Gå til innhold

Språkfeil som gir deg høyt blodtrykk


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har ikke særlig problemer med rettskriving selv, men pleier ofte å "glemme" en bokstav i slutten av et ord. F. eks 'tempoe' når det skal være 'tempoet' og 'han skrive' når det skal være 'han skriver'. Slurvefeil selvfølgelig, men veldig irriterende.

En av grunnene til at jeg stort sett holder meg unna Facebook er faktisk alle skrivefeilene, samt de hundretalls som skriver på dialekt. Det spesielle er jo at de hundretalls som skriver på dialekt faktisk skriver sin egen dialekt feil, og enda verre blir det når man blander inn litt bokmål og engelsk her og der. Ser ikke direkte bra ut. Twitter er i så tilfelle et fantastisk alternativ for en språknerd, hvor det virker som folk tenker litt før man skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Full brann i Trondheim sentrum" sier VG nett. Kjente blodtrykket stige med en gang. Hva f**n er en full brann???? Og når man leser artikkelen og det som står der er sånn ca "ja vi ser noe røykutvikling og så er det noen brannmenn her" (veldig løselig sitert), så lurer jeg ihvertfall på hva en full brann er. :confused:

(Skulle vel tenkt mer på de stakkarene det brenner hos enn journalisters rettskriving da, men jeg er bare et menneske...:oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...