Gå til innhold

Christian leker med maten.


Aurelius

Anbefalte innlegg

Du som er kokk Aurelius

Hva er ditt syn på følgende jeg diskuterte med en kompis. Man har hørt fra barndommen at man skal skjære med fibrene i kjøttet for at det skal være lettere å skjære (evt kan man ikke steke biff), men jeg mener man skal skjære på TVERS av fibrene fordi da er det mørest når man tygger det.

Du har helt rett,kjøtt skal skjæres på tvers av fibrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du som er kokk Aurelius

Hva er ditt syn på følgende jeg diskuterte med en kompis. Man har hørt fra barndommen at man skal skjære med fibrene i kjøttet for at det skal være lettere å skjære (evt kan man ikke steke biff), men jeg mener man skal skjære på TVERS av fibrene fordi da er det mørest når man tygger det.

Tenk hvor funky snittflata på biffen hadde sett ut om man skjærte langs fibrene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor funky snittflata på biffen hadde sett ut om man skjærte langs fibrene :o

Det hadde ikke bare sett litt forunderlig ut, da jeg var lærling så hjalp jeg til i oppvasken når ene servitørlærlingen skulle ta fagprøven. Da klarte ene nepskrellet av en kokkelærling å skjære indrefileten sin med kjøttfibrene(noe som med tanke på hvor enkel i strukturen indrefileten er,burde være fullstendig umulig.) Resultatet; totalt uspiselig og seigt som et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke bare sett litt forunderlig ut, da jeg var lærling så hjalp jeg til i oppvasken når ene servitørlærlingen skulle ta fagprøven. Da klarte ene nepskrellet av en kokkelærling å skjære indrefileten sin med kjøttfibrene(noe som med tanke på hvor enkel i strukturen indrefileten er,burde være fullstendig umulig.) Resultatet; totalt uspiselig og seigt som et helvete.

Haha.. korsn klar man det ? :/ en klump med mørbrad eller flatbiff... kan æ til nød se at han kan skjær feil.. men entrecote/ytre/indrefilet... no way

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. korsn klar man det ? :/ en klump med mørbrad eller flatbiff... kan æ til nød se at han kan skjær feil.. men entrecote/ytre/indrefilet... no way

My point exactly:p og dette var en kis som hadde jobbet som souschef på et av byens hoteller i et halvår allerede og;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Annonse

Jeg anbefaler at begge to tar turen innom Oslo sånn at jeg kan være smaksdommer, iallefall.

Du misforstår, det er ikke meningen at dette skal være en "se hvor mye flinkere jeg er enn deg til å lage mat"-greie, men heller en oppfordring til å ta del i de oppskriftene jeg legger ut her:)

Jeg skriver ikke i denne tråden for min egen del,jeg kan jo lage disse greiene rimelig greit fra før av,men håpet bak gjennomgangen og bildene er nå at flere får lyst til å prøve noe annet enn diplom-is og proteinfluff:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår, det er ikke meningen at dette skal være en "se hvor mye flinkere jeg er enn deg til å lage mat"-greie, men heller en oppfordring til å ta del i de oppskriftene jeg legger ut her:)

Jeg skriver ikke i denne tråden for min egen del,jeg kan jo lage disse greiene rimelig greit fra før av,men håpet bak gjennomgangen og bildene er nå at flere får lyst til å prøve noe annet enn diplom-is og proteinfluff:)

Jeg misforstod ingenting. Jeg vil bare ha dobbelt opp :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...