Gå til innhold

Overvektig og deprimert av å se meg selv i speilet hver dag.


cherrio33

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 33 som er dritt lei av å føle meg som den store stygge andungen, den som alltid blir sett ned på og som ble mobbet i alle år på skolen. og etter skolen til og med i voksen alder...:(

For to år siden var jeg på 129 kg og er bare 168 høy, jeg tok av meg 30 kg på ett år, det var til og med uten å trene, men bare byttet ut sukker bursen i fanta free og spise mindre.

Jeg har aldri vært noen storspiser men det kan se sånn ut..

Det er mye der jeg feiler for jeg spiser en til to ganger om dagen.

Men da jeg traff min samboer for litt over ett år siden, så har jeg gått opp igjen nesten 10 kg.

Jeg trenger en kostholdsplan som kunne passet meg.:shy:

Det er ikke noe som er altfor lett da jeg ikke liker alt mulig av mat og i de siste mnd har vært totalt matlei det er ikke noen ting som smaker eller som ser fristende ut, og min samboer har har det likedan. så det blir sjelden noe ordentlig mat her. har spurt mange om de vil være med å trene men det er ingen av de som jeg kjenner som vil være med. og jeg som er blyg og sliter litt med angst så er det ikke bare bare å sette foten innenfor døren på ett treningsenter.

Jeg trenger desperat hjelp og motivering til å kunne komme meg ned igjen. Er det noen der som kan se ett håp for meg å hjelpe meg med støtte og veiledning?:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei jente på 33 som er dritt lei av å føle meg som den store stygge andungen, den som alltid blir sett ned på og som ble mobbet i alle år på skolen. og etter skolen til og med i voksen alder...:(

For to år siden var jeg på 129 kg og er bare 168 høy, jeg tok av meg 30 kg på ett år, det var til og med uten å trene, men bare byttet ut sukker bursen i fanta free og spise mindre.

Jeg har aldri vært noen storspiser men det kan se sånn ut..

Det er mye der jeg feiler for jeg spiser en til to ganger om dagen.

Men da jeg traff min samboer for litt over ett år siden, så har jeg gått opp igjen nesten 10 kg.

Jeg trenger en kostholdsplan som kunne passet meg.:shy:

Det er ikke noe som er altfor lett da jeg ikke liker alt mulig av mat og i de siste mnd har vært totalt matlei det er ikke noen ting som smaker eller som ser fristende ut, og min samboer har har det likedan. så det blir sjelden noe ordentlig mat her. har spurt mange om de vil være med å trene men det er ingen av de som jeg kjenner som vil være med. og jeg som er blyg og sliter litt med angst så er det ikke bare bare å sette foten innenfor døren på ett treningsenter.

Jeg trenger desperat hjelp og motivering til å kunne komme meg ned igjen. Er det noen der som kan se ett håp for meg å hjelpe meg med støtte og veiledning?:unsure:

Legg deg på rundt 2500 kcal, loggfør på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Du vil gå ned rundt 1kg i uken. hvis det stopper opp så minsker du kaloriinntaket mer.

Ta noen gå/jogge turer i løpet av uken!

Vet selv hvordan det er å bli sett ned på! ikke la noen stoppe deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

men noe jogger er jeg ikke, jeg øvde taekwondo for en 6 år siden og pådro meg da beinhinnebetennelse elller hva de kaller det foran på skinnleggen, måtte derfor gi opp sporten pga av steppinga og jogging. tåler nemmelig ikke de støtene som jeg får når jeg gjør sånn trening. og jeg som elsket kampsporten. har ett stort ønske om å kunne begynne med det igjen.:shy:

Men gå turer skal jeg prøve å få til, men sliter med den angsten så nå har jeg ikke vært utenfor døra på en uke, det er slitsom. har lyst til å kjøpe meg et treningsapperat så jeg kunne få gjort litt hjemme når jeg ikke kommer meg ut. men har så lite plass her så det går jo heller ikke.

Prøver å lese meg fram til en plan for maten her, men synes det er vanskelig. er det noe mer jeg kan ta for å få bot evnt, søtrang og få fart på systemet i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
Legg deg på rundt 2500 kcal, loggfør på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Du vil gå ned rundt 1kg i uken. hvis det stopper opp så minsker du kaloriinntaket mer.

Ta noen gå/jogge turer i løpet av uken!

