Gå til innhold

Kosthold og hud


Idina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leste i et magasin, fra et treningssenter, at man kunne få mye kviser etter man begynner med relativt mye trening, og har forsåvidt merka det selv, hvis jeg har hatt et lengre opphold i treninga, men hva dette skyldes, eller om det har noen sammenheng, aner jeg ikke....:huh:

Etter jeg begynnte å trene har jeg fått kviser bak i nakken og nedover skylderbladene og på brystet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en mild avokado såpe med lav PH verdi som er kjempefin og skånsom mot huden, den passer bra for oss som trener mye og dusjer ofte. Hvor varmt eller kaldt vann man bruker har også noe å si, huden har det ikke bra med for varmt vann, så lunkent vann er bra (y)

Kalt vann er ofte brukt av meg:) Isbading ftw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv plaget med sykt uren hud! Tror ikke den blir så påvirka av hva jeg spiser.. og jeg spiser sunt og variert, masse proteiner, sunt fett og nok med karbs. Men merka at på sommeren når jeg nesten ikke brukte hudsminke, så ble huden min myyye mer kvisefri. Men har så mye kvisearr i ansiktet at jeg må nesten bruke foundation og pudder :cry: Bruker mineralpudder da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv plaget med sykt uren hud! Tror ikke den blir så påvirka av hva jeg spiser.. og jeg spiser sunt og variert, masse proteiner, sunt fett og nok med karbs. Men merka at på sommeren når jeg nesten ikke brukte hudsminke, så ble huden min myyye mer kvisefri. Men har så mye kvisearr i ansiktet at jeg må nesten bruke foundation og pudder :cry: Bruker mineralpudder da...

Vet ikke hva statusen din er nå Lena, men hvis du fortsatt er kraftig plaget av kviser og disse forårsaker arr hos deg, så vil jeg definitivt anbefale deg å dra til fastlegen din og få henvisning til hudlege. Spør hudlegen om å få resept på Roaccutane. Det er A-vitamin som er uhyre effektiv mot kviser og som fjerner alt av kviser. Det er litt bivirkninger, også langtids-bivirkninger ei stund etter avsluttet kur, men de er greit sammenlignet mot kvisearr som vil være vanskelig å behandle senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva statusen din er nå Lena, men hvis du fortsatt er kraftig plaget av kviser og disse forårsaker arr hos deg, så vil jeg definitivt anbefale deg å dra til fastlegen din og få henvisning til hudlege. Spør hudlegen om å få resept på Roaccutane. Det er A-vitamin som er uhyre effektiv mot kviser og som fjerner alt av kviser. Det er litt bivirkninger, også langtids-bivirkninger ei stund etter avsluttet kur, men de er greit sammenlignet mot kvisearr som vil være vanskelig å behandle senere.

Har litt kviser her og der, har ikke alvorlig akne eller noe, men det kommer stadig nye liksom... og har en del arr fordi jeg pilla på hver og en av dem før... gud som jeg angrer! Men wow, det hørtes bra ut. Vet du hva bivirkningene er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3
Fjerner den arr liksom?

Hvis du har arr vil jeg anbefale deg laserbehandling på en ordentlig klinikk :) Dyrt, men verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv plaget med sykt uren hud! Tror ikke den blir så påvirka av hva jeg spiser.. og jeg spiser sunt og variert, masse proteiner, sunt fett og nok med karbs. Men merka at på sommeren når jeg nesten ikke brukte hudsminke, så ble huden min myyye mer kvisefri. Men har så mye kvisearr i ansiktet at jeg må nesten bruke foundation og pudder :cry: Bruker mineralpudder da...

Hvis man bruker sminke som ikke lar huden 'puste' kan det være nok til at man får uren hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...