Jump to content

Siv Elin

Members
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Siv Elin last won the day on March 22 2017

Siv Elin had the most liked content!

About Siv Elin

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/08/1975

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Location
    Koppom, Värmland, Sverige
  • Interests
    Styrketrening, thaiboksning, løpning, ridning, hunder og fotografi
  1. Den enda verkliga upptäcktsresan består inte i att söka nya vyer utan i att se med andra ögon

  2. Jeg er takknemlig for alle bra tips jeg får Er over den første akutte jæ***ge smertetiden og får begynne å stabiliste rygg/magemuskulatur, men ingen styrketrening enda. Men jeg anser at det er bra å ha en plan for hvordan jeg skal trene i framtiden for 1) å minske risken for at det skjer igjen (selv om jeg aldri har noen garanti) 2) Kunne bygge opp kroppen mot det målet som jeg hadde begynt å jobbe mot. Jeg er jo veldig takknemlig for alle tips som inneholder saker jeg kan gjøre for å forebygge, både når det gjelder fysiologiske og ev kosttilskudd
  3. Takk for svar! Da er jeg inne på riktige tanker selv da det var de muskelgruppene jeg selv tenkte at burde bli sterkere. Hvis det har noe å si så veier jeg 40 kg mindre i dag enn hva jeg gjorde da profilbildet ble tatt :-) Det jeg vet er at jeg også er overbeveglig i ryggen og bare det i seg förer til ökt skaderisiko
  4. For noen uker siden fikk jeg prolaps i ryggen (L5S1) pluss at jeg fikk konstantert artrose i facettkotene. Nå når jeg har fått kontroll over den værste smerten så har jeg fått begynne å trene litt forsiktig igjen. I første hånd gjelder det å stabilister buk- og ryggmusklaturen og så sakte begynne å trene opp styrken igjen. Per i dag har jeg fått et treningsprogram fra fysioterapeut som jeg gjør hver dag pluss at jeg får gå 10-15 min på mykt underlag noen ganger per dag. Er det noen som har noen tips og råd for hva jeg skal tenke på å gjøre/ikke gjøre i framtiden? Vet at det ikke er sikkert at jeg kan komme igang med løpetrening igjen uten får holde meg til styrketrening og turer i ulendt terreng. Innen prolapset trente jeg styrke ca 2 dager per uke pluss at jeg løp 2-3 ganger i uken. Jeg er fult klar over at det er lang rehabilitering etter et prolaps og at det kanskje kan komme igjen
  5. Jeg har fått prolaps i ryggen og går hos fysioterapeut. Endelig har jeg fått klartegn til å begynne å trene opp mage- og ryggmusklene, bl a vil hun at jeg skal bruke balanseballen. Jeg har en hund som også trenger balansetrening (og annen fys trening) så han fikk prøve seg på den ene ballen jeg har. Dessverre er den litt for liten til at han skal få opp alle beina på denne så jeg må lete fram den andre jeg har. Dette er super trening for hunder, så lenge de er friske og ikke har noen skader
  6. Leser mer enn jeg skriver her på FB, men når det kommer en hundetråd så kan jeg ikke motstå å skrive Jeg har en rottweiler på snart 3 år som heter BH IPO1 IPO2 Lp1 Knertebo's Palmas, men kalles Heike. Vi trener og konkurrerer i IPO og lydighet.
  7. Jobber som hjelpepleier i hjemmesykepleien pluss at jeg har en del hundekurser
  8. Det der kjenner jeg igjen vet nöyaktig hvordan jeg bör spise, men å gjennomföre det er noe helt annet
  9. Her står det mye morsomt som folk har overhørt http://www.tjuvlyssnat.se/
  10. Tørket tranbær tenker jeg de har på helsekosten har for meg at jeg så det på Life i Charlottenberg
  11. Nå går det ganske bra. Skjer ikke så mye på vekta men jeg föler meg mye piggere og gladere. Har gjort noen forandringer i kosten og treningen så får vi se om det gir mer resultat
  12. Nå er jeg på gang igjen!! Har hatt en skikkelig tur i kjelleren, men nå er jeg på vei opp trappa igjen. Nå er jeg motivert til tusen til å ta tak i kost og trening igjen. Nådde et stort mål i går da jeg klarte å springe totalt 3 km av 4,5 på min faste runde og jeg minsket tiden med hele 1,5 min - det peppet skikkelig til å fortsette. Har satt meg som mål å delta på et 5 km løp i mai og klare å jogge HELE runden
  13. Jo jeg har som sagt prøvd å trene hjemme, men synes ikke det gir nok resultat. Har manualer, stor ball, strikker og step up-brett, så jeg har egentlig ikke noen unskyldning for å ikke gjøre det (har en skikkelig dårlig dag, er normalt ikke så negativ av meg som jeg virker i dag )
  14. Nei dessverre så er det ikke det
×
×
  • Create New...