter den andre ut med styrke? Og kanskje 2 x 5km løping + 1 langtur i løpet av to uker, istedet for to langturer?
  12. Ser ovenfor at du har prøvd c25k, og sier det var for tungt. Men hva med å prøve en variant av dette der du starter med uke en (tror den er noe sånn som 8x1min jogging, med 90sek gange i mellom), og fortsetter å prøve deg på denne til du føler den er overkommelig? Så går du videre til uke to og gjør det samme osv. Har selv brukt den appen og syntest den funket bra. Måtte gjenta noen dager, syntes blant annet at det gikk for fort da den hoppet fra 2 x 8 min og rett til 1 x 20 min. Så jeg endte opp med å prøve meg på den 20 minutter en mange ganger før den var i boks. Så brukte mer enn 8 uker, men det gjør jo ikke noe? Bare en ide fra min erfaring
  13. Hei, Jeg har treningsprogram som jeg tenker starte når det jeg holder på med nå er over i starten av april, og merker at jeg har veldig mange ting jeg har lyst til å gjøre, men er skeptisk på om det er litt vel mye forskjellig på en gang. Dermed lurte jeg på om noen hadde orket å ta seg en titt? Litt forklaringer og bakgrunn til hvorfor jeg har satt det opp som jeg har. - Circuits: Har fulgt Kayla Itsines sitt BBG program, og synes det er utrolig gøy. Består av mye eksplosiv styrke, og kroppsvektsøvelser, a la burpees, jump squats/lunges, push ups/walkout pushups, leg raises, mye øvelser med hopp osv. Vil gjerne fortsette med dette, da jeg synes det er morsomt og motiverende. - Weights. Vektløfting med tunge vekter. Tenkte å gjøre disse etter å ha gjort de circuit øvelsene over, dermed bare 4 forskjellig øvelser hver gang (2-3 sett av hver øvelse, 6-8 reps). Tenkte noe a la dette (men ønsker gjerne innspill): - Økt 1: knebøy, deadlifts, leg press og utfall til siden. - Økt 2: Planke, benkpress, barbell row og enten overhead press eller lat pulldown machine. - Jogging/løping - dette med langdistanse løping er noe jeg spesifikt vil bli bedre på, så tenkte å kjøre en 5km tur i uken, og en langtur i helga. Starter langturen på 5km, men tenker å jobbe meg gradvis opp til 10km. - Hill Sprint/interval - Dette med bakkeløp er også noe jeg spesifikt vil bli bedre på, trener mot fjelltur-sesongen i sommer. I tillegg vil jeg forbedre kondisen, så tenkte å kjøre hill sprints opp en bakke her i nærheten først (har ikke lagd program enda, så vet ikke hvor mange ganger etc) og deretter kjøre noen intervaller på cricketbanen som ligger nedenfor. - Balance - bevegelighetstime på treningstudio. Tenkte gjøre dette en gang i uka. - Rep challenge - En gang hver andre uke, for å måle fremgang. Har en plan på ett visst antall øvelser, med til sammen 600 repetisjoner. Tenkte kjøre disse på tid, og se om jeg kan forbedre tiden fra gang til gang. - Svømming - Igjen, noe jeg spesifikt vil ble bedre på. Tenkte å kjøre ett program her, der jeg sakte men sikkert trener meg opp til å kunne svømme flere og flere runder (nivået her er totalt nybegynner, kan bare gå oppover!) Slik ser altså programmet ut over en to ukers-periode: Week 1 Mon Tues Wed Thurs Fri Sat Sun Circuits Circuits Circuits Circuits Hill Sprint + Intervals Run Run Run Weights Weights Weights Balance Balance Rep Challenge Swim Hours per day 0 1.25 1 0 1.25 1.5 0.75 Hours per week Week 1 Hours 5.75 Week 2 Mon Tues Wed Thurs Fri Sat Sun Circuits Circuits Circuits Circuits Hill Sprint + Intervals Run Run Run Weights Weights Weights Balance Balance Rep Challenge Reps Swim Swim Hours per day 1.25 1 0 1.25 0 1.5 2.25 Hours per week Week 2 Hours 7.25 I tillegg går/sykler jeg frem og tilbake til jobb/trening, så det blir jo noen kilometer per dag. Og på hviledager er det mulig jeg går meg en tur, sykler meg en tur, gjør litt yoga. Blir dette for mye forskjellig på en gang? Er det noe jeg burde gjøre mer av? Mindre av? Finnes det andre baseøvelser jeg heller burde fokusere på? Setter stor pris på tilbakemeldinger, føler nesten at jeg har sett meg blind på dette nå, haha! Ps. Mål jeg har for treningen er å bli i bedre form opp mot sommerens fjellturer, bli bedre på å løpe langturer og å svømme, bli i generelt bedre form (bedre kondis), bli sterkere, gjerne miste litt magefett og cellulitter, og ellers stramme litt opp her og der.
  14. Denne uken har det blitt 5 gode treningsøkter og 6 dager med 14-15 timers fastevindu og bra kosthold, så er super fornøyd med det. Ser ikke så mye forskjell på vekta, men merker fremdeles stor fremgang på trening så er fornøyd likevel! 14.02.2016 – 79.7kg og 29.8% BF 21.02.2016 - 79.0kg og 29.6% BF28.02.2016 - 78.8kg og 29.1% BF 06.03.2016 - 78.8kg og 29.0% BF
  15. Mona Iren

    Dagens Glade

    Fikk levert en pakke jeg hadde bestilt, som inneholdt 17 Quest-barer, en av hver smak! Nå blir det mange gode kaffepauser fremover!
×
×
  • Create New...