Gå til innhold

Jeg vil ha blazere som passer til store kvinneskuldre!

Anbefalte innlegg

Jeg finner ingen blazere som passer.. Når de endelig passer i skuldrene ser resten ut som om jeg har på pappas gamle.

Flotte kvinner med store skuldre; hvor handler dere blazere som faktisk passer?

Og når jeg uansett har startet tråden, hva med gensere, jakker, topper og bluser....?

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Så utrolig bra lenke! ikke at jeg har super svære enda. Men har ødelagt flere dressjakker i str L som har raknet på skuldrene. Og det verste er at man kan se at man har PRESSET seg inn i en alt for liten jakke i str L og XL ...:bored::shifty::arghh: Begredelig.

Guess har de flotte med et annet for i armene, de har jeg 2 stk av :D men jo mer spesial man ønsker jo dyrere må man betale :(

Spor!

--> Ad. blazere: Jeg vet ikke. Jeg har også veldig smal midje, så må egentlig ned til str 36 om det skal sitte OK fint der, men da er det trangt over skuldre (og underarmer! Egentlig overarmer også. Hrmpf.). :banghead:

Topper kan jeg forsåvidt handle hvorsomhelst, men bruker nesten bare stretch, så det løser seg.

Uten å ha prøvd det vil jeg ikke tro det funker for meg med herreblazere. Jeg har en veldig upright holdning, brystet ut og skuldrene bak, svai i ryggen, og sliter allerede med at de fleste dameblazere med plass til pupper "legger opp til" passform-messig at jeg skal lute ryggen og skuldrene mer... o_O

Annonse

Kunne vel prøves en gang iaf, både herreblazermetoden og skreddermetoden. Vi jenter er jo i utgangspunktet bortskjemte med at det koster mye mindre å være dressed up, både fordi vi har flere strenger å spille på i til å begynne med (trenger ikke være dress og skjorte) og at de fleste billigkjeder tilbyr helt ålreite ting.

Imidlertid driver jeg uansett og lefler med tanken om å ha kjøpefritt halvår fom. nyttår av, så spørs om all eksperimentering må tas fom. juli ;)

Hehe, fin utvikling. Jeg for min del tror herreversionen vil se litt rar ut over hoftene mine. Skredderversionen derimot er nok ikke så langt unna, jeg må bare finne en billig en.

Overraskende nok fant jeg en som passet på H&M, den er uten knapper, og stoffet er litt stretchy. Jeg er veldig glad i skjorter og blazere, og vil veldig gjerne ha en eller fire.

Annonse

Hehe, fin utvikling. Jeg for min del tror herreversionen vil se litt rar ut over hoftene mine. Skredderversionen derimot er nok ikke så langt unna, jeg må bare finne en billig en.

Overraskende nok fant jeg en som passet på H&M, den er uten knapper, og stoffet er litt stretchy. Jeg er veldig glad i skjorter og blazere, og vil veldig gjerne ha en eller fire.

Men jeg synes faktisk HM's standardskjorter ikke er så ille altså, eller hva tenker du?. De er litt store over midjen bare, så må pakkes ned i skjørt eller bukse.

Mango sine standardskjorter kan dere bare glemme, hadde en i medium som måtte gis bort nå fordi den var blit altfor trang over overarmer og skuldre.

Jeg har ikke prøvd HM sine skjorter på lenge, men den jeg har er alt for stor på nesten alle områder. Den burde egentlig kastes, men det er vanskelig når jeg allerede er i manko, og nettopp kastet/ga bort omtrent alle skjortene mine..

Kjenner meg igjen, synes mange blazer er for små rundt skuldrene og overarmene. Men jeg har jo ikke store skuldre heller, så skjønner det ikke.Det ender ofte med at jeg velger den som er litt for stor rundt midja og hoftene istedenfor den som sitter som støpt rundt livet og er for trang for skuldrene + kort i ryggen.

• 2 uker senere...

jeg har samme problemet, brede skuldre og større armer i forhold til midje. Måtte lete lenge etter blazer, men fant nylig denne fra zara som sitter som et skudd BLAZER WITH SHOULDER DETAILING - Blazers - Woman - ZARA Norway

dette trass i at de 20 andre blazerene jeg har prøvd i samme butikk ikke passet

Jeg har utrolig brede skuldre, brystkasse/rygg og overarmer (ribbeinkassa er rett og slett stor...) og har funnet to fantastiske blazere på Message i København (Strøget). Er du tilfeldigvis i den (fantastiske) byen, stikk innom. De har generelt het utrolig mye fine klær!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...