Gå til innhold

Hvor mye (vann) drikker du?


SuperMilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mente bare sammenhengen imellom høytbt og svetting og vanndrikking. Aldri hørt at man kan svette mer pga at man drikker mer...svetting er tross alt kroppsfunksjonen som skal avkjøle kroppen når man blir varm;) Det er derfor vi svetter tross alt. Mange kan drikke masse men ikke svette noe mye:) Ang høyt blodtrykk...mener du at man kan få det av å drikke mye eller ha mye ødem? i sammenheng med graviditet er dette vanlig som sammenheng,men visste ikke at det var det ellers. Jeg spør om disse tingene fordi jeg fant det interessant,mener ikke at du skal ta baklengs salto om du ikke har noe beviser eller linker til dokumentasjon på disse tingene altså,men om du antok dette så sppør jeg fordi det da virker som du hade peiling:p

Jeg kan nesten garantere at man ikke svetter mer av å drikke mye vann ;) Drikker relativt mye vann, 4-5 liter pr dag, (alltid et halvlitersglass eller flaske rundt meg) MEN jeg svetter aldri så mye som en dråpe.. har konkludert med at jeg må ha tette svettekjertler eller noe :huh: Uansett hvor hardt jeg trener, eller om jeg er dritvarm, kommer det aldri en dråpe, blir bare klam i huden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har alltid meg med en imsdal 0.7L flaske.

frokost= 1 flaske

2 mellom måltider= 2 flasker

lunsj =1 flaske

og somregel hvertfall 2 flasker innimellom frokost lunsj mellommåltider osv

og ei flaske når jeg kjører hjem fra jobb...

hjemme blir det nok ytterligere 2-3 flasker:)

så sånn rundt 7L pluss minus:)

men så pisser jeg som en foss, men ser på det som ein slik god ting for da får man "rensa" kroppen (jaja skjer vel sikkert ikke men god tanke)

føler jo att jeg er tørst derfor drekker jeg vann(kanskje litt substitutt for att jeg har slutta med pepsimax som det gikk 1.5L av om dagen)

også er det jo veldig godt med ett iskaldt glass vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid meg med en imsdal 0.7L flaske.

frokost= 1 flaske

2 mellom måltider= 2 flasker

lunsj =1 flaske

og somregel hvertfall 2 flasker innimellom frokost lunsj mellommåltider osv

og ei flaske når jeg kjører hjem fra jobb...

hjemme blir det nok ytterligere 2-3 flasker:)

så sånn rundt 7L pluss minus:)

men så pisser jeg som en foss, men ser på det som ein slik god ting for da får man "rensa" kroppen (jaja skjer vel sikkert ikke men god tanke)

føler jo att jeg er tørst derfor drekker jeg vann(kanskje litt substitutt for att jeg har slutta med pepsimax som det gikk 1.5L av om dagen)

også er det jo veldig godt med ett iskaldt glass vann :)

Drikker du fordi du er tørst, eller er det mer kjededrikking? Å drikke 7liter vann om dagen vil jeg ikke si er veldig hensiktsmessig, i alle fall absolutt ikke nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker fordi jeg er tørst, også drikker jeg vann om jeg kjennee att jeg er sulten og det ikke er spise pause eller lignende :p

Ikke absolutt avleder det blir så mye vann, bare arbeids dager i helga går det mindre vann, føler kanskje jeg fokuserer bedre på jobb når jeg fyller på med kaldt deilig vann :p blir jo sliten i panna av og glo inn i skjermen hele dagen på jobb:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker fordi jeg er tørst, også drikker jeg vann om jeg kjennee att jeg er sulten og det ikke er spise pause eller lignende :p

Ikke absolutt avleder det blir så mye vann, bare arbeids dager i helga går det mindre vann, føler kanskje jeg fokuserer bedre på jobb når jeg fyller på med kaldt deilig vann :p blir jo sliten i panna av og glo inn i skjermen hele dagen på jobb:p

Har du vært hos legen for å sjekke ut det at du er så tørst? Det er ikke normalt å være så tørst at man drikker 7l væske om dagen. Spiser du mye salt mat?

mht til at et så stort væskeinntak vil kunne skylle ut en del av saltene i kroppen så kan det være gunstig å sørge for å få i seg salt.

Mulig jeg er ute på tur her nå. Men synes 7l vann i tillegg til så mye tørste skurrer litt. Vet ikke om Vegard Lysne har noe å komme med her kanskje? Evt rette meg om jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos legen for å sjekke ut det at du er så tørst? Det er ikke normalt å være så tørst at man drikker 7l væske om dagen. Spiser du mye salt mat?

mht til at et så stort væskeinntak vil kunne skylle ut en del av saltene i kroppen så kan det være gunstig å sørge for å få i seg salt.

Mulig jeg er ute på tur her nå. Men synes 7l vann i tillegg til så mye tørste skurrer litt. Vet ikke om Vegard Lysne har noe å komme med her kanskje? Evt rette meg om jeg tar feil..

Hvis du drikker 7 liter hver da pga tørste så er det mye mulig at noe ikke er helt som det skal, jeg ville sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vært hos legen for å sjekke ut det at du er så tørst?

som jeg sa, drikker fordi jeg er tørst, OG for og stoppe sultfølsen når jeg ikke har mat tilgjengelig og det er jo imellom matpauser og før jeg kommer hjem fra ærbe.. OG fordi jeg liker og kose meg med ett iskaldt glass vann(0.5l glass) til middagen og gjerne ett etter middagen også:p akkurat som folk drikker brus lissom:p

så 7L på kun tørsten er det nok ikke ;)

har tatt en slik utvida blodprøve rett før jul og der fant de nada som kunne være out of order:D og vann/væske forbruket har vært der, hele tia:p skal prøve og unnlate og drikke så mye om det beroliger dere ;) men blir jeg tørst så drekker jeg altså :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...