Gå til innhold

Kosthold og hud


Idina

Anbefalte innlegg

Huden er jo kroppens største organ, og det er mange som glemmer det ;) For eks en som har veldig tynn hud og lite underhudsfett, vil ha godt av å legge til litt mer godt fett i kosten, som igjen gjenspeiler hudens struktur og elastitet. Hvordan man steller med huden sin har også mye å si, og kosthold over tid merker jeg selv at har mye å si. Er en av de som bare kan se på sjokolade, og få utbrudd. Ellers har jo stress mye å si, huden er veldig ømtåelig for sånt. Så gi huden en god rens morgen og kveld, skrubb huden en gang i uken, og ikke glem å peel hele kroppen også. Masker som er tilpasset din hud og litt ekstra pleie pleier å gjøre susen :)

Gjør disse tingene allerede, og har ikke byttet merke heller. Men tror jeg har landet på at det sannsynligvis er stress mer enn kosten.... Har jo kuttet ned på treningen og stresser ikke kroppen sånn sett lenger, men sliter med å få hverdagsstresset under kontroll :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste i et magasin, fra et treningssenter, at man kunne få mye kviser etter man begynner med relativt mye trening, og har forsåvidt merka det selv, hvis jeg har hatt et lengre opphold i treninga, men hva dette skyldes, eller om det har noen sammenheng, aner jeg ikke....:huh:

Hehe, også jeg som har trappet ned treningen i vinter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør disse tingene allerede, og har ikke byttet merke heller. Men tror jeg har landet på at det sannsynligvis er stress mer enn kosten.... Har jo kuttet ned på treningen og stresser ikke kroppen sånn sett lenger, men sliter med å få hverdagsstresset under kontroll :(

Hverdagsstresset kan være nok for sånn teit uren hud det... Hvis du er sikker på at du bruker riktige produkter for din hud, og du spiser bra, samtidig som du vet at du ikke har noen allergier, kan det bare være hormonene i kroppen som er sånn. Fortsett hvertfall å gjøre det du gjør :) Det er verre om du ikke gjør det :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...