Gå til innhold

Victoria's Secret-modellenes treningsprogram, reelt?


Ninian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syntes Victoria’s Secret er blitt et freakshow. Pene damer, og sexy kostymer, men de magene som liksom har blitt normen de siste årene ser syklige ut.

Heldigvis så prøver en del av bransjen å stramme inn med regler om minimum BMI osv. Men det beste syntes jeg nå at Israel som har vedtatt en lov som i tillegg til å forby bruk av for tynne modeller, pålegger annonsører å merke bilder med tekst dersom bildene er fotomanipulerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun i første innlegget var flott jeg? Ville ikke reagert på at hun var tynn. Kjøpte meg faktisk bikini fa VS her om dagen og satt og siklet på de fine damene :-D Haha...

Hun i innlegg nr #13 er det jeg mener er tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns hun i første innlegget var flott jeg? Ville ikke reagert på at hun var tynn. Kjøpte meg faktisk bikini fa VS her om dagen og satt og siklet på de fine damene :-D Haha...

Hun i innlegg nr #13 er det jeg mener er tynn.

Hun i innlegg nr. 13 er rett og slett mager! Og jo, modellen på bilde nr.1 er tynn, men ikke noe "krise"-tynn. Bilde nr 1 er litt misvisende i forhold til meningen bak tråden, siden hun har gått ned et antall kilo etter det, og det er de bildene som er opphavet til tråden, egentlig, slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mager? Hvordan var normen før....? Er vel pent/ OK å ikke ha noe særlig mage, er det ikke? :)
Noen kan se bra ut med litt ekstramage og noen ikke, det kommer an på helheten, det er ikke noe mal på det syntes jeg.

Det jeg personlig ikke liker er at man kan se på enkelte av modellene at de har sulta seg ned før visningen. De har disse gropene på hver side under brystkassen, som ikke ser bra ut i mine øyne. Jeg forbinder det med utsulting, ikke bra fysikk.

Syntes det er helt greit, å diskutere disse modellene jeg. De har på en måte tatt steget ut av den private sfære og ufrivillig eller ei så blir de sikkert forbilder og rollemodeller for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun i innlegg nr. 13 er rett og slett mager! Og jo, modellen på bilde nr.1 er tynn, men ikke noe "krise"-tynn. Bilde nr 1 er litt misvisende i forhold til meningen bak tråden, siden hun har gått ned et antall kilo etter det, og det er de bildene som er opphavet til tråden, egentlig, slik jeg har forstått det.

Ja, skjønte det etterhvert, men det bildet har jeg ikke sett så det kunne jeg ikke kommentere. Men inne på siden deres så syns jeg ihvertfall ikke det er noe sånn typisk anorektiske modeller som man gjerne kan finne andre steder (har ikke sett showene deres). Når man ser på bikiniene deres (er der jeg har sett) så er jo modellene tynne, men syns ikke de ser ut som de sulter seg nødvendigvis (kommer jo an på hvordan kropp de har i utgangspunktet). Det er litt skummelt å sitte og diskutere syns jeg (tar avstand fra sulting altså, men jeg vet ikke hvorvidt det er bekreftet at alle disse spiser for lite på daglig base), fordi mange kan være heldig og være tynne selvom de spiser drittmat. For min egen del var jeg faktisk tynnere da jeg bare spiste næringsfattig mat som grandiosa og hamburger, pølser og potetmos etc... Syns jo selv at det er penere å ha LITT mer kjøtt på beina og heller være veltrent, men ser heller ikke noe galt i ha en smal fasong såfremt man får i seg nok mat og har et normalt aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

Majoriteten i modellbransjen er ikke ute etter damer med noe særlig muskler. Jobber litt som modell selv og de damene/jentene jeg har møtt på visninger(catwalk) er som oftest ganske slanke. "Fashion"-modeller foretrekkes slanke og høye - det er normen. Uansett sier utseende lite om den helsemessige tilstanden, synes det er merkelig at folk hopper til konklusjoner eller snakker nedlatende om andre, uavhengig om en person anses som "tynn" eller "tjukk". Det er en subjektiv vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun i innlegg nr. 13 er rett og slett mager! Og jo, modellen på bilde nr.1 er tynn, men ikke noe "krise"-tynn. Bilde nr 1 er litt misvisende i forhold til meningen bak tråden, siden hun har gått ned et antall kilo etter det, og det er de bildene som er opphavet til tråden, egentlig, slik jeg har forstått det.

Bildene var kun for å illustrere Victoria's Secret-looken. Temaet for tråden er fortsatt: -Er det sannsynlig at disse treningsprogrammene brukes av modellene, og vil gi slike kropper (så fremt det kombineres med diett og tredemølle)?

Begynner å skjønne at det blir vanskelig å holde fokus på dette, men takk til dere som har svart på spørsmålet! ;)

Edit: DET ER SAMME DAMA (CANDICE SWANEPOEL) PÅ BEGGE BILDENE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønte det etterhvert, men det bildet har jeg ikke sett så det kunne jeg ikke kommentere. Men inne på siden deres så syns jeg ihvertfall ikke det er noe sånn typisk anorektiske modeller som man gjerne kan finne andre steder (har ikke sett showene deres). Når man ser på bikiniene deres (er der jeg har sett) så er jo modellene tynne, men syns ikke de ser ut som de sulter seg nødvendigvis (kommer jo an på hvordan kropp de har i utgangspunktet). Det er litt skummelt å sitte og diskutere syns jeg (tar avstand fra sulting altså, men jeg vet ikke hvorvidt det er bekreftet at alle disse spiser for lite på daglig base), fordi mange kan være heldig og være tynne selvom de spiser drittmat. For min egen del var jeg faktisk tynnere da jeg bare spiste næringsfattig mat som grandiosa og hamburger, pølser og potetmos etc... Syns jo selv at det er penere å ha LITT mer kjøtt på beina og heller være veltrent, men ser heller ikke noe galt i ha en smal fasong såfremt man får i seg nok mat og har et normalt aktivitetsnivå.