Vet selv hvordan det er å bli sett ned på! ikke la noen stoppe deg! :D

o_O

Hun vil gå ned 1kg i uka på 2500kcal om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

o_O

Hun vil gå ned 1kg i uka på 2500kcal om dagen?

Tenkte ut ifra at hun er rundt 100kg.

2500kcal var kanskje litt mye, spørs hva hun lå på før.

Jeg mener at store forandringer over kort tid når det kommer til kostholdet vil gjøre at de fleste sprekker.

ifølge FB's kalorikalkulator så er Basalforbrenningen på rundt 1900 kcal hvis hun er 100kg , så 2500 var kanskje litt mye.

cherrio33 Prøv deg fram, om du ikke går ned uke 1, ta å minsk kaloriinntaket uke 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cherrio!

Trist å høre at du blir mobbet. Ingen fortjener å bli mobbet på grunn av vekten sin. Vi har alle våre problemområder. Noen er så ”heldige” at de ikke vises, mens andre blir ”tatt” fordi de er et enkelt mål.

Ut fra det jeg leser, tror jeg det er viktig at du også bruker en del tid til å lese deg til kunnskap om spesielt kosthold, men også om trening.

Når det gjelder å være matlei og ønske en kostholdsplan, så tror jeg du må endre litt av innstillingen din i forhold til mat. Mat må ikke være en berikelse for hjernen 5 ganger om dagen. Det skal heller ikke være sånn at du skal kose deg med maten hver eneste gang du spiser noe. La mat være noe du spiser når du er sulten og for å fungere. Så kan kos være det å se på film, gå tur, spille brettspill, eller hva du enn liker.

Jeg foreslår 4 måltid om dagen. Dette kostholdet ville jeg holdt meg til relativt slavisk i 4 uker. Det betyr at du må spise den samme kjedelige maten 112 ganger i løpet av 4 uker. Du får se på det som prisen du må betale for at du har spist for mye de siste årene.

Frokost:

3 egg. Her kan du lage deg hva du vil med dem. Kok dem, stek dem, lag eggerøre, omelett, osv.

100 gram grønnsaker (f.eks 1 gulrot)

1 tynn brødskive (30 gram)

Lunsj:

1 laksefilet (120-150 gram)

100g potet eller søtpotet

1 ss lettrømme

300 gram grønnsaker (løk, asparges, maks 1 gulrot, etc)

krydder etter eget ønske

Middag:

150g kyllingfilet eller karbonadedeig

300 gram grønnsaker (løk, champignon, paprika, tomat, asparges)

40g ris, pasta eller 160 gram potet/søtpotet

krydder etter eget ønske

Kveldsmat:

1 boks Mager kesam/mager vaniljekesam, cottage cheese eller skyr naturell

200 gram bær – gjerne ferske

Søtning om du ønsker det (stevia, sukrin, natreen, splenda)

½ stor frukt (f.eks eple, pære eller banan)

½ neve nøtter (mandler, valnøtter, hasselnøtter)

* Drikk så mye vann du måtte ønske.

* Beveg deg minimum 30 minutter hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig bra Robert Eilertsen!!! (y)

Cherrio, et bedre svar får du ikke uten å betale for det med en dyktig PT. For å forberede deg noe, så ser jeg at kostholdsplanen som er satt opp der inneholder lite karbohydrater. Dette kommer du nok til å merke innledningsvis, men kroppen kommer til å tilpasse seg dette enten du vil det eller ikke og da blir det en vane som er enkel å følge! :)

Det er utrolig effektivt, og vil garantere deg vektnedgang.

Lag gjerne en loggbok på forumet her, så kan du få veiledning og motivasjon.

Og til slutt; husk at trening tar tid! Ikke gi opp, så vil du garantert komme i mål :) Dette klarer du, lykke til! :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for en kjempefin plan , nå er det bare å få startet på den, kaste all de usunne maten å få inn nytt i kjøleskapet.

drar på butikken etterpå. det blir hardt, det eneste jeg håper på at det ikke forverrer migrenen min. men at kg kan begynne å renne av meg. og at kondisen og formen blir bedre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit å drikke ekstra med vann og salte maten litt i starten av et kosthold med mindre karbohydrater. For overvektige og personer som ikke trener hardt vil det være en fordel å spise mindre karbohydrater.

En fordel med kostholdet jeg foreslo er at resultatene vil komme ganske raskt. Dette vil nok booste motivasjonen din ganske bra vil jeg tro :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...