Gå til innhold

Hvordan har du gått ned i vekt?


Helene

Anbefalte innlegg

For en del år siden så var jeg "plutselig" blitt 92 kg og litt sexylubben, pga jeg trente men med for lite kunnskap og litt for lite, samt festet litt for ofte og spiste litt for mye junk.. Det gikk bra til jeg var en 25-26 for frem til da slet jeg med å legge på meg og var bare tynn.. Begynte å tilegne meg kunnskap og kost og trening. Bulket som regel på vinteren og ble sånn halveis sommerform hvert år.

I 2008 kjørte jeg litt hardere diett med morgenkardio en 4-5 dager i uken og mye karbonadedeig/kylling og ris. det funket og kom i grei form, men mistet litt mye muskler sammen med fettet. i 2009 bestemte jeg meg for å stille i AF på våren, var på vei til å komme i grei form, men øvelse siste 3 ukene før konk var dårlig kombo så kom i dårlig for på scenen. Ble derfor ny runde i fjor. Da kjørte jeg strict fra jan--april. 2400 kcal første 2 mnd og 1800kcl siste 4-5 ukene. Da stort sett kun torskog brokkoli. Kom i grei form, men mistet fremdeles en del muskler pga litt for hardt kjør og litt for dårlig tid på dietten ( hadde lagt på meg litt for mye høsten før pga kyssesyke) Klarte ikke holde formen etter konken for ble for glad i karbs.. så gikk sakte men sikkert oppover. i vår ble det litt for lite trening pga alt for mye jobbing, og da krøp vekten opp mo113. tok meg selv i nakken igjen og kjørte enkelt på med mere trening og mindre mat og utskeielser og er nå ned 10 kg igjen og begynner å komme i form.. må ned litt til, men gidder ikke stresse. har mindre fett på kroppen nå en når jeg var 92 kg i 2004 så har fått på meg litt muskler på kroppen :) Planen er å finne trivselvekten et sted høyt på 90 tallet. Trener stort sett for å ha det gøy, trives og bli litt mere fit.. Litt sterke og ikke så mye større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Lå på steady 92kg fordelt på 182 cm høyde for to uker siden, er som regel vintervekta. Etter 2 uker på ketolyse kur for å sette grunnlaget for sommerformen er jeg nede i 87kg, 2-3kg to go! gleder meg til å sjekke fettprosent når grunnlaget er nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå på steady 92kg fordelt på 182 cm høyde for to uker siden, er som regel vintervekta. Etter 2 uker på ketolyse kur for å sette grunnlaget for sommerformen er jeg nede i 87kg, 2-3kg to go! gleder meg til å sjekke fettprosent når grunnlaget er nådd.

Bra resultat:) jeg lurer lit på hva ketolyse kur går ut på:) har aldri hørt om den. Er det omtrent som bloddietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketolyse etter det jeg har forstått etter lesing etc er å lære kroppen å bruke fett som brennstoff istedenfor karbohydrater. Man spiser masse fett og mye proteiner( jeg bruker 2x min egen kroppsvekt i gram som referansepunkt) og gjerne noe høyere på fett. Karbohydrater prøver jeg å holde under 20g totalt om dagen så egentlig er det en mer eller mindre ekstrem lavkarbo diett.

Det tar som regel noen dager føre man venner seg til overgangen og kan føle seg litt slapp i kroppen og da spesielt treningsmessig.

Hvor mange gram karbohydrater som dytter deg ut av ketose varierer fra person til person ser det ut som, jeg har vært helt opp i 50g uheldige dager, men fortsatt vært i ketose ifølge ketostixxen( hør på lokalt apotek):)

Er veldig mye å sette seg inn i med denne kuren, men det er masse mer informasjon på feks www.ketolyse.no

Hørte først om det når jeg leste Sigg1 sin blogg på treningsforum, ga rimelig mye motivasjon å lese om hans utvikling styrkemessig og hvordan dietten fungerte på han.

