Gå til innhold

Christian leker med maten.


Aurelius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så mange bollebilder på en torsdagskveld, er det egentlig lov?:sneaky:

Klart det er; jeg hadde lyst. Ergo har jeg lov!:D Jeg vet ikke om du har lest igjennom det jeg har "logget" tidligere, men hverken måtehold eller selvfornektelse er blandt de tingene jeg har lyst til å promotere her ;P

Jeg så du drev på med dette på snap! Send noen til meg da:)

I would if i could, men de ble spist opp (av roomiene), so i can't:(Men se på den lyse siden; du har oppskrift og how-to-guide right here!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er; jeg hadde lyst. Ergo har jeg lov!:D Jeg vet ikke om du har lest igjennom det jeg har "logget" tidligere, men hverken måtehold eller selvfornektelse er blandt de tingene jeg har lyst til å promotere her ;)

Hey, har nettopp slukt en boks ben & jerrys etterfulgt av proteinshake med peanøttsmør selv, ikke en ukjent situasjon og tommel opp for gode holdninger! :D

Tenkte mer på at bolle med glasur er litt 'høey'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, har nettopp slukt en boks ben & jerrys etterfulgt av proteinshake med peanøttsmør selv, ikke en ukjent situasjon og tommel opp for gode holdninger! :D

Tenkte mer på at bolle med glasur er litt 'høey'

Du har ved nærmere ettertanke såklart helt rett.Bolle med glasur på en torsdagskveld er uakseptabelt.

TO boller med glasur på, derimot; da begynner vi å snakke. Tre? Even bettar.

Apropos... Ben&Jerry..hmmm..... Lenge siden jeg har laget noen frosne desserter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Sherlock Holmes var ikke død Christian var ikke ferdig med å bake!

Denne fredagskvelden følte vi oss temmelig cheezy, og hva er vel da bedre enn å kanalisere denne ut i en skikkelig diggen ostekake, med ekstra #fitness?

Ingredienser

Bunn

200g kjeks.

40 g brunsukker

halv pose melkepulver

100-150g smør

Fyll

1 pakke kesam. If fitness,erstatt med mager kesam. If ekstra fitness, erstatt med mager vaniljekesam

1 pakke creme fraiche

600g filadelfia

260g sukker

5 egg

2 eggeplommer

3 dl kulturmelk

masse bær.

(100g hvit sjokolade)

Utstyr

Visp

Springform

Bakepapir

Bakebolle

Fremgangsmåte

Her kjører vi en klassisk kjeksbunnostekake; 200g av hvilken kjekstype du har sansen for (jeg brukte ritzkjeks) grovknuses i en bolle med melkepulver og brunsukker.

[ATTACH]161770[/ATTACH]

Smelt smøret og ha opp i under omrøring til miksen blir sånn passe gyldenbrun og smulete og smaker sjukt digg.

[ATTACH]161771[/ATTACH]

Trykk på plass i en kakebunn med en skje til den blir sånn nogenlunde tett, og bak i 150*C ovn i 15 min til den lukter godt og er gyldenbrun.

Mens bunnen er i ovnen , blander vi sammen fyllet. Start med å røre kesam og creme fraiche glatt,før du tilsetter filadelfia og sukkeret. Når jevnt, tilsett egg,eggeplommer og kulturmelk. Hvis du vil gjøre den ekstra diggen, smelter du forsiktig 100g hvit sjokolade og har det oppi under omrøring.

[ATTACH]161772[/ATTACH]

Hell så røra oppi forma, og fyll på med det du har av frosne bær.

post-2517-14441001484051_thumb.jpg

PS; Her hjelper det om du har en springform som faktisk er tett.

Du leser Fitnessbloggen,så sannsynligheten for at du har frosne bringe/jord/blåbær i frysa er høy. Du må ikke ha bær i kaka, men den blir enda bedre av det.

Rør om for å fordele bærene rundt i røra.

Stekes midt i ovnen på 100*c varmluft i en time. Nå kan du enten være smart og bruke steketermometer for å sjekke temperaturen(ta ut når den når 70*c), eller så ser du hvor skjelven kaka er. Hvis den er semi-fast i kantene,men litt skjelven i midten, så kan du ta den ut. Er den fremdeles suppete, må den stå lengre.

Bør absolutt stå kaldt i noen timer så den får slappet litt.

PS; Dette er en ganske mektig kake, så du kommer antakeligvis til å trenge hjelp fra venner og #fitnessvenner for å spise opp alt sammen.

[ATTACH]161776[/ATTACH]

post-2517-14441001469642_thumb.jpg

post-2517-14441001472484_thumb.jpg

post-2517-14441001475558_thumb.jpg

post-2517-14441001478561_thumb.jpg

post-2517-14441001481296_thumb.jpg

post-2517-14441001487378_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...