Gå til innhold

Benkpress: 28x110kg - Hvem tar flere?


Gundersen™

Anbefalte innlegg

5. desember 2012

Benkpress: 28x110kg

Legg på 110kg, film og kjør repetisjoner! Kun en uformell konkurranse for de som har lyst til å prøve seg. Noen her som kan nærme seg 50? Jeg stoppa på 28 repetisjoner med en kroppsvekt på snaut 80kg.

http://www.youtube.com/watch?v=GzN18Y9XVe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt av et rart fenomen dette med bygging/styrke.

http://www.youtube.com/watch?v=G-qIZyvDqSA

Den svære karen Lazar Angelov på 90+ kg, klarer 100 kg "kun" 26 ganger, så kommer en som er 10 kg lettere og river 28 reps på 110. Gratulerer så meget Kim, du sitter på utrolig mengde med kraft.

Ja, det er virkelig et rart fenomen. Vanskelig kun å se på noen og dermed anta hvor sterk vedkommende er. Mange faktorer som spiller inn, men man ser seg ofte blind på hvordan en person fremstår rent fysisk.

Imponerende benking :)

Takk, men jeg vil se hva folk her inne kan klare! Noen som gjør 40? Er 50 en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

e

Jeg aner ikke hva Midtby er god for uten utstyr, og hvordan han er på repetisjoner. Vet om et par stykker som jeg tror kunne vært i nærheten av 50, men da snakker vi om personer med 200+ i utstyrsfri benkpress. :)

er vel få som slår deg der. Da må de nok avt opp noen kg klasser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...tok 120x22 og 130x15 nylig på trening. Fokuserer mest på bøy for tiden. All time high er vel 120x26 etter hva jeg husker, som faktisk var på en av disse überelendige ergonomiske Technogymbenkene.

Men jeg veier jo litt mer, ca. 95 kg på 177 cm.

Kunne nok fint touchet persen min på 120 om kort tid om jeg hadde benktrenet som jeg bøytrener for tiden, men foreløpig har jeg ikke fokus på det. Men takk for tiltroen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...tok 120x22 og 130x15 nylig på trening. Fokuserer mest på bøy for tiden. All time high er vel 120x26 etter hva jeg husker, som faktisk var på en av disse überelendige ergonomiske Technogymbenkene.

Men jeg veier jo litt mer, ca. 95 kg på 177 cm.

Kunne nok fint touchet persen min på 120 om kort tid om jeg hadde benktrenet som jeg bøytrener for tiden, men foreløpig har jeg ikke fokus på det. Men takk for tiltroen :D

Det var i overkant irriterende all den tid jeg har 21 repetisjoner på 120kg, men vi ligger da likt med 15 repetisjoner med 130kg. 26 på 120 må jeg nok jobbe litt mer for å tangere, men strengt tatt burde jeg holde meg unna. Har liten overføringsverdi til styrkeløfttreninga. Hva ligger du forresten på i 1rm bøy, benk og mark? Ble litt nysgjerrig nå. :)

http://www.youtube.com/watch?v=XpqDj7wTjgw

21 repetisjoner med 120kg

http://www.youtube.com/watch?v=c8gNktYPeXY

15 repetisjoner med 130kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i overkant irriterende all den tid jeg har 21 repetisjoner på 120kg, men vi ligger da likt med 15 repetisjoner med 130kg. 26 på 120 må jeg nok jobbe litt mer for å tangere, men strengt tatt burde jeg holde meg unna. Har liten overføringsverdi til styrkeløfttreninga. Hva ligger du forresten på i 1rm bøy, benk og mark? Ble litt nysgjerrig nå. :)

205 i benk (160x10). Lå på rundt 180 med discotrening, så flyttet jeg til Bergen og fikk konkurranse av Tannlege Kris. Etter et par måneder nådde jeg 205 med målrettet trening.

Har aldri trent særlig seriøst mot styrkeutvikling, så har nok litt uutviklet potensiale. Siden mars 2011 har jeg stort sett fokusert på kondisjonstrening, med unntak av den aller siste tiden. Maksene mine nå er vel ca. 220 i bøy og sikkert det samme i mark. Har vært mer enn det før. Tok opp bøytreningen i oktober og økt med ca. 70 kg 1RM siden da - Burde passere 250 til våren med mindre jeg legger all fokus på syklingen.

Edit: Trener ikke mark for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

205 i benk (160x10). Lå på rundt 180 med discotrening, så flyttet jeg til Bergen og fikk konkurranse av Tannlege Kris. Etter et par måneder nådde jeg 205 med målrettet trening.

Har aldri trent særlig seriøst mot styrkeutvikling, så har nok litt uutviklet potensiale. Siden mars 2011 har jeg stort sett fokusert på kondisjonstrening, med unntak av den aller siste tiden. Maksene mine nå er vel ca. 220 i bøy og sikkert det samme i mark. Har vært mer enn det før. Tok opp bøytreningen i oktober og økt med ca. 70 kg 1RM siden da - Burde passere 250 til våren med mindre jeg legger all fokus på syklingen.

Edit: Trener ikke mark for tiden.

Meget solid resultat i benkpress - har du stilt i konkurranse noen gang? Bør jo absolutt vurderes hvis du gjør 205kg utstyrsfritt på ca. 95kg kroppsvekt! Veldig sterk i bøy også, og marken kommer sikkert fort hvis du velger å satse litt målrettet på 1rm.

Prøvde etter jeg hadde trent pinpress fra brystet i dag, men det ble et helvete hvor jeg kakket i sikringsbjelkene på annenhver rep og havnet i ubalanse. Tenker at uthvilt og i balanse skal 28 være innen rekkevidde. Watch out now Kim! :)

Bare moro med litt konkurranse - jeg får se om jeg ikke forsøker meg igjen hvis det skulle passe slik med resten av treningsopplegget. Liker å reppe litt på 110-150kg for å se hvor i landet formen er. Den siste tida har det vært relativt triste saker, men med jula kommer nok også styrken. Ribbe, medisterkaker, julepølser og alt annet som hører med, pleier å hjelpe på trykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...