Gå til innhold

Hvordan har du gått ned i vekt?


Helene

Anbefalte innlegg

haha ikke sant!:) Blir enda sterkere i motivasjon og vilje etter noen blemmer ihvertfall! 1600 kcal hørtes forferdelig ut! Glad jeg kan spise mer en det, hadde aldri klart å gå sulten i større perioder. Must have food!...

ååh.. æ sulte mæ ikke!;) d e faktisk ganske masse mat bare man velge rett;) dåkker mannfolk har jo mye bedre forbrenning enn oss jentene, kjedelige greier, men sånn er det nå.. spiser 5-6 måltider med 3 timers mellomrom, passer meg ypperlig;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marerittet med dietter er situasjoner som skjedde i dag! Har vært 100% straight mot ketolyse dietten i snart 3 uker å så sprakk jeg i dag å spiste en vaffel med syltetøy:mad: Sitter med en skyldfølelse og sinne som om man hadde begått mord:thumbsdown:

Du må ikke være så streng med deg :) EN vaffel med syltetøy er ikke ille. Børst av deg det lille nederlaget og prøv igjen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marerittet med dietter er situasjoner som skjedde i dag! Har vært 100% straight mot ketolyse dietten i snart 3 uker å så sprakk jeg i dag å spiste en vaffel med syltetøy:mad: Sitter med en skyldfølelse og sinne som om man hadde begått mord:thumbsdown:

Jeg blir nesten litt sint på folk som hater seg selv når de sprekker! ALLE sprekker innimellom. Vi er bare mennesker og det er lov å feile innimellom. Problemet til mange etter at de har sprukket er;: "Jaja, siden jeg spiste 1, kan jeg jo like gjerne spise en til. Jeg har jo allerede ødelagt for meg selv" NEI! Greit at man tenker at man ødelegger, men kanskje den vaffelen gjør at du klarer dietten din bedre enn du gjorde før? Tenk positivt og se fremover. Ikke tenk på hva du har gjort, men hva du KAN gjøre fremover!! Synes du fortjente den vaffelen jeg!! Og de som sier at de aldri sprekker, de lyver så det renner av de! Alle "feiler" innimellom. Men det skader deg enda mer og bli sint på deg selv og frustrert. En ny dag, nye muligheter. Ikke tenk negativt, men positivt. Da deg en ekstra halvtime på mølla hvis det får deg til å føle deg bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt sint på folk som hater seg selv når de sprekker! ALLE sprekker innimellom. Vi er bare mennesker og det er lov å feile innimellom. Problemet til mange etter at de har sprukket er;: "Jaja, siden jeg spiste 1, kan jeg jo like gjerne spise en til. Jeg har jo allerede ødelagt for meg selv" NEI! Greit at man tenker at man ødelegger, men kanskje den vaffelen gjør at du klarer dietten din bedre enn du gjorde før? Tenk positivt og se fremover. Ikke tenk på hva du har gjort, men hva du KAN gjøre fremover!! Synes du fortjente den vaffelen jeg!! Og de som sier at de aldri sprekker, de lyver så det renner av de! Alle "feiler" innimellom. Men det skader deg enda mer og bli sint på deg selv og frustrert. En ny dag, nye muligheter. Ikke tenk negativt, men positivt. Da deg en ekstra halvtime på mølla hvis det får deg til å føle deg bedre ;)

Sant så sant:) skal absolutt ta med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marerittet med dietter er situasjoner som skjedde i dag! Har vært 100% straight mot ketolyse dietten i snart 3 uker å så sprakk jeg i dag å spiste en vaffel med syltetøy:mad: Sitter med en skyldfølelse og sinne som om man hadde begått mord:thumbsdown:

