Gå til innhold

Den lille plagsomme kulen på magen...


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Hei dere,

jeg har alltid hatt denne lille kulen nederst på magen, og den vil bare ikke bort ... Det er ikke mye, men det er irriterende nok, og det virker som om den har bestemt seg for å bli der uansett hva.

Jeg tenkte at jeg ikke trente godt nok, så jeg forandret treningsprogrammet mitt. Jeg trengte å renske opp i kostholdet mitt, så da gjorde jeg det. Det jeg lurer på nå er om jeg kanskje spiser for mye carbs, og at det er det som er grunnen til at den er stuck der...

Jeg spiser etter periodisk faste, og dagens første måltid består av 3-4 egg + 5 dl melk med 2 scoops 100 % Whey Gold Standard. Det andre måltidet består som regel av enten svinekjøtt, kyllingkjøttdeig, kylling, torsk, laks. Spiser alltid mer kjøtt enn ris, pasta eller poteter, og i det siste syns jeg ikke karbs til middag har vært noe særlig uansett. Spiser også mye grønnsaker, brokkoli er en slager, for eks, sammen med rød og hvitløk. Dagens siste måltid består av litt forskjellig. Noen ganger spiser jeg rester fra måltid 2, andre ganger spiser jeg tunfisk, torsk, noe bringebær eller brokkoli med yoghurt som dip, har funnet ut at det er nam :D

Ellers har jeg veldig god oversikt over hva jeg trenger og ikke trenger, men kanskje ikke, har jeg tenkt i det siste. Hmm. Help anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, som du veit så er jo ikke jeg mester i dette - men kosthold er noe jeg føler jeg har peiling på (men da igjen ikke helt peiling på hvordan man fjerner den irriterende kulen som jeg selv har - er jo ikke mye som du sier!)

Selv så har jeg kuttet ut "norske karbohydrater", om du skjønner? Fra brød, tortillas, pasta osv - potet spiser jeg også ekstremt lite av. Men alikavel så vet jeg at kroppen trenger karbohydrater for å fungere siden det er energikilde nr1 kroppen trenger så jeg passer på å få i meg nok frukt og grønt i løpet av en dag. Jeg prøver selv å spise etter periodisk faste, men det har sklidd litt ut.. det eneste jeg passer på er egentlig å faste lenge nok og slutte å spise i forhold til når jeg skal spise neste dag, men det er dette som passer meg for tia så da nøyer jeg meg med det :)

Jeg tror det er viktig å ikke være "redd" karbohydrater, men heller være bevvist på typen karbohydrat du spiser? Er lov å være uenig her altså, men det er bare min tanke.

Kommer til å følge med på denne tråden siden problemet mitt er akuratt det samme! Den kulen har vært der alt for lenge, og den skal bort!! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde noen dager uten nesten noen carbs, og syns jeg fikk mange bivirkninger av det. Det kan jo ha noe med at kroppen tilpasset seg den nye måten å spise på, og at jeg tømte alt av carbs i kroppen. Enig i det du sier Theels, om typen carbs, for min del blir det da enten noe form for knekkebrød, pasta, ris eller poteter til middag, og ellers noe bær. Er vel den typen carb jeg spiser, hvis man ikke teller med the occasional sjokoladen :p som nå faktisk ikke lengter etter å legge seg på kroppen :D Så det er bra. Er litt splittet om dette md carbs, for egentlig så trenger jo ikke kroppen det, sant, sånn EGENTLIG? For vi kan jo lage det selv? Nå har jeg ikke tenkt til å begynne med lavkarbo, men kunne godt tenkt meg å spise litt mindre, men det er vanskelig syns jeg å skulle la vær. Er jo carbs i alt nesten :p

Afterall: Ja, den er der :p Og det skal du få bevis på :p 2 sec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm jo kroppen trenger karbohydrater fordi det gir energi som man trenger på trening :D Hvis man har et kosthold basert på proteiner så vil det i det lange løp slite på nyrene (er kanskje mange som sier imot, men det er dette vi altså har lært på ernæringsstudie nå i høst:)) så derfor mener jeg at man førtsatt bør ha karbohydrater i kosten, men bare være bevvist på hvilke. Læreren min mener jo korn, brød osv osv er veldig sunt, men jeg har slengt meg på bølgen som sier imot, ikke at jeg har store bevis for det - men jeg føler selv at det er sunnere for min kropp :) og det er heller ikke et stort savn jeg har. Innimellom lager jeg meg havregrøt fordi det er så lett å lage! :D

Idag lagde jeg meg taco med savoykål som wraps :) funker kjempe bra! Så slipper man disse store mengdene med karbohydrater. Jeg håper også å få en dehydrator til jul så jeg kan lage rawfood wraps! Jeg har en evig kamp om å finne de perfekte lavkarbowrapsene med 100% sunne ingredienser xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter har naturlig en liten kul nederst på magen, i samme høyde som vi har litt ekstra svai i korsryggen :) Hvordan denne ser ut vil komme ann på muskelmassen (som avgjøre hvor flat/stram du får magen) og fettprosenten (som avgjør hvor "hard" magen ser ut). Det eneste som fungerer for en strammere, flatere mage, er mer magemuskler og eventuelt mindre fett :) På profilbildet ditt ser du ganske slank ut, så jeg ville kjørt på med vedlikehold/lett overskudd og tung trening (NOK protein) og trent mage 2-3 ganger i uken i tillegg til det andre du trener. Om det på sikt ikke gir resultater (noen måneder), kan du vurderer å gå litt ned i fettprosent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill :) Ja, jeg har jo som mål å legge på meg muskler og gå ned i fettprosent, så hadde igrunn ikke tenkt meg noe mer ned i vekt, der trives hverken kroppen min eller jeg. Men skal bare fortsette å gjøre som jeg har gjort i det siste, mye mulig jeg bare er for lite tålmodig :p Men liker ikke den kulen. Føles som om den aldri går sin vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det der ser HELT normalt og sunt ut.