Håper dette opplyste littegrann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler bare om motivasjon. Vekttap tar lang tid, og det er det mentale som gjør at du velger å ta på deg joggeskoene framfor å se på TV, eller klarer å holde deg unna søtsakene som gjorde deg feit i utgangspunktet. Jeg gikk ned 20 kg ved å begynne å jogge. Kostholdet ble gradvis sunnere, men jeg økte aktivitetsnivået så mye at jeg raste ned i vekt selv om jeg fortsatt spiste pizza og diverse annet tull som jeg har kuttet ut i dag. Etter et år med jogging var jeg drittlei av det, men det var fordi motivasjonen forsvant da jeg endelig kunne se meg selv i speilet og vite at jeg var tynnere enn gjennomsnittet, for jogging har jeg jo aldri likt. Så begynte jeg å pumpe mer vekter i stedet :thumbsup:. Det med motivasjon er vanskeligst i starten. Men tro meg, lysten til å fortsette kommer når du ser resultatene. Det gjelder bare å holde ut i starten og ikke gi opp for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketolyse etter det jeg har forstått etter lesing etc er å lære kroppen å bruke fett som brennstoff istedenfor karbohydrater. Man spiser masse fett og mye proteiner( jeg bruker 2x min egen kroppsvekt i gram som referansepunkt) og gjerne noe høyere på fett. Karbohydrater prøver jeg å holde under 20g totalt om dagen så egentlig er det en mer eller mindre ekstrem lavkarbo diett.

Det tar som regel noen dager føre man venner seg til overgangen og kan føle seg litt slapp i kroppen og da spesielt treningsmessig.

Hvor mange gram karbohydrater som dytter deg ut av ketose varierer fra person til person ser det ut som, jeg har vært helt opp i 50g uheldige dager, men fortsatt vært i ketose ifølge ketostixxen( hør på lokalt apotek):)

Er veldig mye å sette seg inn i med denne kuren, men det er masse mer informasjon på feks www.ketolyse.no

Hørte først om det når jeg leste Sigg1 sin blogg på treningsforum, ga rimelig mye motivasjon å lese om hans utvikling styrkemessig og hvordan dietten fungerte på han.

Håper dette opplyste littegrann:)

Bra forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide tidligere 60kg.. Fikk meg samboer, gikk sakte men sikkert opp i vekt.. På et halvår var vekten oppe på 68kg.. Jeg bestemte meg for at noe måtte gjøres.. De 2-3 colabokser jeg drakk daglig, kuttet jeg nesten ut.. Nå er det ca 1 boks eller mindre i uka.. :thumbsup: Jeg har ikke kuttet ut brødet, men kjøper alltid det groveste jeg finner, med minst karbohydrater. Byttet ut nugatti med andre gode pålegg, saft ble til vann osv :) Dette gjorde jeg i 3-4 mndr, så bestemte jeg meg for å begynne å trene! Hele sommeren gikk i fjellturer, gåturer og joggeturer og litt styrke. Trente fullkropp 2-3 ganger i uken... Nå er jeg nede på 58.5 kg... :) Spiser mye mer proteiner enn før :) Nå trener jeg 2-5 dager i uka, spiser mer, men sunnere enn før :D

KORT SAMMENDRAG

Kuttet ut colaen

Byttet brød

Gikk mange lange og tunge turer, og mange korte med effektive turer

Begynte å trene styrke, fullkropp

Spiser mye proteiner

Drikker MYE vann

:thumbsup:

I am who I am today, because of the choices I made yesterday

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært stor, større, størst så og si hele livet bestemte jeg meg for at siste året på videregående skulle brukes til å gjøre noe med nettopp det. Etter å ha tilbrakt 4 uker i Italia med kaker til frokost, pasta til lunsj og pizza til middag kom jeg tilbake til Norge i en 105 kg stor kropp. Fra september til mars trente jeg to-tre økter hver dag og spiste minimalt (og det jeg spiste var stort sett frukt og grønt), og gikk ned 25 kg. Noen av kiloene kom tilbake, men å gå opp igjen tre-fire kilo når man begynner å spise mer normalt igjen er ikke unormalt. Jeg anbefaler ingen å gjøre som meg, men det funket da jeg var villig til å være så ekstrem for å få en lettere kropp før jeg skulle begynne å studere på et nytt sted og bli kjent med nye folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slet du med søvnen? Merker jeg sov utrolig bra når jeg gikk på lowcarb (20%E karbs), men dårlig med energi på dagen. Nå spiser jeg ca. 50%E fra karbohydrater, og våkner nesten alltid en gang om natten og har urolig søvn. Kan det hende at jeg har lavt blodsukker? Lavt stoffskifte? Jeg har masse med energi på dagen nå, men søvnen irriterer meg.

har dåkker prøvd med zma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig god jobb med å innarbeide vaner, i stedet for å kalle det diett. Tror jeg copy-paster listen din til brødrene mine.

