Gå til innhold

Jenter (og gutter?), styrketrening med musikk?


IngvildK

Anbefalte innlegg

Ja, sikkert verdens lengste tittel....

Jeg skal endelig skaffe meg Spotify på tlf og trådløse øretelefoner :)

Til nå har jeg hatt en ipod i tilhørende holder til å feste rundt armen. Fungerer under kardio, men det blir bare i veien når jeg trener styrke. Jeg er egentlig ikke så glad i å ha noe som strammer rundt armen helle, og hater ledningen som dingler og henger seg fast i ting.

Jeg har sett de sportsbhene med mobillomme, og tenkte kanskje det var mulig å bare sy på en mobillomme på de sportsbhene jeg har?

Hvis dere trener med musikk, hvor har dere mobilen/musikkilden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har ein Sansa Clip festa til venstresida av buksa, heilt på sida. Ledningen går ned i buksa , opp på innsida av t-skjorta, bak kvart øyre, over og fram igjen. Einaste gongen eg må passe på er ved bruk av belte. Då må eg dra nokre centimeter ledning på oversida av beltet for at ledningen ikkje blir stram under eit løft.

Spelaren er 5x3x1,5 cm og svært lett, med god batterilevetid. Å drasse rundt på ein stor mobiltelefon orka eg ikkje. Den har ikkje Spotify, men eg har så mykje musikk på CD at det ikkje betyr noko.

is?xnB4kF2jvUA0p5PjAeULJUHQZt-JifXrwAYvzTCGZEw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sånn som festes på armen! Men fester den litt etter hvilken øvelse jeg gjør for at den ikke skal være i veien. Eks:

  • Lenger ned, løst ved albuen på knebøy (fordi jeg får så vinkel på armene)
  • På foten under skulderpress (..hehe)
  • På bakken under planken
  • Vanlig ellers...

Vet ikke helt om det var svaret du var ute etter, men mitt svar er å være litt kreativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener hjemme, og pleier å sette på Nrk Mp3. Dette er da under styrketrening. Når jeg er ute å løper, eller andre steder, har jeg musikk på mobilen med ørepropper. Kan ikke løpe uten, da kjeder jeg meg ihjel :p Så musikk er livsviktig ;) Men det har gått maaaange headset altså... Så vurderer noe annet kanskje. Hmm. Uansett, musikk hjelper på motivasjonen, prestasjonen og ikke minst humøret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tåler de... ehmmm.... fukt?

Så lang så bra, og jeg svetter litt på trening. Putene kan fort bli noe våt. Men tørker fort opp og lukter ikke dritt (enda hvertfall).

Hvordan de funker på joggeturer med regn vet jeg ikke. Men regner med at de ikke er designet for det (noe veldig få headset er). Da burde man kanskje heller vurdere å investere i: http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/denon_ah-w150_hodetelefon_bla.htm

(Disse har jeg kjøpt og testet, men fungerte ikke optimalt med bluetooth på min telefon. Så anbefaler å få testet de i butikk med din telefon før en kjøper de)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så syntes jeg det funker veldig dårlig å ha telefonen i bukse/tights (og mest sannsynlig bh om jeg brukte det) siden telefonen fort blir fuktskadet av dette.

Syns både tights og ikke minst BH funker utmerket til å oppbevare tlf og musikk. Selv om det du sier om fuktskader sikkert gjør det veldig utsatt. Har ikke opplevd det selv enda, men. Men et sted på kroppen er jo smartest å ha den hvis man har plugger med ledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns både tights og ikke minst BH funker utmerket til å oppbevare tlf og musikk. Selv om det du sier om fuktskader sikkert gjør det veldig utsatt. Har ikke opplevd det selv enda, men. Men et sted på kroppen er jo smartest å ha den hvis man har plugger med ledning :)

Ja det er klart. Skal man ha headset med trå så syns jeg at å ha telefonen i bånd på armen er best. Lettere å beskytte ledning, unngår fuktskader og slipper at den kommer under press i bukse/shorts-lommen under dype knebøy (har mongosvær tlf, så har hatt litt problemer med det og :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke å ha i bh'en. Har drept noen ipoder på den måten.

Har en ipod nano som kan klipses hvorsomhelst.. sykt greit igrunn :D

høres greit ut ;) men vet ikke hvor ellers jeg skal ha den hvis jeg ikke skal ha den i BHen :p Det er liksom ikke noe annet sted å ha den, og det er ikke alle bukser som har store nok lommer dessverre. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres greit ut ;) men vet ikke hvor ellers jeg skal ha den hvis jeg ikke skal ha den i BHen :p Det er liksom ikke noe annet sted å ha den, og det er ikke alle bukser som har store nok lommer dessverre. Hmm.

Om du har en plastlomme over den så gjør det jo ikke noe :) Har hatt to stk som har blitt fuktskadet av det hvertfall. Men om du er av typen som ikke svetter no særlig, så går det sikkert bra uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke å ha i bh'en. Har drept noen ipoder på den måten.

Har en ipod nano som kan klipses hvorsomhelst.. sykt greit igrunn :D

Spørs hvor du legger den! Mellom puppene er no-go, men om man legger den skrått opp mot stroppen i overkant fungerte det fin-fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...