Skjønner hva du mener, jeg skrev et annet sted at jeg ikke hadde spist noe søtningsrelatert siden begynnelsen av desember og i dag har jeg hevet i meg en halv plate 86 % sjokolade. Ikke det verste, men likevel! Heldigvis inntraff ingen dårlig samvittighet, og det smakte fortreffelig sammen med en espresso :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk relativt fort ned i vekt i en periode der jeg kuttet ut all småspising, kuttet ned på måltidene mine, byttet ut godteri med sunn snacks og drakk bare vann. Jeg hadde også fast håndballtrening fire ganger i uken :) da gikk jeg fort ned i vekt, jeg trente ikke mer styrke enn det som ble gjort på treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykke igjen til målet, men de siste 3 ukene har det forsvunnet 3 kilo. Oppskriften treningsmessig har vært styrketrening 3-5 dager i uken, minst 3 cardioøkter, og noen gåturer innimellom. På kostholdsfronten har jeg fokusert på rein, hjemmelaget mat, og latt helgen være litt friere med tanke på karbohydratinntaket. Hadde ikke forventet en så rask nedgang, men erfaringsmessig har jeg gått raskere ned på denne måten, enn når jeg har talt kalorier. For meg fungerer dette fint, og gir et litt mer avslappet forhold til vektnedgang. Energien er på topp, og jeg føler jeg får godt med trøkk på trening :D Regner med kiloene henger bedre på etterhvert som målet nærmer seg, men enn så lenge er dette min gyldne middelvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykke igjen til målet, men de siste 3 ukene har det forsvunnet 3 kilo. Oppskriften treningsmessig har vært styrketrening 3-5 dager i uken, minst 3 cardioøkter, og noen gåturer innimellom. På kostholdsfronten har jeg fokusert på rein, hjemmelaget mat, og latt helgen være litt friere med tanke på karbohydratinntaket. Hadde ikke forventet en så rask nedgang, men erfaringsmessig har jeg gått raskere ned på denne måten, enn når jeg har talt kalorier. For meg fungerer dette fint, og gir et litt mer avslappet forhold til vektnedgang. Energien er på topp, og jeg føler jeg får godt med trøkk på trening :D Regner med kiloene henger bedre på etterhvert som målet nærmer seg, men enn så lenge er dette min gyldne middelvei.

Høres jo ut som du har funnet en super fremgangsmåte for deg selv! Stå på videre :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet vell jul 2009/2010. Jeg ble drittlei av å være ukomfortabel. gikk ned 8 kg på bare noen få måneder. Problemet var at jeg gikk på en smell å ble drittlei å trene, spise ''rett'' osv. så gikk opp de 8 kg igjen. Så i fjor jul 2010/2011 etter all julematen også videre, så var vekta tilbake på 70. på det punktet så veide jeg to kg mindre en typen min. Det var uaktuelt for meg. i tillegg så ønsket jeg å være fornøyd med meg selv. du kan si jeg ble lei av å være lei.

Så da startet jeg å trene på ordentlig, og begynte å endre sånn smått på spisevanene. Bli litt sunnere, kutte ned på brus, godteri og småspisingen!. Ønsker jo et resultat som jeg klarer og holde denne runden. Gikk sakte men sikkert ned til 62 til sommeren, trente nesten bare styrke, hater kondisjontrening. Etter sommeren veide jeg rundt 64 (ble litt slapp på treninga). Per dags dato veier jeg 60,3 kg. og er så sinnsykt nære det første målet mitt. (59,9). Etter det målet er nådd, så vurderes det sterk å kaste vekta i søppla, og bare måle meg og ta eventuelt treningsbilder, og se resultater der!

Drømmekroppen er ikke der enda, men en dag så skal jeg se meg i speilet, klappe meg på skulderen og si at jeg greide det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matglad som jeg er, ble løping mitt svar! Bestemte meg bare en dag for å løpe minst 5km HVER DAG. Og det gjorde jeg! Spiste som før, så gikk jo ikke ned like fort som med en diet, men mista over 20kg på et år. Fra ca 110 til 90kg. Gikk fra å hate å løpe, til å elske det! :) Nå løper jeg mindre, men har en mye bedre diet!

Ingen liker forandringer, alt er vanskelig i begynnelsen! Alt handler om "mind over body" helt til det blir en vane. Etter en stund løp jeg ofte 7-8km hver dag, fordi jeg så resultatene komme, likte å løpe osv...Hadde jeg bare klart det samme med mat:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matglad som jeg er, ble løping mitt svar! Bestemte meg bare en dag for å løpe minst 5km HVER DAG. Og det gjorde jeg! Spiste som før, så gikk jo ikke ned like fort som med en diet, men mista over 20kg på et år. Fra ca 110 til 90kg. Gikk fra å hate å løpe, til å elske det! :) Nå løper jeg mindre, men har en mye bedre diet!

Ingen liker forandringer, alt er vanskelig i begynnelsen! Alt handler om "mind over body" helt til det blir en vane. Etter en stund løp jeg ofte 7-8km hver dag, fordi jeg så resultatene komme, likte å løpe osv...Hadde jeg bare klart det samme med mat:p

hehe, det der lyser det respekt av! :thumbsup: At du bare pluttselig bestemte deg å løpe så langt hver dag, og faktisk klare å gjennomføre det!

sykt bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...