Gå til innhold

Ultimate pre work out som er lovlig i norge ?


Username111

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å bestille Jack og andre pre work out tilskudd som ikke går gjenom tollen.

Hva er det mest ultimate en kan bruke som fåes kjøpt her i landet ?

Har brukt koffein piller men drikker jo litt kaffe ved siden av så funker ikke så bra no lenger som det gjor når eg begynte på de.

takker for alle tilbakemeldinger !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Jeg er lei av å bestille Jack og andre pre work out tilskudd som ikke går gjenom tollen.

Hva er det mest ultimate en kan bruke som fåes kjøpt her i landet ?

Har brukt koffein piller men drikker jo litt kaffe ved siden av så funker ikke så bra no lenger som det gjor når eg begynte på de.

takker for alle tilbakemeldinger !;)

Du har vel "S.A.W" fra nordic power... Vet ikke helt hvor bra den er, men det sies den er ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes skikkelig kvalitetsmat funker fett som PWO

Kan ikke finne meg i den, blir bare daff av mat da hver gang eg spiser så er det 1000kcal minst som går ned. Savner bare energikicket fra jacken.

Den ser bra ut, takk for tipset! ;) Den må prøves ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del funker det greit nok med:

beta alanine og creatin

Oppi en dobbel espresso :)

Eller ett feit måltid!

Verken beta-alanin eller kreatin har akutte pre-workout effekter, men de vil på sikt gi deg bedre prestasjonsevner ved jevnlig dosering.

PWO:

- Koffein

- L-Tyrosine

- L- citrulline malate

Ikke nødvendig å ha PWO, men lurt så du slipper å tenke på det ellers:

- Beta alanine

- kreatin

Jeg kunne valgt å ta med effektive doser, men linker heller til denne tråden:

"Non-Proprietary Blends" PWO-brukere GTFIH | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvorfor inneholder da de fleste preworkout produkter nettopp Beta-Alanin og Kreatin?

Hvorfor kan jeg merke en god PWO effekt ved nettopp Beta-Alain,kreatin og koffein?

Om det ikke har noen akutte effekter? ( tenker innen 30min ).

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/neurocore-210-gr

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-complete-extreme-500-g

+ f.eks Jack3d og NOexplode.

Jeg spør pga. jeg lurer på det :)

Det kan godt være det har vært placebo.

Mest sannsynlig er det grunnet bekvemmelighet som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg.

Jeg vet ikke hvilken PWO du har, men vil tro effekten du opplever er fra koffein alene da fleste folk inkluderer beta-alanin bare for å kunne si at de har det. En effektiv dose på beta-alanin er vel 3.2-6.4g hvis jeg husker riktig, men kreatin ligger på 3-5 for "responders". Koffein er litt mer vanskelig å si noe om grunnet toleranse, men 200-300mg vil nok være en god dose for fleste folk.

Så hvis du skulle tjene mest mulig penger på en PWO, der største andelen markedet er folk som ikke leser seg opp på slike produkter så vil det utvilsomt være mest hensiktsmessig å inkluderer marginale doser av ting som fungerer(beta-alanin, l-citrulline, l-tyrosine), men man sper det ut med andre billig produkter som kreatin.

Her er en god video som forklarer litt om dette:

http://www.youtube.com/watch?v=56tlOi7GTz4

Dette er et utrolig godt merke som jeg prøvde(men ikke fikk inn 2. gangen jeg bestilte grunnet for b høye vitamin doser):

Tier 1 – Analysis of Ingredients and Doses | Citadel Nutrition's Blog

Her går de igjennom hvorfor de valgte de ingrediensene sine, og lenker til ulike studier som støtter det. "Most bang for your buck"

Du kjenner prikkinga fra beta-alanin etter 30min. Konsentrasjonen av koffein i blodet er høyest etter ca 60min.

Det er en av bivirkningene til beta-alanin, ikke selve virkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor inneholder da de fleste preworkout produkter nettopp Beta-Alanin og Kreatin?

Hvorfor kan jeg merke en god PWO effekt ved nettopp Beta-Alain,kreatin og koffein?

Om det ikke har noen akutte effekter? ( tenker innen 30min ).

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/neurocore-210-gr

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-complete-extreme-500-g

+ f.eks Jack3d og NOexplode.

Jeg spør pga. jeg lurer på det :)

Det kan godt være det har vært placebo.

Grunnen er rett og slett fordi det er billige råmaterialer. Mange pwo produkter oppgir ikke nøyaktig hvor mye som er av hver ingrediense, men slår de sammen til en "proprietary blend". De oppgir hva som er i blandingen og total mengde. Noe som gir dem en utvei til å fylle på med billigere råvarer og ta minimalt av de dyreste ingrediensene. Folk flest merker ikke noe forskjell så lenge som de bøtter på med nok koffein eller andre stimulanter.

Will Brink har en liten snutt om hans tanker rundt en slik blanding og du finner sikkert andre ved å google.

The Truth about "Proprietary" Blends in Nutritional Supplements. Click here

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var igrunn det svaret jeg var ute etter da.

Orker ikke å se film, var ikke så mange gangene jeg brukte det fordi kløingen var litt irriterende, men satt da pris på placeboen så lenge den varte.

:) Kan være det med kløingen gir en psykisk effekt, ved at man merker en slags "bivirkning" gjør at man tror det funker bedre.

Så igrunn det beste og billigste PWO er å kjøpe varene selv og blande :) ?

typisk:Bare for å finne noe i norge, siden det er hva tråden handler om.

Citrulline Malate , L-Tyrosine og evt. koffein piller eller kaffe :) ?

Trodde tråden handlet om legaliteten i Norge? Disse tingene vil du ikke ha problemer med å få igjennom tollen, men jeg ble ganske overrasket over hvor billig citrulline malate var på PF sine sider. L-tyrosine var også rimelig billig, så det er bra, men hvis du vil ha enda mer ut av det så er det anbefalt å ta N-Acetyl-L-Tyrosine fordi det er mer effektivt og i grunn ikke særlig mye dyrere.

Uansett så høres du har ting på stell der ja :) Jeg vil som sagt også ha inkludert beta-alanin, og grunnen til at enkelte tar det som PWO er fordi det er noe herk å få stikkingen mens man går rundt omkring i huset :p Jeg er forøvrig enig angående placebo, blir litt det samme som når jeg bruker kalk til tross for jeg ikke alltid trenger det på trening; får meg i "sonen". Lol. Og jeg tror ikke det betyr all verdens om du ikke tar med beta-alanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde tråden handlet om legaliteten i Norge? Disse tingene vil du ikke ha problemer med å få igjennom tollen, men jeg ble ganske overrasket over hvor billig citrulline malate var på PF sine sider. L-tyrosine var også rimelig billig, så det er bra, men hvis du vil ha enda mer ut av det så er det anbefalt å ta N-Acetyl-L-Tyrosine fordi det er mer effektivt og i grunn ikke særlig mye dyrere.

Uansett så høres du har ting på stell der ja :) Jeg vil som sagt også ha inkludert beta-alanin, og grunnen til at enkelte tar det som PWO er fordi det er noe herk å få stikkingen mens man går rundt omkring i huset :p Jeg er forøvrig enig angående placebo, blir litt det samme som når jeg bruker kalk til tross for jeg ikke alltid trenger det på trening; får meg i "sonen". Lol. Og jeg tror ikke det betyr all verdens om du ikke tar med beta-alanin.

Noe sånt jeg var ut etter !!! den pirkingen var noe av det jeg savnet mest!

Så en blanding av citrulline malate, beta alanin, coffeinpille, creatine og L-tyrosine burde gjøre susen ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...