Gå til innhold

Ikke passe inn


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er en mosjonist (sykkel og løping) som trenger styrketrening for jeg er har så dårlig holdning. Fødte for drøye 6 uker siden og har en holdning som ikke likner grisen. Akkurat vært på treningssenteret for en økt på mølla, og da jeg så alle de godt trente på styrkeapparatene fikk jeg en følelse av å ikke passe inn. Hvordan komme forbi de psykiske sperrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten samme problem her. Fått beskjed 4 ganger på 6 mnd at jeg må begynne å trene styrke. Problemet er bare at jeg føler meg helt lost der. Har fått tre veiledningstimer, men er like stressa. Så håper du får noen gode råd som jeg kan følge også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også helt grønn på styrke da jeg begynte! Anbefaler å begynne med basic øvelser som trener de store muskelgruppene. F.eks. knebøy, planken, markløft, benkpress og hang ups. Sjekk ut videoer på youtube, eller her inne. Hør på råd eller spør sprøsmål til de andre som trener eller veileder. (Hang-ups er veldig vanskelig når man ikke har gjort det før, begynn med negative.)

Jeg har etterhvert fått inntrykk av at de aller aller fleste hardbarka styrektreningsfolk bare synes det er kult at det er flere som driver med det! :)

Etterhvert som du behersker de store baseøvelsene kan du legge på andre øvelser om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så konsentrert om meg selv at jeg ikke ser så nøye på de rundt meg.

Som det blir nevnt har alle startet en plass, og det er bare de som er direkte tilbakestående som ser "ned" på de som ikke er så godt trent, om det er noen trøst :)

Hopp ut i det, ta med deg en venn i starten så blir du fort varm og får en mer "tilhørighet" på styrkerommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av de som er veltrente har jobbet hardt for det, og vet at man starter et sted. Mitt inntrykk er at folk flest heller berømmer de som møter opp og tar tak. Så tror ikke du trenger å bekymre deg. Du er i gang, og det er knallbra. Det å fortelle seg selv at treningen er nødvendig for deg, og kose seg med resultater og være målrettet gjør at man glemmer de negative tankene. Stå på du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å kjøre på :) Jeg var ganske "sorry at jeg er her" i starten jeg å på treningssenteret, men etter en stund og etter mye lesing her inne, ble jeg varm i trøya :) Nå trener jeg ivei og kan akkurat nok til å sette opp mitt eget treningsprogram i styrke :) U can do it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv litt forrovertrekte skuldre pga IT jobb og lite trening, og den treningen jeg gjorde var evt push-ups.

Med en gang jeg fikk trent baksiden av skuldrene, så ble skuldrene trekt bakover, og holdningen ble bedre .

Er mye mer en kan gjøre, men spesiellt roøvelser hjalp meg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...