Må kommentere (sorry :p). Skjønner heller ikke helt hva du mener.. Matvarene du lister opp der er vel langt i fra næringsfattige. De er tvert om ganske så næringstette om enn ikke av den største nytteverdi for kroppen. Det ville også vært helt som forventet at du var tynn eller slank om du spiste næringsfattige matvarer som grønnsaker, magert kjøtt osv.

Uansett sier utseende lite om den helsemessige tilstanden, synes det er merkelig at folk hopper til konklusjoner eller snakker nedlatende om andre, uavhengig om en person anses som "tynn" eller "tjukk". Det er en subjektiv vurdering.

Utseendet sier i aller høyeste grad noe om den helsemessige tilstanden i det man snakker grov undervekt (som den siste modellen OhMickey la inn bilde av) eller grov overvekt. Vekt er også i de aller fleste tilfeller et resultat av egne valg, og når personene det er snakk om er folk som lever godt av å smøre seg utover i det offentlige må det da virkelig være lov å kommentere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig at disse modellene bruker det "treningsprogrammet". Men utseende har de grunnet gener og svært lite mat. At/om de i det hele tatt rører på seg tror jeg kun i så fall vil være for å ta vare på minimumsfunksjonalitet i livet. Er ikke akkurat noen helsefreaks det her.

Det "treningsprogrammet" ville jeg kalt nedkjøring etter en treningsøkt. Totalt uten verdi utenom å lette restitusjon. Menn klarer å se disse slappfiskene for det de er i langt større grad enn kvinner er min erfaring. De viser frem klær, ikke seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sånne utsagn som jeg har litt problemer med å forstå motivasjonen til. Hvorfor er det greit å latterliggjøre kroppen hennes bare fordi hun er tynn?

Jeg har ikke sagt det er greit, jeg har sagt at det ikke er sunt å følge det de gjør, for mye av det er hverken bra for kroppen eller helsa. Jeg vet litt om hva slags påvirkning slike bilder kan ha på unge jenter som ikke har så bra selvbilde, bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt det er greit, jeg har sagt at det ikke er sunt å følge det de gjør, for mye av det er hverken bra for kroppen eller helsa. Jeg vet litt om hva slags påvirkning slike bilder kan ha på unge jenter som ikke har så bra selvbilde, bl.a.

Helt enig med deg! Synes likevel at slike omtaler av andres kropper som den under er noe man kan holde seg for god for.

Vandrende skjellett med vrengte baklommer til rumpe xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

Utseendet sier i aller høyeste grad noe om den helsemessige tilstanden i det man snakker grov undervekt (som den siste modellen OhMickey la inn bilde av) eller grov overvekt. Vekt er også i de aller fleste tilfeller et resultat av egne valg, og når personene det er snakk om er folk som lever godt av å smøre seg utover i det offentlige må det da virkelig være lov å kommentere..?

Såklart, alle er fri til å mene hva de vil. Man kan spekulere opp og ned hvor "sunn" eller "usunn" en person ser ut. Men det er da det eneste du gjør, spekulerer i hvordan noen ser ut - det sier fortsatt ingenting om hvordan helsen til den personen er. Tenk så kjekt det hadde vært om logikken din var riktig, hadde spart mye tid på å sende bilde av seg selv til legen sin for en helsesjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, alle er fri til å mene hva de vil. Man kan spekulere opp og ned hvor "sunn" eller "usunn" en person ser ut. Men det er da det eneste du gjør, spekulerer i hvordan noen ser ut - det sier fortsatt ingenting om hvordan helsen til den personen er. Tenk så kjekt det hadde vært om logikken din var riktig, hadde spart mye tid på å sende bilde av seg selv til legen sin for en helsesjekk :)

Klarer ikke helt å se om du forumtroller nå, eller om du faktisk mener dette. Jeg skrev jo "grov under-/overvekt", og det er per definisjon ikke sunt. En BMI på f.eks. 15-16 eller 35 er så ekstremt at vekta i seg selv medfører helseproblemer, og når noen blir så tynne eller så feite går det fint ann å se det på et bikinibilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å se om du forumtroller nå, eller om du faktisk mener dette. Jeg skrev jo "grov under-/overvekt", og det er per definisjon ikke sunt. En BMI på f.eks. 15-16 eller 35 er så ekstremt at vekta i seg selv medfører helseproblemer, og når noen blir så tynne eller så feite går det fint ann å se det på et bikinibilde.

Signerer den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
Klarer ikke helt å se om du forumtroller nå, eller om du faktisk mener dette. Jeg skrev jo "grov under-/overvekt", og det er per definisjon ikke sunt. En BMI på f.eks. 15-16 eller 35 er så ekstremt at vekta i seg selv medfører helseproblemer, og når noen blir så tynne eller så feite går det fint ann å se det på et bikinibilde.

Troller ikke, setter ting på spissen. Såklart vil du finne eksempler av utsultede fanger fra konsentrasjonsleirer og folk som er så overvektige at de ikke kan gå, men det er ikke ekstremtilfellene det er snakk om her. Det er snakk om kvinnelige modeller og hvordan ingen her kan gjøre annet enn å spekulere og dra inn egne subjektive observasjoner, basert på hva de selv tror er sunt og usunt. Hvor lite fett på kroppen kan man ha før det blir usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...