Gå til innhold

Siste måltid - tråden!


Sweat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Hvordan fikk du den sååå fluffy? :eek:

Hvilke ingredienser og hvor mye av hver?

Hehe, det er ganske enkelt. Supernøye mål og fremgangsmåte på min fluff er:

Man tager 2 eggehviter, noen dråper natreen (kanskje 3-5 dråper), ca. 1ss sukrin og 1ts (5g kakao).

1. Stivpisk eggehvitene sammen med natreen og sukrin (full guffe på vispen)

2. Ha oppi 5g kakao, og pisk videre (ikke på full guffe, og ikke for lenge)

Fluffen får en slags sjokolademousse-aktig konsistens. Veldig, veldig nam. Har prøvd å lage uten sukrin før (kun flytende søtning) men da ble den ikke like bra.

OBS: Det kan ikke komme NOE plomme i "røra". Kun hvittene. Kommer det så mye/lite som 2-3 "dråper" med eggeplomme i bolla, så får du ikke pisket fluffen like bra. Den blir mer.. rennende. Ikke fluffete, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å kjøre det med to hvitter og litt sjokoladeproteinpulver før, men det blei en ganske klein "fluff". Dvs det blei ikke ordentlig fluff. Brukte vanlig miksmaster tho, mulig man må ha en kjøkkenmaskin med en sånn stror visp og større motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å kjøre det med to hvitter og litt sjokoladeproteinpulver før, men det blei en ganske klein "fluff". Dvs det blei ikke ordentlig fluff. Brukte vanlig miksmaster tho, mulig man må ha en kjøkkenmaskin med en sånn stror visp og større motor?

Jeg bruker en vanlig elektrisk håndvisp. Har du oppi sukrin da? Jeg har i hvert fall erfart at sukrin er et must for å få den mer fyldig og sjokolademousseaktig. Har ikke prøvd med proteinpulver før, kun kakao. Bruker forresten 100% Confecta bakekakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...