Gå til innhold

Problemer med oppblåst mage.


Helmsley

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har noen som kan beskrive som utstående mage, eller kulemage om du vil.

Jeg trener 6-7 ganger i uka, og er i ganske god form. Men pga min utstående mage, ser det nesten ut som jeg har øl mage allikavel, eller at jeg er gravid. Til tross for at fettprosenten min er såpass lav at sixpakken er synlig. Syns ikke det er noe kult. Noe som har tips om trening eller mat som kan hjelpe på å gjøre magen flatere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! velkommen til fitnessbloggen :D

Først og fremst, du har det
noen
ganger..? etter du har spist/drukket? isåfall om det da er en spesiell type mat? Skjønner ikke helt hvordan det er men
:p
noe sånt?

[ATTACH]82849[/ATTACH]

Neida. ikke meningen og gjøre narr. Hvordan trener/spiser du som sagt, og ca hvor høy er du?

:) Er sikkert andre som kan svare bedre enn meg her..

post-8872-14440916276945_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) jeg har det hele tiden, men magen blir som regel større/verre etter mat. Har ikke merket noe serlig mønster at det blir verre etter noe spesiel type mat/drikke.

Hehe det bilde illustrerer problemet mitt ganske bra faktisk, men dog ikke fullt så ille. Jeg trener litt forskjellig: Styrketrening med vekter og egenvekt, kickboksing, bryting og crossfit. Spiser som regel sunt. I form av kjøtt og grønnsaker, men pleier skjeldent å lage middag fra bånn av. Ellers blir det brødskiver med sunt pålegg. Jeg er 194 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt søking på Google så kan det, (ut i fra det jeg leste) ha noe med mat allergi å gjøre. Som feks. gluten eller laktose. I artiklene jeg leste nevnes også mye salt som en årsak.

NB! Jeg har egentlig ikke peiling på det her, så hør med noen som kan kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Har akkurat samme problem selv og prøver å finne ut om det er matvarer jeg reagerer på. Legene har sagt til meg at det mest sannsynlig er irritabel tarm syndrom, noe visst 10% - 15% av befolkningen har. Men for meg er smertene det verste og jeg har til min store skrekk funnet ut at de blir værre etter jeg spiser proteinpulver :(

Håper du finner ut av det og holder oss oppdatert. Hvordan testet de deg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem selv og prøver å finne ut om det er matvarer jeg reagerer på. Legene har sagt til meg at det mest sannsynlig er irritabel tarm syndrom, noe visst 10% - 15% av befolkningen har. Men for meg er smertene det verste og jeg har til min store skrekk funnet ut at de blir værre etter jeg spiser proteinpulver :(

Håper du finner ut av det og holder oss oppdatert. Hvordan testet de deg forresten?

Høres ut som du dsv har det verre en meg, siden jeg er kun oppblåst og litt ubehag innimellom. Skal holde dere oppdatert ;). Det tok blodprøve og avføringsprøve. Har ikke fått svarene ennå siden det måtte sendes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt klart ut som matintoleranse eller -allergi ja. Du bør kutte ut all laktose- og glutenholdige produkter fra kostholdet ditt en lengre periode. Anbefaler også å føre en matdagbok i den perioden, slik at det blir enklere for deg å holde oversikt. Hvis det hjelper har du jo svaret ditt, hvis ikke bør du oppsøke lege å få en vurdering av fordøyelsen og tarmsystemet ditt.

Det skader nok heller ikke å oppsøke lege allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nøyaktig samme problem i veldig mange år, uten at noen leger har funnet ut av det. Irritabel tarm er nok mest sannsynlig.

For meg ble løsningen rett og slett å kutte ut diverse matvarer til jeg ble helt bra i magen, og deretter prøve å innføre de enkelte matvarene hver for seg, for å se hva jeg tålte. I dag er jeg helt bra :) Hva man reagerer på er naturligvis individuelt, så der må du nok bare prøve deg fram (om ikke legene finner ut hva som er årsaken til plagene dine).

Kan anbefale denne artikkelen: Irritabel tarm | Frisk og Funksjonell

Den var i alle fall veldig nyttig for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...