Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så, jeg er veldig usikker på hva man egentlig bør få i seg rett etter trening. Jeg har hørt at sjokolademelk skal være ganske bra, så hittil har jeg kjøpt meg en YT etter treningen, men det kan bli litt dyrt for en fattig student. Så jeg lurer da på om det finnes noe annet litt billigere som er bra å innta etter trening? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15223-billing-restitusjon-mat-drikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, jeg er veldig usikker på hva man egentlig bør få i seg rett etter trening. Jeg har hørt at sjokolademelk skal være ganske bra, så hittil har jeg kjøpt meg en YT etter treningen, men det kan bli litt dyrt for en fattig student. Så jeg lurer da på om det finnes noe annet litt billigere som er bra å innta etter trening? :)

Du trenger ikke å innta noe spesielt rett etter trening og kan godt vente til neste skikkelige måltid. Det vil ikke ødelegge noe som helst : )

Annonse

Takker for forslag.

Krabbeklo; Men hva om man ønsker å bygge muskler da? Er det ikke sånn at musklene bygger seg opp og trenger næring rett etter trening eller noe? :p

Så lenge du får i deg dagsbehovet for kcal og protein så vil du bygge muskler : ) Å innta x-antall gram karbohydrater og x-antall gram proteiner innen 30 minutter etter trening er en myte som for lengst er busted.

Aha, så da trenger jeg altså ikke stresse med når jeg bør få i meg maten. x)

Nei, om det går en, to eller tre timer etter trening før du spiser spiller ingen rolle for om du bygger muskler eller ikke. Om du føler deg sulten eller trett er det ingenting i veien for å spise, men poenget mitt er at man ikke spise rett etter trening for å få resultater.

Ta deg en sjokomelk som du blander selv eller en shake som faktisk er forholdsvis billig. banan er en gammel kjepphest mend et som kanskje smaker aller best er om du bruker 20 min og lager dine egne energi kaker. finnes mange oppskrifter

melk.

melk har sukker fra før. hvorfor trenger man den ekstra som er i sjokomelk? finner det argumenter for det?

De ekstra kaloriene i sjokolade melk er jo et pluss for meg da. Skole og trening går liksom i ett de dagene jeg trener, så da har jeg problemer nok med å få i meg nok kcal.

Hva om jeg kjøper noe som oboy eller noe? Det blir vel litt billigere. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...