Tror du skal regne med at organene dine tar litt plass.

Ja, det kan du si. Prøver å forsone meg med det, men jeg VET at det er fett :p

Hmm jo kroppen trenger karbohydrater fordi det gir energi som man trenger på trening :D Hvis man har et kosthold basert på proteiner så vil det i det lange løp slite på nyrene (er kanskje mange som sier imot, men det er dette vi altså har lært på ernæringsstudie nå i høst:)) så derfor mener jeg at man førtsatt bør ha karbohydrater i kosten, men bare være bevvist på hvilke. Læreren min mener jo korn, brød osv osv er veldig sunt, men jeg har slengt meg på bølgen som sier imot, ikke at jeg har store bevis for det - men jeg føler selv at det er sunnere for min kropp :) og det er heller ikke et stort savn jeg har. Innimellom lager jeg meg havregrøt fordi det er så lett å lage! :D

Idag lagde jeg meg taco med savoykål som wraps :) funker kjempe bra! Så slipper man disse store mengdene med karbohydrater. Jeg håper også å få en dehydrator til jul så jeg kan lage rawfood wraps! Jeg har en evig kamp om å finne de perfekte lavkarbowrapsene med 100% sunne ingredienser xD

Ja, har tenkt på det... Conflicted :p Men takk for tips hvertfall :)

Du har nok litt lite muskelmasse og ca 20 i fett% tipper jeg. Heller sats på å legg på deg muskler i første omgang :D

Ja, er det jeg hadde i tankene. Men syns du da jeg skal spise MER? Jeg får hvertfall dekket proteinbehovet mitt hver dag, syns det er det viktigste. Tror jeg veier 52 kg nå, var hvertfall det ved siste sjekk for noen uker siden. 164 cm. Huff, jeg TÅLER virkelig ikke fett :p haa

Supermisunnelig! Skal vise deg kul jeg! (les: vaskeball).. :p

Pfft, særlig ;)

Jenter har naturlig en liten kul nederst på magen, i samme høyde som vi har litt ekstra svai i korsryggen :) Hvordan denne ser ut vil komme ann på muskelmassen (som avgjøre hvor flat/stram du får magen) og fettprosenten (som avgjør hvor "hard" magen ser ut). Det eneste som fungerer for en strammere, flatere mage, er mer magemuskler og eventuelt mindre fett :) På profilbildet ditt ser du ganske slank ut, så jeg ville kjørt på med vedlikehold/lett overskudd og tung trening (NOK protein) og trent mage 2-3 ganger i uken i tillegg til det andre du trener. Om det på sikt ikke gir resultater (noen måneder), kan du vurderer å gå litt ned i fettprosent :)

Syns jeg gjør det du beskriver ovenfor, men må kanskje vurdere å spise mer, men får dekket proteinbehovet mitt hver dag, og syns det er det som er viktigst.. Eller? Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er viktigst avhenger av målsetting :) Om du vil opp i styrke og muskelmasse og ikke har mange kilo og ta av (og det har du jo ikke), bør du spise i lett overskudd. Proteiner er førstepri på mange måter, de er byggestenene, MEN fett/karbs (energi) er "snekkerne" som hjelper deg å bruke proteinene til å lage mer muskelmasse :) Mye proteiner og lite energi = liten framgang. Tør å spise nok! Det verste som skjer er at du går opp 2-3-5 kg, og det er det tross alt ikke vanskelig å gjøre noe med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er viktigst avhenger av målsetting :) Om du vil opp i styrke og muskelmasse og ikke har mange kilo og ta av (og det har du jo ikke), bør du spise i lett overskudd. Proteiner er førstepri på mange måter, de er byggestenene, MEN fett/karbs (energi) er "snekkerne" som hjelper deg å bruke proteinene til å lage mer muskelmasse :) Mye proteiner og lite energi = liten framgang. Tør å spise nok! Det verste som skjer er at du går opp 2-3-5 kg, og det er det tross alt ikke vanskelig å gjøre noe med ;)

Høres lurt ut :) Da skjønner jeg plutselig hvorfor jeg føler jeg ikke kommer noe vei. Takk skal du ha :)

Tror Mette M har et godt poeng :)

Det tror jeg og ;)

Prøv å spis mye treningsdager, ikke vær redd for å ta i litt.

Da skal jeg gjøre det, mer mat :) *lager masse mat til dagen i dag i spa* Takk for alle gode tips alle sammen :) Dette er grunnen til at man må være avhengig av fitnessbloggen, og ikke facebook :p Lærer noe nytt hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å gi litt f*** i den såkalt kulen.. Hva gjør vel den? Det er midt på vinteren...;) Bruk heller vinteren på å bygge litt muskler, bli sterk og motivert! =) Trening handler om sååå mye mer enn hvordan magen ser ut - mål framgangen på styrken du utvikler, og øvelsene du lærer deg å mestre. Garanterer at det vil gjøre deg lykkeligere enn kun å måle framgangen på kroppslig utseende.

Tror veldig mange ønsker den lille mage-kulen bort.. Hvor lett den forsvinner er nok veldig individuelt. Men det virker som om du har pøvd "alt" uten å ty til for drastiske metoder.. Og er det da verdt det?! Hvis det krever stort kaloriunderskudd over lang tid vil det medføre at du gå ned i vekt generelt også...(ikke bare magen) samtidig som du må være veldig strikt på all mat ..midt i jula?! Også en viss fare for at kulen "kommer til bake" dersom du slanker den bort gjennom, en hard kul.

Nei-- løft tungt, spis bra, =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...