Gå til innhold

sirDavid

Medlemmer
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av sirDavid

  1. Bluetooth headphones så trenger du ikke å ha kilden på deg(y)
  2. Enig med MartinM, ser ut som du ligger under 1000kcals dagen og spiser veldig lite proteiner. Vil anbefale å øke proteininntaket betraktelig og i tillegg mer karbohydrater mtp at du trener 6 dager i uka.
  3. Angående kaffe så blir det vel servert i kombinasjon med cola under langrenn hvis jeg ikke tar helt feil, så det er ganske legitimt
  4. Koffein ble fjerna fra lista i 2004. De har det riktignok på en liste av stoff som de overvåker, men det er helt lovlig å bruke mao. 2012 Prohibited List - World Anti-Doping Agency
  5. Her skjedde det ikke mye

  6. 1,3 dimethylamylamine er vel bare et annet ord for geranium etter hva jeg har lest
  7. Børges pannekaker: http://fitnessbloggen.no/oppskrifter/borges-pannekaker/
  8. http://myrevolution.no/forum/f3/ra-mat-vegeterianer-2768/#post47123
  9. Wikipedia er vist uenig: Spirulina contains about 60% (51–71%) protein. It is a complete protein containing all essential amino acids, though with reduced amounts of methionine, cysteine and lysine when compared to the proteins of meat, eggs and milk. Overall, while spirulina is often marketed as an excellent source of protein, it is no better in this regard than milk or meat (in that they are all complete proteins), and is approximately 30 times more expensive per gram of protein. http://en.wikipedia.org/wiki/Spirulina_(dietary_supplement)
  10. Hvis dette skulle ha noe som helst rot i virkeligheten så må jo det bety at de som er på diett og spiser mye biff/proteinpulver enten må spise mange kilo eller at de mister mye muskelmasse.
  11. Skulle gjerne likt å sett forskningen som underbygger de påstandene der for det høres ut som 1.klasse svada.
  12. Jeg burde vel ha skrevet bakside lår/rumpa;)
  13. Når øvelsen skal ta på bakside lår så bør leggbeinet være mest mulig vinkelrett på gulvet og ikke bevege seg nevneverdig under utførelsen.
  14. Supersett er å trene to forskjellige øvelser annenhver gang, altså i pausen til hverandre. Da er det normalt sett øvelser for motstående muskler som blir trent. F.eks biceps/triceps, bryst/rygg, fremside lår/bakside lår.
  15. Det tar mer og mer på bryst på mindre på fremside skuldre jo lenger ned du går. Tanken med skråbenk er å trene øvre del av bryst, men det ser ut som det er en unødvendig øvelse for bryst ifølge Børge Fagerli. Du kan lese denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/storre-brystmuskler/ så ser du begrunnelse:)
  16. 30-45 grader. Jo høyere vinkel du benytter så vil øvelsen ta mer og mer på fremside skuldre.
  17. Nå vet ikke jeg hvor mye du ligger i underskudd resten av uka, men hvis vi antar 500kcals pr. dag så tilsvarer det 3500 i løpet av en uke. Da vil inntak av 30gram smågodis som trolig tilsvarer 100-150kcal ikke utgjøre mye og hvis det da gjør det lettere for deg å fortsette dietten så er det bare å kjøre på. Hvis du klarer å holde deg til kun de 30g vel og merke og ikke gjør som l0ft:)
  18. Hehe, takk du:) Hadde ørkenrotte første året jeg bodde her:)
  19. 200g entrecote, 350g potetbåter stekt i litt olje i stekeovnen og bernaise tror jeg er det beste måltidet jeg har hatt for å bryte fasten:)
  20. Den artikkelen her skulle dekke det meste av det du lurer på: http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html
  21. Her har du litt lesestoff angående protein: http://fitnessbloggen.no/optimalt-proteininntak/ og http://fitnessbloggen.no/protein-myter-og-fordeler/
  22. Det går jo fint på PF når man bytter mellom høykarb på treningsdager og lavkarb på dager uten trening:thumbsup:
  23. Det enkleste er jo bare å prøve noen uker, så hvis du kjenner deg igjen i flere av punktene så er det bare å kjøre på. Anbefaler å sette deg ordentlig inn i det først, mao lese artikler og på forumet her så er det en egen tråd for PF.
  24. Som med alle andre kosthold så kommer det jo an på hvor mye energi du spiser og bruker om du skal opp eller ned i vekt. Det som er en fordel er at man bruker mindre tid på mat og spising, siden man spiser færre måltider så blir måltidene større og man kan da spise seg god og mett. Så er det jo som Fredrik sier mange som ikke liker å spise frokost og da passer jo dette kostholdet bra.
  25. Går utifra at det er en feil at weighted Pull-ups står under bryst og armer dagen. Du bør nok trene bein ja. Vil se ganske merkelig ut med en veltrent overkropp og utrente bein. Som du sier så hjelper trening av store muskelgrupper som bein godt på produseringen av veksthormoner i kroppen som obv er positivt. Tror ikke du skal bekymre deg for at beina skal bli for tykke over natta. Er jo heller ikke verre enn at om dem skulle begynne å nærme seg det du synes blir for stort så kan du jo bare kutte ned på beintreningen da. Just my two cents:)
×
×
  • Opprett ny...