Jeg tror det er det det handler om, hvertfall for min del, å opparbeide gode vaner. Ta med nistepakke fremfor å spise noe raskt i kantinen. Spare kosematen til helgen. Bevege seg mer. Det er hvertfall det jeg tror funker i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide tidligere 60kg.. Fikk meg samboer, gikk sakte men sikkert opp i vekt.. På et halvår var vekten oppe på 68kg.. Jeg bestemte meg for at noe måtte gjøres.. De 2-3 colabokser jeg drakk daglig, kuttet jeg nesten ut.. Nå er det ca 1 boks eller mindre i uka.. :thumbsup: Jeg har ikke kuttet ut brødet, men kjøper alltid det groveste jeg finner, med minst karbohydrater. Byttet ut nugatti med andre gode pålegg, saft ble til vann osv :) Dette gjorde jeg i 3-4 mndr, så bestemte jeg meg for å begynne å trene! Hele sommeren gikk i fjellturer, gåturer og joggeturer og litt styrke. Trente fullkropp 2-3 ganger i uken... Nå er jeg nede på 58.5 kg... :) Spiser mye mer proteiner enn før :) Nå trener jeg 2-5 dager i uka, spiser mer, men sunnere enn før :D

KORT SAMMENDRAG

Kuttet ut colaen

Byttet brød

Gikk mange lange og tunge turer, og mange korte med effektive turer

Begynte å trene styrke, fullkropp

Spiser mye proteiner

Drikker MYE vann

:thumbsup:

I am who I am today, because of the choices I made yesterday

Må bli flinkere til å få i meg vann, altså..:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marerittet med dietter er situasjoner som skjedde i dag! Har vært 100% straight mot ketolyse dietten i snart 3 uker å så sprakk jeg i dag å spiste en vaffel med syltetøy:mad: Sitter med en skyldfølelse og sinne som om man hadde begått mord:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marerittet med dietter er situasjoner som skjedde i dag! Har vært 100% straight mot ketolyse dietten i snart 3 uker å så sprakk jeg i dag å spiste en vaffel med syltetøy:mad: Sitter med en skyldfølelse og sinne som om man hadde begått mord:thumbsdown:

huff da:/ jaja, drit me den dietten at så lite kan ødelegge så mye! æ va på bossfylla i går, så kan jo si at mine daglige 1600kcal ble overbrukt ca 3 dager.. kan spise igjen på onsdag jeg;D hihi! bare å begynne på an igjen, du! du får lære av feilen din, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oppnådd drømmekroppen, det tar nok 10år til (mtp muskelmasse).. Men skal ha drømmefettprosenten i år!

I fjor gikk jeg fra 112kg til 92kg, og så sakte lagt på meg opp til 98-99kg..og nå på nytt diett hvor jeg ska ned til 88kg først og så siste innspurt nærmere konk. Da jeg gikk ned de 20kg kjørte jeg vanlig styrke 4-5ganger i uka+ kardio (gåturer på ish 1time alle dager unntatt beindag..opp til 10-14 økter i uka totalt med styrke og kardio). Var strikt med maten selv om jeg sprakk noen ganger så var jeg rett pån igjen etter junket var fortært. Nå har jeg vært på diett i 2uker.. og har fortsatt litt abstinenser etter potetgull o.l i helgene, men det kommer jeg kanskje over etter hvert:), hadde drømmer i starten om at jeg bestilte burgere men fikk de aldri, men alle andre gjorde det xD.

Spiser mer kcal enn forrige diett og øker heller med kardioen etter som det trengs, går uansett ned :) Alltid ligget høyt på proteiner, karbs og lavt på fett. Dette er året da jeg skal i mitt livs form i allefall, men drømmekroppen ligger langt i fremtida enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...